Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-05-2007, 12:53
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default Benzine pomp

Hey,
ik zit al een tijdje te kloten met een benzine pomp die niet goed werkt,
nu heb ik vandaag op de sloop een pomp uit een passat 16v gehaald deze er ingezet maar daar doet hij dus niks mee (alleen een hoop herrie maken).
Met me oude pomp maakt hij af en toe een krakent geluid en begint hij soms in te houden. Ook had ik via internet al een pomp gekocht met t zelfde onderdeel nr als de pomp die erin zat, deze had dus t zelfde gekloot kraken en inhouden (dus beide kapot neem ik aan) De pomp van de passat 16v had een iets ander onderdeel nr maar doet ook niks dus. Het pomp huis van de passat ziet er wel anders uit dan wat er bij mij onderhangt en de slangvolgorde is ook anders.
Heeft iemand toevallig een foto van het pomphuis voor een 16v blok? En het onderdeel nr van een pomp die in een 16v pomphuis hoort?
Reply With Quote
  #2  
Old 12-05-2007, 12:59
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

ik heb nog wel een goeie pomp liggen van een 16v kr
uit een golf 2
maakt geen gekke bijgeluiden
is weg gelegd in de benzine

mijne hield er niks meer in
reden verkoop is dat mijn eigen brandstof pomp niet kapot was maar de opvoerpomp
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #3  
Old 12-05-2007, 15:33
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

er zit verschil in diameter van de pomp tussen een pl en kr;
de PL heeft een diameter van 52mm
een KR heeft een diameter van 60mm
Heeft de pomp wel continu spanning of schommelt dit?
Je kan hem ook even laten draaien dat hij benzine uit een bakje zuigt en terug spuit (wel de aanvoer slang vol met benzine zetten).
Reply With Quote
  #4  
Old 12-05-2007, 16:33
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

we hebben er zo een meter tussen gehad (op de benzine slang bij de inlaat) en onder t rijden zag je uhm als je vermogen nodig had bijvoorbeeld in ze 3 op 2000 toeren ineens onderin trappen, dus dat hij echt wa power moet leveren, zag je de meter terug zakken van 5.3bar naar krap 3 bar, en precies op die momenten hapert hij dus en begin je de pomp herrie te horen maken. Ook met gewoon stationair voor een langere tijd zag je ook de meter zakken van de 5.3 nar onder de 3 bar zelfs waarna de motor dus uitviel.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-05-2007, 16:40
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

wat voor 16v hebje dan
iets meer gegevens aub

kr pl 9a
2.0 16v

is iets makelijker helpen bij het probleem

bij een pl kan het namelijk aan iets heel anders liggen bijv dan bij een kr
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #6  
Old 12-05-2007, 16:45
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

opvoerpomp in de tank!!!!!!!
Heb ik ook gehad,bij stationair draaien goed en zodra er vermogen gelevert moest worden was het knudde
Dacht eerst benzine is op [meter gaf een kwart aan]

Last edited by golf mkII 16v : 12-05-2007 at 16:48.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2007, 16:49
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
opvoerpomp in de tank!!!!!!!

deze was bij mij ook kapot mijne wou niet meer starten

reed daarvoor perfect dacht ik
hield alleen in boven de 6500 a 7000 toeren
toen ik opvoerpomp had vervangen
trok hij weer door tot ongeveer 7200
niet dat dat nodig is maar hij hield niet meer in dus dat was ook weer goed
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2007, 17:52
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

mja t is een 16v KR blok

maar t gekraak komt echt uit t huis buiten de tank heb er onder gelegen en al om te luisteren, en hij doet t op heel verschillende toerentallen soms in lage toeren en soms alleen op hoge toeren en soms helemaal niet ...
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2007, 18:30
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by Smully
mja t is een 16v KR blok

maar t gekraak komt echt uit t huis buiten de tank heb er onder gelegen en al om te luisteren, en hij doet t op heel verschillende toerentallen soms in lage toeren en soms alleen op hoge toeren en soms helemaal niet ...


ik weet niet waar je woon maar ik heb nog een goeie pomp voor een kr liggen

hij kan eventueel verstuurd worden
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2007, 18:55
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Smully
mja t is een 16v KR blok

maar t gekraak komt echt uit t huis buiten de tank heb er onder gelegen en al om te luisteren, en hij doet t op heel verschillende toerentallen soms in lage toeren en soms alleen op hoge toeren en soms helemaal niet ...

Kan kloppen want de pomp in de tank moet het huis van de pomp onder de auto vullen.
Is geen zelfaanzuigendepomp.
Dus als de pomp in de tank geen opbrengst heeft,komt er door de druk van de hoevelheid brandstof iets aan opbrengst in de pomp maar niet genoeg.
Bij meer vermogen word de pomp onder de auto leeg gezogen en draait de pomp droog en dan hoor je het ratelen.
Reply With Quote
  #11  
Old 13-05-2007, 10:55
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

En hoe kom ik bij die opvoerpomp? dan zal ik daar eens naar kijken?
Reply With Quote
  #12  
Old 13-05-2007, 11:39
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

zwarte ronde eksel achter in de kofferbak die draai je los 3 schroefen
deksel haal je er af

dan zie je een grote plastic moer zitten
die haal je los met een grote waterpomp tang
of tik je los met een hamer en schroefendraaier

dan pak je zo de completeopvoerpomp met tank meter eruit
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg

Last edited by 1800 16v kr : 13-05-2007 at 19:11.
Reply With Quote
  #13  
Old 13-05-2007, 12:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
zwarte ronde eksel achter in de kofferbak die draai je los 3 schroefen
deksel haal je er af

dan zie je een grote plastic moer zitten
die haal je los met een grote waterpomp tang
of tik je los met een hamer en schroefendraaier

dan pak je zo de complete waterpomp met tank meter eruit

Benzinepomp!!!!
Reply With Quote
  #14  
Old 13-05-2007, 13:36
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Benzinepomp!!!!


hij vroeg hoe kom ik bij de opvoerpomp
nou zo kom je bij de opvoerpomp

brandstof pomp zit onder de auto
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #15  
Old 13-05-2007, 14:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Eigen verhaal goed doorlezen
ik kan geen verbeteringen in jou verhaal aanbrengen
Waterpomp=benzinepomp
Reply With Quote
  #16  
Old 13-05-2007, 19:12
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

haha het is de laatste 3 dagen erg laat geworden
en dan wordt je smorgens uit je bed gebeld
en dan krijg je dit soort dingen haha

thanxs ik heb het verbeterd
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #17  
Old 14-05-2007, 06:19
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

ok zal die er vanavond eens uittrekken, dacht alleen dat daar een tank element zat, wist niet dat er ook nog een pomp in zou hangen
Reply With Quote
  #18  
Old 14-05-2007, 21:45
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

niet trekken....

kwartslag tegen de klok in draaien
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #19  
Old 14-05-2007, 21:50
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

heb uhm deruit liggen dus das da hele kleine pompje zeg maa ronder aan het tank element. Dan zal ik morgen weer eens hier naar de sloop gaan kijken of hij zo iets heeft liggen, mja moet t wel bijna zijn, lijkt me sterk dat ik 3 kapotte pompen na mekaar er onder heb gehad
Reply With Quote
  #20  
Old 15-05-2007, 13:04
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

hang hem in een bak met benzine en kijk wat hij doet

laat iemand je auto op contact zetten
meerdere keren

als je de tank goed vol hebt kun je hem gewoon in de tank proberen

haal de retour eraf
en kijk of hij pompt

bij mij deed hij het de ene keer wel en de andere keer niet
zorg wel dat je de benzine opvangt uit de retour
er komt veel uitzetten
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum