![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey,
ik zit al een tijdje te kloten met een benzine pomp die niet goed werkt, nu heb ik vandaag op de sloop een pomp uit een passat 16v gehaald deze er ingezet maar daar doet hij dus niks mee (alleen een hoop herrie maken). Met me oude pomp maakt hij af en toe een krakent geluid en begint hij soms in te houden. Ook had ik via internet al een pomp gekocht met t zelfde onderdeel nr als de pomp die erin zat, deze had dus t zelfde gekloot kraken en inhouden (dus beide kapot neem ik aan) De pomp van de passat 16v had een iets ander onderdeel nr maar doet ook niks dus. Het pomp huis van de passat ziet er wel anders uit dan wat er bij mij onderhangt en de slangvolgorde is ook anders. Heeft iemand toevallig een foto van het pomphuis voor een 16v blok? En het onderdeel nr van een pomp die in een 16v pomphuis hoort? ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog wel een goeie pomp liggen van een 16v kr
uit een golf 2 maakt geen gekke bijgeluiden is weg gelegd in de benzine mijne hield er niks meer in reden verkoop is dat mijn eigen brandstof pomp niet kapot was maar de opvoerpomp |
#3
|
|||
|
|||
![]() er zit verschil in diameter van de pomp tussen een pl en kr;
de PL heeft een diameter van 52mm een KR heeft een diameter van 60mm Heeft de pomp wel continu spanning of schommelt dit? Je kan hem ook even laten draaien dat hij benzine uit een bakje zuigt en terug spuit (wel de aanvoer slang vol met benzine zetten). |
#4
|
|||
|
|||
![]() we hebben er zo een meter tussen gehad (op de benzine slang bij de inlaat) en onder t rijden zag je uhm als je vermogen nodig had bijvoorbeeld in ze 3 op 2000 toeren ineens onderin trappen, dus dat hij echt wa power moet leveren, zag je de meter terug zakken van 5.3bar naar krap 3 bar, en precies op die momenten hapert hij dus en begin je de pomp herrie te horen maken. Ook met gewoon stationair voor een langere tijd zag je ook de meter zakken van de 5.3 nar onder de 3 bar zelfs waarna de motor dus uitviel.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() wat voor 16v hebje dan
iets meer gegevens aub kr pl 9a 2.0 16v is iets makelijker helpen bij het probleem bij een pl kan het namelijk aan iets heel anders liggen bijv dan bij een kr |
#6
|
|||
|
|||
![]() opvoerpomp in de tank!!!!!!!
Heb ik ook gehad,bij stationair draaien goed en zodra er vermogen gelevert moest worden was het knudde Dacht eerst benzine is op [meter gaf een kwart aan] Last edited by golf mkII 16v : 12-05-2007 at 16:48. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
deze was bij mij ook kapot mijne wou niet meer starten reed daarvoor perfect dacht ik hield alleen in boven de 6500 a 7000 toeren toen ik opvoerpomp had vervangen trok hij weer door tot ongeveer 7200 niet dat dat nodig is maar hij hield niet meer in dus dat was ook weer goed |
#8
|
|||
|
|||
![]() mja t is een 16v KR blok
maar t gekraak komt echt uit t huis buiten de tank heb er onder gelegen en al om te luisteren, en hij doet t op heel verschillende toerentallen soms in lage toeren en soms alleen op hoge toeren en soms helemaal niet ... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik weet niet waar je woon maar ik heb nog een goeie pomp voor een kr liggen hij kan eventueel verstuurd worden |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kan kloppen want de pomp in de tank moet het huis van de pomp onder de auto vullen. Is geen zelfaanzuigendepomp. Dus als de pomp in de tank geen opbrengst heeft,komt er door de druk van de hoevelheid brandstof iets aan opbrengst in de pomp maar niet genoeg. Bij meer vermogen word de pomp onder de auto leeg gezogen en draait de pomp droog en dan hoor je het ratelen. |
#11
|
|||
|
|||
![]() En hoe kom ik bij die opvoerpomp? dan zal ik daar eens naar kijken?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() zwarte ronde eksel achter in de kofferbak die draai je los 3 schroefen
deksel haal je er af dan zie je een grote plastic moer zitten die haal je los met een grote waterpomp tang of tik je los met een hamer en schroefendraaier dan pak je zo de completeopvoerpomp met tank meter eruit Last edited by 1800 16v kr : 13-05-2007 at 19:11. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Benzinepomp!!!! |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hij vroeg hoe kom ik bij de opvoerpomp nou zo kom je bij de opvoerpomp brandstof pomp zit onder de auto |
#15
|
|||
|
|||
![]() Eigen verhaal goed doorlezen
ik kan geen verbeteringen in jou verhaal aanbrengen Waterpomp=benzinepomp ![]() ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() haha het is de laatste 3 dagen erg laat geworden
en dan wordt je smorgens uit je bed gebeld en dan krijg je dit soort dingen haha thanxs ik heb het verbeterd |
#17
|
|||
|
|||
![]() ok zal die er vanavond eens uittrekken, dacht alleen dat daar een tank element zat, wist niet dat er ook nog een pomp in zou hangen
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() niet trekken....
kwartslag tegen de klok in draaien
__________________
MK II 16v |
#19
|
|||
|
|||
![]() heb uhm deruit liggen dus das da hele kleine pompje zeg maa ronder aan het tank element. Dan zal ik morgen weer eens hier naar de sloop gaan kijken of hij zo iets heeft liggen, mja moet t wel bijna zijn, lijkt me sterk dat ik 3 kapotte pompen na mekaar er onder heb gehad
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() hang hem in een bak met benzine en kijk wat hij doet
laat iemand je auto op contact zetten meerdere keren als je de tank goed vol hebt kun je hem gewoon in de tank proberen haal de retour eraf en kijk of hij pompt bij mij deed hij het de ene keer wel en de andere keer niet zorg wel dat je de benzine opvangt uit de retour er komt veel uitzetten |