![]() |
|
||||
|
||||
![]() vraagje,
ik ben opzoek naar een oldtimer voor dagelijks gebruik en niet te duur in onderhoud, maar welk type vw kan ik dan het beste neem?!? mijn voorkeur gaat uit naar vw's met boxer motor(kever, bus of ponton square back). ik denk zelf dat de square back al af valt(dure onderdelen en moeilijk verkrijgbaar of heb ik het mis?!) ook komt de golf mk1 en jetta mk1 in aanmerking. ik wil ongeveer 5000€ er voor uitgeven en dan moet hij dus gewoon goed zijn dus geen las- en spuitwerk enzo. ook wil ik niet constant moeten sleutelen hij moet gewoon goed rijden! welk model/type/bouwjaar is het beste geschikt om het hele jaar door te tuffen?!? |
|
||||
|
||||
![]() Als je niet perse een vw wilt heb ik nog een Mercedes w108 250s. Er zit geen lpg in maar ik heb er wel een complete installatie bij.................auto gaat weg ivm tijdgebrek. Is volledig gerestaureerd. Op dit moment geschorst en gestald ivm de welbekende tijdgebrek.
Vraagprijs is €4500,- |
|
||||
|
||||
![]() nop ik wil een vw!!
maar bedankt voor het aanbod |
|
||||
|
||||
![]() een jetta/golf diesel lijkt me ideaal
|
|
||||
|
||||
![]() Een Jetta GLD misschien? Hoeft niks gelast te worden en spuiten hoeft ook niet..
![]() ![]() Rondom 40mm verlaagd, 80Pk Turbo Diesel ingebouwd, 15" Sebring velgen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zou voor een leuk kevertje gaan. Daar kun je zelf nog aan klussen. Maar over het algemeen is het rijden en gaan! En ziet er leuk uit, onderdelen zijn ook nog wel prima te vinden, al ligt dat er wel aan uit welk jaartal de kever is. Ik heb zelf een tijdje als daily een 83-er gehad. Maar die roestte erg snel. Ik zou eerder gaan voor eentje uit eind jaren 60 en begin jaren 70. Onderdelen goed te vinden. En 12V. Prima om mee te rijden. Een vriendin van me rijdt dagelijks in haar 67-er, model 68.
Last edited by danielle : 08-06-2007 at 21:34. |
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad een kever, ken je nog goed laag mee gaan ook
![]() |
|
||||
|
||||
![]() @goos golf
opzich een leuke jetta maar wil toch echt een strakke vw zonder meenie. @danielle idd eerste voorkeur gaat ook uit naar een goede kever. zit ook al op de duitse auto verkoopsite's te kijken, maar hoe zit het eigenlijk met invoeren van een oldtimer?! en waar moet ik dan speciefiek opletten?! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Fahrzeugbrief meenemen en ff op de site van de belastingdienst en RDW kijken, staat precies hoe en wat je moet doen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mijn beste vriend heeft al jaren een kever uit 1963, origineel nederlands, heel groot open dak, bekleding is vernieuwd, apk wordt venieuwd.
De kever moet door tijdgebrek weg, mankeert niets, heeft een creme-witte kleur en staat droog in de garage. Rijdt prima..... wordt de laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar gebruikt voor af en toe een meeting en een bruiloft te rijden. Hij vroeg me laatst of ik iemand wist. De kever staat in de buurt van Sittard net over de duitse grens (daar woont hij) maar hij heeft gewoon een nederlands kenteken. Vraagprijs zat ergens rond de 3800 euro als ik me niet vergis. Ik krijg binnenkort foto's, die heb ik nu even niet....kevertje is in elk geval in goede staat zonder werk, en helemaal origineel. Marc
|
|||
|
|||
![]() Het is omdat ik met een project bezig ben, anders ging ik deze zeker halen.
Ik weet niet of hij hem nog heeft, maar wel de moeite waard, als je er van houd. Groet Patrick. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28985 |
|
|||
|
|||
![]() ik heb een strakke jetta 1 fabian krijg er alleen geen foto op ding is keihard zonder menie:-)
|