![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een 1.6 golfje uit 83 gekocht
![]() ![]() De motor start wel en blijft ook gewoon stationair lopen. MAAR als ik er mee ga rijden dan slaat ie na ongeveer 500 tot 1000 meter af. Ik rij dan gewoon constant. Hij slaat niet meer aan als ik m in de vernelling laat staan en als ik m daarna wil starten doet ie dat ook niet. Ik heb de rotor en verdeelkap vervangen. er komt een piepend geluid vrij bij het starten als ie niet aanslaat is dit goed te horen? Ik heb me laten vertellen dat de kontakt punten en de bougies zijn vervangen. Hij loopt zowiezo niet mooi regelmatig dus zou afgesteld moeten worden. Hoop dat t verhaal niet te langdradig is ![]() Kent iemand deze auto trouwens dan hoor ik er graag wat over het kenteken is jv-71-kj Last edited by Auke : 30-06-2007 at 15:28. |
#2
|
|||
|
|||
![]() vacuum slangetjes checken of die goed zitten was bij mij ook een drama
en zeker af laten stellen misschien staat de ontsteking verkeerd denk dat dat het misschien is de ontsteking ..maar zou natuurlijk ook wat anders kunnne zijn , maar ik zou dat als eerste checken dat die goed staat |
#3
|
||||
|
||||
![]() Is het een motor met carb?
Ik heb het met mijn vorige golf 1 ook gehad, lang zoeken. Het bleek de carb te zijn die stuk was. Komt niet vaak voor maar je kunt het altijd even controleren. Als je teminste er een carb op hebt zitten ![]() Groetjes _________________ Golf 3 VW Haaksbergen |
#4
|
||||
|
||||
![]() Het is trouwens een 1.5, en ja...een JB motor is een carburateur motor.
Klinkt mij meer als een benzineprobleem: benzinepomp slechte/geen opbrengst? hangende vlotter?
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Haal maar eens de rubber ring uit je tankdop, dat wil ook wel eens helpen !!!
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties ik heb nog een jb blok staan met carb die wel goed draait zal de carb ff overzetten hebben we dat uit de wereld.
Rubber ring uit de tankdop? gaat ie dan niet lekken? Ze zitten er bij de andere 2 golfjes ook nog in en deze hebben geen probleem? Hoe zit t dan met de 1.6 die op het blok staat? Unive zei mij ook al dat t een 1.5 moet zijn. Had ik weer is geen gelijk ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
van die 1,6 op de kop moet je je niets van aantrekken, de "JB" is idd een 1,5L
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Oke weet ik dat dus ook weer............en ik maar denken dat ik 2 1.6 had staan
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je bent niet de enigste, zijn er zoveel die dat denken! Geen wonder, die 1,6 op de cilinderkop is ook verwarrend!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Enige... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik ga m morgen maar ff schorsen kan ik rustig verder zoeken zonder de rdw in mn nek te hijgen ivm apk
![]() Brandstofpomp getest lijkt t goed te doen. |
#12
|
|||
|
|||
![]() blaas je benzineleiding tussen benzinefilter onder de motorkap en je tank eens door.
zat bij mij verstops, viel; ie ook de hele tijd uit (niet gek zonder benzine).. groeten! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de brandsof pomp getest door m af te koppelen van de carb en vervolgens te starten en er kwam met elke slag van de startmotor benzine uit.
Naar mijn idee is dat het probleem niet ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() leidingen naar de tank even doorblazen met persluch.. Misschien dat er vuil in de leidingen zit of juist voor de uitgang van de tank. Wil nog wel eens gebeuren als de auto lang stil heeft gestaan.
Alle sedimenten zakken dan naar de bodem. Zit er trouwens ook 6 jaar oude benzine in?? Dat helpt ook niet echt namelijk..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gotcha! ![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#16
|
|||
|
|||
![]() ff kijken of er met het contact aan stroom op je afslagklep staat die zit in je carburateur.
loopt dan namelijk wel stationair maar slaat af als je gasgeeft of de motor warmer wordt |
#17
|
||||
|
||||
![]() In je tankdop zit een ontluchting. Als deze verstopt zit wordt je tank vacuum gezogen.
Op deze mannier krijgt de brandstofpomp na een aantal meters geen brandstof meer uit de tank. Als je de rubber ring uit de dop haalt omzeil je dit probleem. Lekken doet hij dan niet. Helaas heb ik ook ooit met dit probleem gezeten. Succes.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Dit heb ik tot nog toe gedaan:
-rotor en verdeelkap -carb omgewisseld -andere brandstofpomp -vacuum slangetjes nagelopen -bougie en bobine kabel vernieuwd -nieuw luchtfilter -rubber ring verwijderd bij verkoop is verteld dat er: -een nieuwe tank onder zit -een nieuwe vulslang -nieuwe tankdop -nieuwe kontaktpunten dit lijkt inderdaad zo te zijn Last edited by Auke : 30-06-2007 at 15:29. |
#19
|
||||
|
||||
![]() er zit stroom op de omloopafslagklep (helaas)
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er zelf 5 liter benzine bij gedaan.
Hoe lang de rest er in zat weet ik niet. Weet ook niet wanneer die nieuwe tank er onder is gekomen....mischien wel in 1990.... |