Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-06-2007, 20:55
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Angry aanlopen aandrijfas !?

beste mede VW-ers,

ik zit met het volgende probleem :

na het monteren van mij supersport schroefset is het volgende probleem ontstaan !
ik heb de set tot -10 cm gedraaid en toen ik ging proef rijden bleek mijn aandrijfas aan te lopen tegen het chassis !?
het gaat om een 1.5 jb met een aandrijfas (bijrijders kant) van +-4cm dik !
is er iemand met het zelfde probleem die een oplossing heeft !?
zie het namelijk niet zitten om de spijptol in de golf te zetten !

dus wil eigenlijk weten of ik een andere/dunnere aandrijfas kan monteren !?

b.v.d.

gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #2  
Old 19-06-2007, 21:45
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Helaas !! Dit hebben waarschijnlijk alle supersport bezitters.
Zelf bij mijn golf 1 GTI heb iik ook een stuk uit de balk geslepen en weer mooi dicht gelast.
Helaas ontkom je hier niet aan.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 19-06-2007, 21:55
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

Quote:
Originally Posted by g60fahrer
Helaas !! Dit hebben waarschijnlijk alle supersport bezitters.
Zelf bij mijn golf 1 GTI heb iik ook een stuk uit de balk geslepen en weer mooi dicht gelast.
Helaas ontkom je hier niet aan.



niet alleen supersport bezitters hebben daar last van
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #4  
Old 19-06-2007, 22:21
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 314
Default

Zonde om een stuk uit te slijpen lijkt me dan, ziet het er niet uit dan met 8cm verlaging, heb je soms 13 inch?
Reply With Quote
  #5  
Old 20-06-2007, 07:14
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by sanderz
niet alleen supersport bezitters hebben daar last van

merk er ook wat van, alleen heb ik de laatste keer helemaal niks kunnen vinden van aanloop sporen. Misschien dat wat plattere bandjes en wat omhoog draaien wat helpt.
In je carosserie gaan slijpen zou ik nooit doen , zo valt en deel stevigheid weg en zou me er niet prettig bij voelen als er happen uit mijn carosserie waren geslepen
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant

Last edited by Erik_Edition#1 : 20-06-2007 at 07:32.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-06-2007, 07:30
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1

merk er ook wat van, alleen heb ik de laatste keer helemaal niks kunnen vinden van aanloop sporen. Misschien met dat wat plattere bandjes en wat omhoog draaien wat helpt.
In je carosserie gaan slijpen zou ik nooit doen , zo valt en deel stevigheid weg en zou me er niet prettig bij voelen als er happen uit mijn carosserie waren geslepen


Wegslijpen kan best als je het gat wat onstaat maar weer dichtlast, gister nog gezien. Kan best, verliest niks aan stevigheid. En je ziet er niks van, het zit toch achter je scherm verstopt. Als je laag wilt gaan moet je er wat voor over hebben.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #7  
Old 20-06-2007, 10:36
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Klopt is een kwaal bij extreme verlaging. Die van mij liep ook aan onder tegen de kokerbalk. Mooi rond een stukje uit geslepen en een stuk halve buis er weer ingelast. (wel lastig met al die wax in de kokers)

Het gaat inderdaad om enkele cm's en als het weer goed gelast is heb je zeker geen verlies aan stevigheid.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 20-06-2007, 10:38
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

voorbeeld foto's ??
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #9  
Old 20-06-2007, 10:54
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Nop niet gemaakt en de gouden jetta is al verkocht.

De huidige daily krijgt deze mod ook zodra de nieuwe opahanging binnen is. Dan maak ik daar wel foto's van.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #10  
Old 20-06-2007, 11:02
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Klopt is een kwaal bij extreme verlaging. Die van mij liep ook aan onder tegen de kokerbalk. Mooi rond een stukje uit geslepen en een stuk halve buis er weer ingelast. (wel lastig met al die wax in de kokers)

Het gaat inderdaad om enkele cm's en als het weer goed gelast is heb je zeker geen verlies aan stevigheid.


dit spreekt toch voor zich? Kijk waar je aandrijfas de koker raakt, slijp dat eruit en die halve maan las je terug...
Reply With Quote
  #11  
Old 20-06-2007, 11:09
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Maar als je redeneert, als je hoge banden erop hebt zitten (stel 195-50 op 6j) em je auto ligt erg laag, banden in de kasten, dan staan de aandrijfassen dus ook meer omhoog en richting de kokers waardoor ze eerder zullen raken.
Wanneer je dan plattere bandjes erom gooit komt de auto lager (wellicht zal hij iets omhoog geschroeft moeten worden) en dan komt de aandrijfas rechter te staan.
Zo hoef je niet in je carosserie te gaan slijpen.

En daarnaast heb ik gehoord dat sommige motortypen hier extra last van hebben. Een 16V heeft hier veel meer last van als bijvoorbeeld een G60.
Als er echt geen andere manier is dan zul je inderdaad plaats voor moeten maken.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #12  
Old 20-06-2007, 11:14
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Een rechtere aandrijfas was in mijn geval niet bevorderlijk voor de homokyneten, die gingen om de 200km stuk aan 1 kant.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2007, 11:18
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Dit is niet motor afhankelijk! Wel aandrijfas afhankelijk. De dunne assen zullen de koets minder snel raken.

De hart van de dif zit op gelijke positie of je nu een 020 of een 02A bak erin hebt liggen. Tenminste met mijn 02A/02J versnellingsbaksteunen voor een type 1.

Goed het kan zijn dat het bij de 1100 en 1300 anders is doordat dit smallblocks zijn.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #14  
Old 20-06-2007, 11:19
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

bandenmaat maakt geen ruk uit, net als motortype...

de stand van je aandrijfas wordt namelijk bepaald door de versnellingsbak en je fusee/schokbreker/schroefveer
Reply With Quote
  #15  
Old 20-06-2007, 11:31
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Klopt aandrijfas maakt ook niet uit maar de versnellingsbak wat erachter hangt zorgt hier meer voor. Maar dat er zit wel degelijk verschil in het aanlopen van de aandrijfas tussen een 16v en een g60 !! (komt door versnellingsbak)

Wat ik bedoel met bandenmaat is dat je hem nu zo laag afschroeft dat je carosserie fatsoenlijk ligt (met ballonbanden), leg je hier nu platte bandjes om zal de carosserie zo laag komen te liggen dat je hem iets omhoog kunt schroeven en zo het aanlopen verhelpt. Best redelijk toch, alhoewel ik het feit van een rechte aandrijfas niet snap.....
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #16  
Old 20-06-2007, 11:34
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

dat zei je niet, maar goed....
we hebben het hier over een golf 1, he, geen golf 2
Reply With Quote
  #17  
Old 20-06-2007, 12:05
pim1987 pim1987 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 137
Default

als je een vr6 erin zet heb je er ook geen last meer van
Reply With Quote
  #18  
Old 20-06-2007, 12:09
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

hoezo zou je dan geen last meer hebben?
Reply With Quote
  #19  
Old 20-06-2007, 12:11
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
dat zei je niet, maar goed....
we hebben het hier over een golf 1, he, geen golf 2
aanlopen is aanlopen

wellicht heeft hij er wat aan
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #20  
Old 20-06-2007, 12:33
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Klopt aandrijfas maakt ook niet uit maar de versnellingsbak wat erachter hangt zorgt hier meer voor. Maar dat er zit wel degelijk verschil in het aanlopen van de aandrijfas tussen een 16v en een g60 !! (komt door versnellingsbak)

Wat ik bedoel met bandenmaat is dat je hem nu zo laag afschroeft dat je carosserie fatsoenlijk ligt (met ballonbanden), leg je hier nu platte bandjes om zal de carosserie zo laag komen te liggen dat je hem iets omhoog kunt schroeven en zo het aanlopen verhelpt. Best redelijk toch, alhoewel ik het feit van een rechte aandrijfas niet snap.....


Omdat ze recht staan zijn de assen net te lang waardoor ze wringen en de homokyneet stuk gaat.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum