![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() beste mede VW-ers,
ik zit met het volgende probleem : na het monteren van mij supersport schroefset is het volgende probleem ontstaan ! ik heb de set tot -10 cm gedraaid en toen ik ging proef rijden bleek mijn aandrijfas aan te lopen tegen het chassis ![]() het gaat om een 1.5 jb met een aandrijfas (bijrijders kant) van +-4cm dik ! is er iemand met het zelfde probleem die een oplossing heeft !? zie het namelijk niet zitten om de spijptol in de golf te zetten ![]() dus wil eigenlijk weten of ik een andere/dunnere aandrijfas kan monteren !? b.v.d. gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Helaas !! Dit hebben waarschijnlijk alle supersport bezitters.
Zelf bij mijn golf 1 GTI heb iik ook een stuk uit de balk geslepen en weer mooi dicht gelast. Helaas ontkom je hier niet aan.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
niet alleen supersport bezitters hebben daar last van ![]()
__________________
Passat 35i 1989 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zonde om een stuk uit te slijpen lijkt me dan, ziet het er niet uit dan met 8cm verlaging, heb je soms 13 inch?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() merk er ook wat van, alleen heb ik de laatste keer helemaal niks kunnen vinden van aanloop sporen. Misschien dat wat plattere bandjes en wat omhoog draaien wat helpt. In je carosserie gaan slijpen zou ik nooit doen ![]() ![]()
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant Last edited by Erik_Edition#1 : 20-06-2007 at 07:32. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wegslijpen kan best als je het gat wat onstaat maar weer dichtlast, gister nog gezien. Kan best, verliest niks aan stevigheid. En je ziet er niks van, het zit toch achter je scherm verstopt. Als je laag wilt gaan moet je er wat voor over hebben. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Klopt is een kwaal bij extreme verlaging. Die van mij liep ook aan onder tegen de kokerbalk. Mooi rond een stukje uit geslepen en een stuk halve buis er weer ingelast. (wel lastig met al die wax in de kokers)
Het gaat inderdaad om enkele cm's en als het weer goed gelast is heb je zeker geen verlies aan stevigheid.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
||||
|
||||
![]() voorbeeld foto's ??
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#9
|
||||
|
||||
![]() Nop niet gemaakt en de gouden jetta is al verkocht.
De huidige daily krijgt deze mod ook zodra de nieuwe opahanging binnen is. Dan maak ik daar wel foto's van.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dit spreekt toch voor zich? Kijk waar je aandrijfas de koker raakt, slijp dat eruit en die halve maan las je terug... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Maar als je redeneert, als je hoge banden erop hebt zitten (stel 195-50 op 6j) em je auto ligt erg laag, banden in de kasten, dan staan de aandrijfassen dus ook meer omhoog en richting de kokers waardoor ze eerder zullen raken.
Wanneer je dan plattere bandjes erom gooit komt de auto lager (wellicht zal hij iets omhoog geschroeft moeten worden) en dan komt de aandrijfas rechter te staan. Zo hoef je niet in je carosserie te gaan slijpen. En daarnaast heb ik gehoord dat sommige motortypen hier extra last van hebben. Een 16V heeft hier veel meer last van als bijvoorbeeld een G60. Als er echt geen andere manier is dan zul je inderdaad plaats voor moeten maken.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#12
|
||||
|
||||
![]() Een rechtere aandrijfas was in mijn geval niet bevorderlijk voor de homokyneten, die gingen om de 200km stuk aan 1 kant.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Dit is niet motor afhankelijk! Wel aandrijfas afhankelijk. De dunne assen zullen de koets minder snel raken.
De hart van de dif zit op gelijke positie of je nu een 020 of een 02A bak erin hebt liggen. Tenminste met mijn 02A/02J versnellingsbaksteunen voor een type 1. Goed het kan zijn dat het bij de 1100 en 1300 anders is doordat dit smallblocks zijn.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#14
|
||||
|
||||
![]() bandenmaat maakt geen ruk uit, net als motortype...
de stand van je aandrijfas wordt namelijk bepaald door de versnellingsbak en je fusee/schokbreker/schroefveer |
#15
|
||||
|
||||
![]() Klopt aandrijfas maakt ook niet uit maar de versnellingsbak wat erachter hangt zorgt hier meer voor. Maar dat er zit wel degelijk verschil in het aanlopen van de aandrijfas tussen een 16v en een g60 !! (komt door versnellingsbak)
Wat ik bedoel met bandenmaat is dat je hem nu zo laag afschroeft dat je carosserie fatsoenlijk ligt (met ballonbanden), leg je hier nu platte bandjes om zal de carosserie zo laag komen te liggen dat je hem iets omhoog kunt schroeven en zo het aanlopen verhelpt. Best redelijk toch, alhoewel ik het feit van een rechte aandrijfas niet snap.....
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#16
|
||||
|
||||
![]() dat zei je niet, maar goed....
we hebben het hier over een golf 1, he, geen golf 2 ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() als je een vr6 erin zet heb je er ook geen last meer van
![]() ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() hoezo zou je dan geen last meer hebben?
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() wellicht heeft hij er wat aan ![]()
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Omdat ze recht staan zijn de assen net te lang waardoor ze wringen en de homokyneet stuk gaat. |