![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Ik heb het volgende probleem met het raammechanisme in de bestuurdersdeur: Als ik raam dicht draai, slipt het mechanisme op de laatste paar mm (net voordat het raam in het rubber gaat), waardoor het raam op een kiertje van 2 mm blijft staan. Het is niet de raamslinger die doorslipt maar het opdraaigedeelte erachter. Als ik het open raam met de hand tegen hou en aan de slinger draai, gaat het raam gewoon netjes omhoog, zonder slip geluiden. Als ik het raam dicht draai en het laatste stukje ook aan de veer trek gaat het raam wel helemaal omhoog. Is dit gewoon een kwestie van smeren of gaat het daarmee niet lukken? Ik had het mechanisme al even losgehaald van de deur maar ik kan niet goed zien wat er nou precies mee is.. Wie kan me zeggen hoe ik dit oplos? Alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
![]() heb ik ook maar bij mij is het waarschijnlijk dat er 2 ringen tussen het slingertje zitten omdat een of andere onverlaat een set speakers in de deuren heeft geschroefd
![]() bijrijderszijde gaat helemaal niet open loopt daar loopt de slinger wel tegen de speaker aan zit maar 1 afstandsring tussen ![]() dus moet deurpanelen die dicht zijn en goed werkende shit op korte termijn maar goed... ook ik heb dat is hij bijna dicht en dan slipt hij door gaat echt maar over 1-2 cm hooguit dan moet ik hem met 2 handen omhoog trekken en dan is hij dicht en dan nog 1 keer het slingertje strak zetten.. ben benieuwd naar de reactie wie weet ligt het dan bij mij toch niet aan het feit dat er 2 afstandsringen tussen zitten ![]() groeten richard ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Het probleem is slijtage van de spindel in het raammechaniek.
Dus demonteren en wegflikkeren. Eerst wel ff een nieuwe/gebruikt raammechaniek opzoeken natuurlijk ![]() Gr Jan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dank je! Was al bang voor zoiets.. Die spindel, is die los te vervangen of gaat dat incl. de veer? (en geleiders?) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klusje van 30min. Deurbekleding loshalen Raam naar beneden draaien, en de 2x M6 losdraaien. Je kunt het raam eruit halen, maar je kunt er ook langs werken. Wil je het raam uit de deurhalen, beetje kantelen, en naar buiten toe verwijderen. Let goed op dat je de raamrubbers niet beschadigd. Vooral het rubber dat in een hoek loopt, wil snel scheuren! (oud en droog) Gevolg als het raam uit de deurkomt, kantelt deze en wil die niet echt lekker meer omhoog. Mechaniekje zit vast met 4x M6 waarvan 1 onderkant deur! Plaats het nieuwe mechaniek, en maak het raam handvast! Dan draai je het raam rustig omhoog, en kun je het nog een beetje afstellen zodat het mooi geleid wordt door de rubbers, en netjes evenwijdig sluit in het bovenste deel van het rubber.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Super! |
#7
|
||||
|
||||
![]() @Gti1-G60: je handleiding werkte prima!
'T mechanisme zit en het raam is nog nooit zo mooi open en dicht gegaan.. Binnenkort de andere kant ook maar even preventief vervangen! |