![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo
ik heb een vraagje ik ben bezig met een mk1 cabrio nu zit daar een mk1 Dx blok in GTi 1.8 112pk de aandrijfas kant van versnelingsbak is een kleine diameter Maar mijn vorige Dx blok was groote(100) diameter homokineet wil ik ver vangen nu is de vraag kun je de zelfe aandrijfas gebruiken en alleen homokineet vervangen of kan ik beter op zoek gaan naar de geen die dat er bij horen groetjes M Last edited by mk1 GTi cabrio : 17-02-2009 at 10:44. |
|
||||
|
||||
![]() aandrijfas.. cardan is wat anders
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht ook al "oeh syncro!!"
![]() Het enige verschil is, zover mijn kennis rijkt, de diameter. Assen zijn gelijk. De homokineet vervangen zou in principe volstaan ![]()
|
|||
|
|||
![]() Homokineet vervangen gaat niet
De 100mm is ook dikker Je kan wel de bak flenzen vervangen |
|
|||
|
|||
![]() oke sorry
dus aandrijfas die ik heb zijn met groote aansluiting 100mm, nu mijn ander blok met versnellingsbak heeft een kleinere diameter kan ik de homokineet over zetten of moet ik op zoek gaan naar kompleet ander Ps:wat is en verschil tussen aandrijfaf *cardan groetjes en alvast bedankt |
|
|||
|
|||
![]() Van de versnellingsbak die er uit komt de flenzen over zetten
|
|
|||
|
|||
![]() oke dank u
maar toch nog even mijn vraag trug wat of welk is het verschil tussen aandrijfas en cardan as groetjes en dank u |
|
||||
|
||||
![]() Een cardanas heb je bij een auto met achterwielaandrijving, dat is de as die de versnellingsbak met het differentieel verbindt.
|
|
||||
|
||||
![]() Aandrijf as drijft direct het wiel aan, een cardan as gaat vanaaf het blok eerst naar een versnellingsbak of differentieel, en dan pas via aandrijf assen naar de wielen
|
|||
|
|||
![]() dank u dank u
heb weer wa geleerd maar ik ben al verder aant doen het vorig blok en mijn andere versnellings bak revisie geven op kietellen ik laat hen nu zo rijden vande zomer het blok wat er nu in zit is met andere nokkeas komt spagetieke onder en uitlaatlijn compleet dank u mensen groetjes |