![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb vernomen dat het vervangen van het rubber om het schuifdakje nogal een pokkewerk is... is dat zo? Wie heeft er ervaring mee? En is het nou echt zo dat rubbers voor je auto in het algemeen (ramen, deuren) zo duur zijn? Want er begint nu toch wel erg veel los te laten en het zal binnenkort een keer vervangen moeten worden... iemand nog tips over waar ze te halen of kan ik toch echt het beste bij de dealer terecht voor dat soort dingen? Ik heb geen zin om er na een hoop gepruts achter te komen dat er bijv. een cm te weinig aan zit... dan betaal ik liever ietsje meer
![]()
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#2
|
||||
|
||||
![]() Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Voor het rubber van het schuifdak moet je het dak eruit halen (dus hemel laten zakken)
en je kunt volgens mij idd de rubbers het beste bij de dealer halen maar ik heb het ook wel is opgezocht ze zijn echt duur als je alles bij elkaar gaat tellen ik weet zo geen prijzen maar er is vast wel iemand die dat mooie prgramma op zijn/haar computer heeft staan |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dan maar gewoon elke maand wat doen
![]()
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De hemel hoeft niet los om het schuifdak te kunnen demonteren...Het is al een keer uitgelegd hoe een en ander moet weet niet zo 123 welk topic.. Raamrubbers zijn soms ook te koop bij niet autozaken...als de vorm niet al te extreem is ... Effe Googlen, trefwoord: rubber profielen |
#7
|
|||
|
|||
![]() Schuifdak is er zo uit. Spreek uit ervaring, maar doe wel voorzichtig. Ik had een dikke kras na het demonteren ( gelukkig dat ie naar de spuiter ging )
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Deur rubbers kun je bij de meeste auto zaken wel komen, moet je alleen even om maat snijden, en raam rubbers zal je toch bij de dealer moeten komen, of bij iemand die er nog heeft liggen. Maar de raam rubbers vervangen is wel een pokken werk, eruit zijn ze zo, maar erin is een stuk lastiger. zal je echt met z'n tweeën moeten doen. ( en weten hoe het moet )
MVG sebas |
#9
|
||||
|
||||
![]() rubber vervangen van dakje is KUT werk. Rubber is nogal taai en moet goed geplaatst worden anders gaat je dak lekken
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Ga je me helpen dan? :p
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#11
|
||||
|
||||
![]() ehm, ik weet wat voor kut werk het is en Chris ook. Chris vertel jij je ervaring eens. Was het prettig? Maar wil wel helpen hoor......
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ja Chris, vertel eens
![]()
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#13
|
||||
|
||||
![]() Sja, waar zal ik beginnen....
Je moet ten eerste het rubbertje lekker insmeren, want dan glijd het beter ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik vervang op me werk veel raamrubbers
![]() ![]() Gebruik geen vet voor je rubbers (is er slecht voor, eerder talkpoeder) Owja om tijdens het monteren het raam makkelijker in het rubber te laten glijden kan je het beste glasex gebruiken.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#15
|
||||
|
||||
![]() maar eerst moet je dakkie er uit ....en dan.....er weer in, het liefst RECHT enzo....dus
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Doen we! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Afgesproken, Heb t rubber al thuis liggen alleen durf het niet an omdat het denk ik een flinke dag werk is. Maar het lekt nog niet in me auto :o
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#18
|
||||
|
||||
![]() Vervangen van raamrubbers valt opzich wel mee. Ik heb het ook een paar keer gedaan. Een tip: zorg voor een planten spuit met wat zeep erin. Goed inspuiten!!! ook de auto, dit scheelt echt stukken. Voor de rest een goed sterk koort gebruiken, wat geen krassen of sporen kan achterlaten op de lak.
Nog een tip voor het verwijderen van een ruit als het rubber toch vervangen wordt: neem een scherp stanley-mes en snij tussen de ruit en carroserie langs het rubber door. Als je dit niet doet en de ruit op de normale manier verwijderd loop je een groot risico dat de ruit knapt door zijn leeftijd ![]() Prijzen raamrubbers bij de dealer: Achterruit-rubber: no. 191.845.521 - prijs per stuk €26,87 Voorruit-rubber: no. 191.845.121 - prijs per stuk €15,30 Zijruit-rubber: no. 191.845.321(links)/191.845.321(rechts) - prijs per stuk €24,60 Portierruit-rubber: no. 191.837.431H (links)/no.191.837.432H (rechts) - prijs per stuk €37,21 Schuifdak-rubber: no. 191.877.227.01C - prijs €9,40 .... geen dank.... ![]()
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver >> 1 of the 200 << Last edited by jeroenk : 17-06-2004 at 20:13. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Ik heb eventueel ook nog wel wat rubbers thuis liggen heleen (in goede staat) zoals raamrubber en volgens mij heb ik ook nog portierrubbers liggen. Anders bel mij maar een keertje. Kan het dan zo even voor je opzoeken.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Begin maar vast met zoeken
![]()
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |