![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() soms, tijdens het rijden valt mijn toerental weg.
En ineens schiet hij er dan weer door. Heb het deze week ook voor gehad als ik in de fille stond, hij viel ineens stil. Na lang demareren starte hij dan weer. Zou het aan de onsteking of benzinetoevoer liggen? greetz |
#2
|
||||
|
||||
![]() zou inderdaad eens de ontsteking nalopen. hallgever en bobine. als ie soms wegvalt, gewoon even met motorkap open aan de draadjes bewegen als de motor loopt. let wel op, is een flinke spanning.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#3
|
||||
|
||||
![]() weet niet of je iemand kent met vag com en een obd2 stekker?
ff uit laten lezen en dan kijken of hij foutcode 513 geeft.. dat wil zeggen dat je krukas sensor niet helemaal lekker meer is.. had m'n zwager ook laatst.. hier het verhaal van de foutcode : foutcode: 00513 nl Toerenteller (G28) Mogelijke verschijnselen: De toerenteller doet het niet (goed). Motor wil niet starten Motor slaat af Mogelijke oorzaken: Kontroleer de bedrading en de aansluitingen De afstand tussen de toerentalsensor en de toerentaldetector is te groot Metaalsplinters (of ander materiaal) in de G28 Open circuit between 3-pin connector in engine bay and G28 Draadbreuk tussen J220 (Engine Control Module) en G28 G28 is defect J220 is defect Mogelijke oplossingen: Afstand tussen detector en sensor controleren G28 en houder schoonmaken G28 vervangen |
#4
|
||||
|
||||
![]() heb mij een vag com besteld, maar wanneer die hier gaat zijn, weet ik niet.
Komt van USA. Slaat hij die foutcode op? of geeft hij het juist aan als de fout er is? Is echt raar, heb het nu in heel de week nog niet gehad. greetz |
#5
|
||||
|
||||
![]() De foutcode blijft in je computer staan totdat je hem reset..
dat uitvallen en niet starten kwam ook maar heel af en toe voor, maar op een gegeven moment liep de motor ook heel slecht.. de enigste fout die bleef terug komen naar resetten was de 00513 volgende dag een nieuwe krukas sensor erin, geloof iets van 95 euro bij de vw, en problemen waren helemaal verdwenen.. reed weer als een zonnetje! totdat gisteren de versnellingsbak de poeier in ging ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ok, dan ga ik hem eens laten uitlezen
|
#7
|
||||
|
||||
![]() vag-com geeft niets van fouten aan
|