![]() |
|
||||
|
||||
![]() Beste mensen!
Ik zit met het volgende: Het gaat om een jetta 1 met een 1.3 GF carburateur motor. Als ik voor langere tijd harder dan 80 rijd begint de motor spontaan in te houden. De motor begint dan te 'bokken' en hij geeft geen reactie meer op het gaspedaal. Als ik de auto in zijn vrij en aan de kant zet valt hij gewoon uit, helemaal weg. Direct starten helpt dan niet, maar na even wachten (minuutje of 1, 2) start hij direct en loopt hij ook gewoon goed. Maar na een paar honderd meter begint het hele euvel weer opnieuw... Het is niet erg afhankelijk van het weer, zowel droog als regenachtig, telkens hetzelfde. Vanmiddag bij thuiskomst heb ik al de bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap vervangen. Dit heeft niks geholpen, sterker nog, het lijkt wel 10x erger geworden te zijn! |
|
|||
|
|||
![]() hmm, brandstofpomp met te weinig opbrengst misschien? Dat de auto nog even rijden kan op de vlotterbak inhoud... Zit de carb voorverwarmingsslang nog wel op het uitlaatspruitstuk dekseltje?
|
|
|||
|
|||
![]() Mijn vorige mk1 had hetzelfde probleem, bleek na een eindeloze zoektocht vuil in de tank te zitten, dit schoot mee de brandstofleiding in, waardoor er geen brandstof meer door kon.
Als de motor uitgevallen was trok het vuil terug de tank in (soort vacuum) en kon ik weer gewoon starten... |
|
||||
|
||||
![]() De verwarmingsslang zit er nog op en is ook nog heel.
Als de tank vuil zou zijn, dan zou er toch ook rommel in het benzinefilter moeten zitten? Deze is vrij nieuw nog en is verder helemaal schoon... Wat kan ik het beste doen tegen een vuile tank? |
|
||||
|
||||
![]() schoonmaken.
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Onder je achterbank zit t vlotter deze los draaien dan kan je je tank leeg maken.
Let op er zit ook wel is roest of troep in het stukje toevoer dat er uit komt met het vlotter als er geen filtertje op zit. Als je m dan echt leeg en droog hebt kan je m uitzuigen met een stofzuiger of bijv met kleefdoekjes door de tank. Het klinkt in iedergeval als vuil in de tank heb ik ook gehad probleem was t zelfde en zag ook niks in mn brandstoffilter... mischien heb je hier wat aan http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32631 suc6 Last edited by Auke : 26-09-2007 at 20:14. |
|
|||
|
|||
![]() In de pomp zit ook een zeef
Ontluchtingsleiding verstopt? |
|
||||
|
||||
![]() Goed, ik heb de vlotter eens aan de kant gehad en idd. Er ligt wel wat vuil op de bodem van de tank, wat roestschilvertjes ed.
Verder is het filtertje wat op de aanzuigleiding zit van de vlotter wel gewoon schoon. Waar kan ik zien of het ontluchtingstraject dicht zit? Dit is het leidinkje met het toetertje wat achter de tank hangt? Als ik de tank er onder weg wil halen om hem schoon te maken, kunnen de achteras en de uitlaat dan blijven zitten? |
|
||||
|
||||
![]() Goed...
Ik heb dus even verder gekeken en het spatscherm aan de binnenkant bij de vulpijp losgehad! Normaalgesproken hoort daar een zwaartekrachtklep te zitten, maar deze ontbreekt dus doodleuk! Mr. hobbybob heeft er in het verleden gewoon een overbrugging tussen gemaakt met een rubber slang 2 slangeklemmen... Nou lijkt het me niet direct een probleem dat deze klep ontbreekt, maar door de slangeklemmen worden de ontluchtingsslangen dus samengeknepen. Nu maar hopen dat dit het probleem is... Ik heb de ontluchtingsslangen verder voorzichtig doorgeblazen, deze waren verder wel gewoon open. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb dus zo'n pomp waarbij het deksel niet afneembaar is, deze zit met een felsrand vast aan de rest van de pomp. In een boek las ik al dat als de dichtring in het deksel slecht is, hij bij hoge toerentallen lucht mee zuigt. Dit kan dan weer zorgen voor stotteren, inhouden en vermogensverlies. Exact de verschijnselen die ik ook heb... Wat kost een nieuwe pomp ongeveer? |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er op de sloop kort geleden 1 voor een 1.5 gehaald voor 15 euro gehaald
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Van een golf2 kost tie nieuw 83.10 bruto Zal ongeveer de zelfde prijs zijn |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de benzinepomp nog eens wat beter bekeken, maar volgens mij is deze nog niet eens zo heel lang geleden vernieuwd... hij ziet er nog vrij nieuw uit.
Verder heb ik de carb. eens goed schoon gemaakt. De hoofdsproeier onder in de vlotterkamer was vuil, er zaten wat kleine vuildeeltjes in. Verder heb ik ook het inlaatventieltje waar de vlotternaald in zit eens goed schoongemaakt, ook deze was iets verstopt. Het probleem lijkt nu verholpen te zijn! Net nog even dezelfde testrit gemaakt als laatst (toen viel ie 2x uit onderweg) en nu zonder problemen! Wat me als enige opviel is dat de motor vrij heet werd, nu heb ik hier nog niet eerder op gelet, maar is het normaal dat het inlaatspruitstuk en de benzinepomp zo heet worden dat je ze niet aan kan raken...? Ik wil proberen om de motor nog even af te laten stellen op co-gehalte. Het zal me niks verbazen als ik nu met een verkeerde instelling rondrij. Ik merk ook dat hij lichtjes stottert bij constant rijden. Last edited by Henk_Pigo : 01-10-2007 at 13:57. |