Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-06-2005, 17:06
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default zekering kast golf 1

hallo

ik sprak net iemand die had het over zekering kasten van golfjes 1 met van die buis zekeringen ,die zij dat hij gehoord had dat deze vaak doorbranden en dus ook auto's in de brand vliegen.

klopt dit?

of heeft dit een andere reden dat het in brand vliegt door invloeden van buitenaf ofzo?

ik hoor het graag alvast bedankt

Last edited by vwmk2driver : 31-10-2007 at 07:25.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2005, 17:09
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Oudere type golfjes hadden inderdaad dat soort zekeringkasten. En die zijn later vervangen door nieuwere type zekeringkasten. Dit hebben ze gedaan omdat met die oudere zekeringkasten veel problemen waren. Waaronder kortsluiting enzo.

ik geloof dat ze vanaf bouwjaar 1979 nieuwere type zekeringkasten gebruiken. Weet het niet zeker dus hang me er niet aan op.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2005, 19:11
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

Mijn golf is van maart 1982 en heeft ook nog de oude zekeringenkast.
Zijn deze echt zo slecht? en zo ja, kun je ze makkelijk ombouwen naar een steekzekering uitvoering?
Reply With Quote
  #4  
Old 12-06-2005, 23:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,405
Default

82?? de mijne is ook van 82 maar heeft al de normale zekeringen....
heeft ie van jou ook dan nog de smalle achterlichten?
Reply With Quote
  #5  
Old 13-06-2005, 09:32
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

nieuw model zekeringkast is vanaf modeljaar '83 (augustus 1982 en verder)
Reply With Quote
  #6  
Old 13-06-2005, 18:26
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Je had vaak sluiting in de zekeringskast doordat er een lekkage was bij de vooraam zodat het water op de zekerings lekte, daardoor kreeg je oxidatie met als gevolg sluiting in de zekeringskast, op zich is de zekeringskast niet slecht anders zouden andere vw modellen ook problemen moeten hebben, deze hadden dezelfde kast
Reply With Quote
  #7  
Old 31-10-2007, 00:13
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

even een heel oud topic omhoog gehaalt,

ik zat van de week weer te denken, mijn golf is van februari 82 en heeft dus nog de oude zekeringen kast, omdat ik hem origineel wil bouwen vind ik de oude zekeringen kast ook wel netjes, plus dat mijn zekeringkast nog heel mooi is zelf nog met de doorzichtige schanier kapjes en dergelijke.

nog meer ervaringen met de zekeringen kasten op kortsluiting gebied? of klopt het verhaal van hummer voor 100% ( klinkt namelijk wel aannemelijk)
Reply With Quote
  #8  
Old 31-10-2007, 09:20
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik denk dat jouw 82er golf het al precies 25 jaar uit houd met die oude zekeringkast, zal wel goed zijn dus!
Reply With Quote
  #9  
Old 31-10-2007, 12:31
de koen de koen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 55
Default

probleem is ook vaak dat de boel veel te warm wordt, de koper geleidingsbanen vervormen, komen tegen elkaar, en de boel fikt op...
Reply With Quote
  #10  
Old 31-10-2007, 12:48
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by de koen
probleem is ook vaak dat de boel veel te warm wordt, de koper geleidingsbanen vervormen, komen tegen elkaar, en de boel fikt op...



maar waarom word het te warm? waarschijnlijk door slechte contacten bij zekeringen of stekkers, dus opzich als dat gewoon goed is moet er niks aan de hand zijn, of heb jij een andere bereddenatie?
Reply With Quote
  #11  
Old 31-10-2007, 19:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Te zware verbruikers op te dun koper[achterruitverwarming,kachelaanjager]
Moet je de nieuwe type eens vergelijken met de oude
Daar zijn de groepen beter verdeeld
Wat ook wel een kwaal is [hebben alle golfjes]
Licht aan contact uit en de kachelaanjager aan en groot seinlicht aan[handel naar je toe]

Last edited by golf mkII 16v : 31-10-2007 at 19:27.
Reply With Quote
  #12  
Old 31-10-2007, 23:42
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

kortom de nieuwere versie is wel beter dan de oude??
Reply With Quote
  #13  
Old 01-11-2007, 18:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Maar de stekkers aan de draadboom is niet gelijk
Reply With Quote
  #14  
Old 01-11-2007, 18:36
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ja dat weet ik,maar heb een kabelboom van een 1100 liggen,
wie weet kan ik de pinnetjes uit de stekker halen en deze overplaatsen in de andere stekkers.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-11-2007, 19:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Succes er mee
Laat het even weten of het een beetje luken wil
Was zelf ook zo iets van plan
Of stekkers afknippen en de draden over zetten
Ook de gedachte gehad om een kabelboom van een golf 2 te nemen
Zit er alleen mee dat ik wel m'n orginele dach er in wil houden[tietentacho]
Reply With Quote
  #16  
Old 01-11-2007, 19:17
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Wat ook wel een kwaal is [hebben alle golfjes]
Licht aan contact uit en de kachelaanjager aan en groot seinlicht aan[handel naar je toe]



hehe ja idd, Heeft golf II ook nog graag last van
Reply With Quote
  #17  
Old 01-11-2007, 19:40
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

de kabelboom zal voorlopig nog niet aan de orde zijn, maar wat info inwinnen is nooit erg, als ik zon pennetje koop kan ik waarschijnlijk zo die pinnentjes uit de stekker halen.

of ik knip de draden door bij de stekker en knijp er nieuwe pinnentjes aan en die doe ik in de stekker van de nieuwe type kast.

dus oude type kabelboom, met nieuwe type stekkers en zekering kast.
Reply With Quote
  #18  
Old 01-11-2007, 19:40
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

maar feit is dus wel dat de nieuwe type beter en betrouwbaarder is dan de oude type. dus als ik het goed wil hebben kan ik het beste gelijk een nieuwe type er inmaken??
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum