![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mijn vraag is wie heeft er een "originele nederlander" golf 1 GTI die na juni 1983 op kenteken gezet is.
ten tijden van de pirelli golf 1. het lijkt me sterk dat de Pirelli enkel voor de duitse markt was beschikt. dus hoe heet deze golf?
__________________
My Golf is my image Last edited by Stefan2 : 29-12-2007 at 22:50. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Die van mij is van september 1983, en het is geen pirelli
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ook de Golf 5 Pirelli wordt niet in NL geleverd.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
|||
|
|||
![]() Pirelli is alleen in duitsland leverbaar geweest. Ze waren hier niet verkrijgbaar bij de nederlandse dealers. Dus een originele NL pirelli is e niet.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() hoe kan het dan dat die van fryslan driver van september is?
die is toch in de zelfde tijd als de pirelli gemaakt? en dan via de nederlandse dealers verkocht. onder de naam golf gti plus? of onder de naam golf GTI special?
__________________
My Golf is my image Last edited by Stefan2 : 30-12-2007 at 13:33. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zou je hier een foto kunnen zetten van de betreffende auto? Misschien gaat het om een zogenaamde 'plus-GTI', die heeft diverse extra's t.o.v. een gewone GTI. Of misschien is de GTI die jij bedoelt later op kenteken gezet dat dan ie geproduceerd is (heeft ie n tijdje in de showroom gestaan). Trouwens: t/m januari 1984 zijn de GTI's geproduceerd, en dat waren niet alleen Pirelli's. |
#7
|
|||
|
|||
![]() heb geen foto vroeg het me gewoon af.
dus de latere GTI's die ten tijde van de pirelli van de band gerold zijn en op de nederlandse markt verkocht werden heete de plus gti. hadden deze ook meegespoten bumpers standaard?
__________________
My Golf is my image |
#8
|
||||
|
||||
![]() Die van mij heeft idd wel een aantal leuke optie's origineel open dak, mfa en getint glas
__________________
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee niet allemaal. Je had toen de Pirelli's, de gewone GTI's en de plus-GTI's. T waren op het laatste niet alleen maar Pirelli's en plus-GTI's. Een plus GTI heeft als het goed is een MFA, spiegels in kleur en geen striping op de zijkant. Naar mijn weten zijn de bumpers niet in kleur. Opties waren volgens mij(net als bij de gewone GTI): groen getinte ruiten en een schuifdakje. |
#10
|
|||
|
|||
![]() heb ook een golf gti na juni 1983 orginele nederlander.
__________________
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Elke GTI heeft toch een MFA?
__________________
My Golf is my image |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maar weet je ook welke maand die gebouwd is...? Quote:
Tot juli 1982, dus alle met de 1600 110PK EG motor niet/geeneen, vanaf augustus 1982, dus met de 1800 112PK DX motor de meesten.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#13
|
|||
|
|||
![]() de mijne heeft kenteken jk 82 jf is een 1800 met mfa ,maar heeft/ had blank glas en geen rechter buitenspiegel en ook niet de 3 meters in de console dr zat alleen maar 1 een tijd klokje in geloof ik dat was toen al een rariteit waarom dat zo was ???
ik kocht hem toen van de eerste eigenaar die hem bij de dealer in oldebroek kocht ...6 of 7 jaar later ..
__________________
quintus.....de grote race |
#14
|
||||
|
||||
![]() De Golf I GTI van mij is van 13 januari 1984.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() en had die van jou meegespoten spiegels e/o bumpers? standaard?
__________________
My Golf is my image |
#16
|
||||
|
||||
![]() onze was van maart 1984.. een oettinger 16s
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#17
|
||||
|
||||
![]() Pirelli was alleen voor de Duitse markt, net zoals er nu ook aktie modellen zijn alleen voor de Duitse markt.
De Plus-GTI was er om de andere markten te voorzien. En zoals altijd zijn er uitzonderen mogelijk. Zo is er b.v echt een Ed Blue G60 geweest, alleen voor Oostenrijk! En is er een Wolfsburg Edition G60 Syncro geleverd. Weet niet voor welke markt, maar de auto rijdt in Belgie. Er is dus ook 1 Nederlandse Rallye golf. Met weer een heel verhaal eromheen. Soms duiken er aparte auto's op.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() @Richard.....een Oettinger 16S(voornamelijk voor de franse markt) is naar mijn weten gemaakt van vroeg '81 tot eind '82 (modeljaar 83)volgens mij stond in 'jullie' chassisnummer een D ipv een E....dus echt een modeljaar '83,en volgens de RDW heeft HX-TZ-98 Datum 1e toelating 13-01-1984 (net als mijn ex GTI,met wel een E(modeljaar '84)..dus zal die Oettinger dan iets van een jaar ergens in de showroom hebben gestaan oid..
Dit alles om meer verwarring te voorkomen met wanneer en waar welk type geleverd is... ![]()
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo Last edited by chris : 31-12-2007 at 00:07. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij kun je op dobbelwobber ook een tabel terug vinden die het groene produktie label verklaard.
Of in het golf 1 register van de Oosterburen. Groene produktie label??? Ja dat is dat strookje dat op je chassis zit als je je dashboard losmaakt, thv je dashboardkastje. Die en de metalentag aan je front geven uitsluitsel over wanneer en hoe je auto gemaakt is. De sticker in je kofferbak is alleen een optie lijst, en codes voor onderhoud.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Hoi,
Mijn Golf 1 GTI is van 27 januari 1984. Staat ook een E'tje in het chassisnummer. Verder geen bijzondere opties. Zie foto.. [IMG] ![]() [/IMG] Inmiddels is deze helemaal uit elkaar geweest en ik ben deze nu weer aan het opbouwen. Zie andere foto's |