Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-12-2007, 02:07
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default g60 vraag

hoi

ik las al dat deze vraag best vaak al gesteld was maar kon er niet echt veel over vinden niet hier en niet op internet of ik kom er niet uit..

de vraag luid dumpvalve op een g60

ik heb sinds kort een golf II G60 staan en zit dus een dumpvalve op
met een slangetje waarvan ik weet dat ie op de vacuum moet..

maar daar zijn er meerdere van natuurlijk gasklep rembekrachtiger meen ik

is dit het enigste wat je aan moet sluiten om de dumpvalve werkende tekrijgen of moet er nog iets gebeuren ?

betreft een 1.8 8V G60


als er iemand is die hier ervaring mee heeft en mij misschien wil helpen met wat informatie of eventueel fotos waar het goed is tezien..

groeten

Sci2
Reply With Quote
  #2  
Old 25-12-2007, 09:05
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Heb er geen ervaring mee bij een g60, maar bij mijn oude fiat seicento turbo kon ik hem aansluiten op een Vacuum op me inlaat spruitstuk.

Zit er bij een g60 ook geen vacuum op je inlaat?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #3  
Old 25-12-2007, 09:32
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Op je inlaatspruitstuk zit links (als je voor de auto staat)een vacuum slangetje die naar je brandstofdruk regelaar gaat.
Doe daar een T-stukje tussen. Goed vast zetten met klemmetjes. Er komt immers wel je laderdruk op te staan.
(beetje erg grote foto maar wel duidelijk)


Last edited by Domi : 25-12-2007 at 09:36.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-12-2007, 10:01
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Alleen heeft de dumpvalve op de G60 weinig zin, hij heeft geen overdruk want als je gasklep dicht staat is de retour op de gasklep gewoon open......
Reply With Quote
  #5  
Old 25-12-2007, 11:46
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroentjuh
Alleen heeft de dumpvalve op de G60 weinig zin, hij heeft geen overdruk want als je gasklep dicht staat is de retour op de gasklep gewoon open......


Toch zijn er mensen die het wel hebben en waarbij het goed werkt. het gaat immers alleen maar om het afblaasgeluid he
Reply With Quote
  #6  
Old 25-12-2007, 11:47
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Op je inlaatspruitstuk zit links (als je voor de auto staat)een vacuum slangetje die naar je brandstofdruk regelaar gaat.
Doe daar een T-stukje tussen. Goed vast zetten met klemmetjes. Er komt immers wel je laderdruk op te staan.
(beetje erg grote foto maar wel duidelijk)




Daar heb ik ook mijn vacuumslangetje op aan gesloten.
In de retourslang heb ik een plastic ring geplaatst met een gat erin van 18 mm.
Zo krijg de lader evengoed smering.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-12-2007, 11:58
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

welke retourslang??
Reply With Quote
  #8  
Old 25-12-2007, 12:41
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

deze,


Reply With Quote
  #9  
Old 25-12-2007, 12:54
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default

hey mensen ben nu pas wakker tot laat zitten kijken gisteravond en dit bericht geplaatst vannacht..

maar super foto idd duidelijk ga dat straks even proberen
weet zelf nog niet zoveel van de g60 moet me er nog in verdiepen

enja hoor hier endaar dat het idd geen zin heeft zon dumpvalve maarja

hij zat er al op bij aankoop ( afmaak project )
dus ja dan is het wel leuk om het tehoren..
Reply With Quote
  #10  
Old 25-12-2007, 12:58
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default

ik had trouwens nog een vraag de uitlaat pakking die tikt zodra de motor loopt

is dat gewoon kwestie van nieuwe pakking en dan probleem opgelost

mits het spruitstuk niet geschuurd is
Reply With Quote
  #11  
Old 25-12-2007, 13:15
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Plaats eens een foto van je G60.

Weet je zeker dat het de uitlaat pakking is?
Reply With Quote
  #12  
Old 25-12-2007, 13:28
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default





jah weet het bijna wel zeker en mochten het klepstorers zijn heb ik al nieuwe leggen (kreeg ik er bij)

mar het is een continu geluid en het is tehard voor in het blok

als het warm is heb ie het als ie koud is heb ie het

en als je der mee rij zodra je gas geeft heeftie het en laat je gas los hoor je het ff niet en komt het later weer terug

en bij me scirocco zijn het de klep stoters en als je dan gas los laat hoor je het getik rustig mee terug tikken met het geluid van je motor..

lijkt mij dus geen klepstoters
Reply With Quote
  #13  
Old 25-12-2007, 13:35
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Heb je de G60 in Wijchen gekocht?
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #14  
Old 25-12-2007, 13:43
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default

klopt zit nog wel onwijs hoop werk aan maar is wel wat van te maken

maar hij stond idd in wijchen advertentie klonk beter dan het was maar geod
Reply With Quote
  #15  
Old 25-12-2007, 13:47
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Is van een kennis van mij geweest dan, Iwan. Kan wel een super auto worden, met een beetje aandacht. Hij heeft er veel tijd in gestoken maar toch besloten om iets anders te kopen, laatste hoorde ik dat ie een 306 wou kopen
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #16  
Old 25-12-2007, 13:52
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default

dat is idd ook de reden waarom we hem toch meegenomen hebben..

weet jij toevallig wat er met dat blok is gedaan ??

306 mwahahah

we hadden op de terug weg al een koelvloeistof probleem (kachel radiateur)

dus ja willen ff weten hoe het nou zit met die motor eigen
Reply With Quote
  #17  
Old 25-12-2007, 13:58
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Qua tuning bedoel je? Nee, helaas niet. Ik heb wel geholpen toen met de gti motor eruit halen maar sindsdien heb ik hem weinig gezien. Het was ook een verassing toen ik hoorde dat ie 'm weg deed. Maar het is tenminste goed terecht gekomen denk ik. Ik zal es ff rondsnuffelen, moet niet te moeilijk zijn om te achterhalen wat er allemaal gedaan was
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #18  
Old 25-12-2007, 14:02
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default

nee niet echt kwa tuning weet dat er wel wat aan gedaan is mar kwa revicie enzo horen zeggen is bij mij wat anders dan echt gebeurd snap je

hij is bij mij in goede handen zeker weten je heb de fotos gezien van de zilver
het blok ziet er voor de rest super uit wel wat puntjes maar is goed tedoen

als je zou willen rondsnuffelen graag had zelf al ff gekeken maar kom telkens terug op de "real tuners" site
Reply With Quote
  #19  
Old 25-12-2007, 14:10
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

tja, daar zal je weinig over vinden denk ik......
motor ziet er wel gaaf uit, weet wel dat dat best veel tijd gekost heeft maar qua revisie enzo weet ik niet. Gelijk heb je wat "van horen zeggen" betreft, maar ik weet wel dat hij geen prutser is, maar dat wil nie zeggen dat er daadwerkelijk iets aan gedaan is.......
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #20  
Old 25-12-2007, 15:28
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default

@mk2 stooo jij begrijpt hem en ja blok ziet er gaaf uit


ik ben ff bezig geweest met die dumpvalve maar via die vacuum bij de inlaat pakt hij hem niet heb de dumpvalve er ff afgehaald uit elkaar gehaald en schoon gemaakt er zaten 2 veren in klopt dat?

en kon hem met de hand niet naar binnen drukken ff 1 veer er uithaald en nu kan ik hem met wat kracht indrukken dus ga hem nu nog een keer proberen..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum