![]() |
|
||||
|
||||
![]() Luitjes,
Ik ben momenteel bezig om alle "ingewanden" weer in de deuren te monteren. Nou heb ik alle rubbers erweer inzitten, en het raam + mechanisme is ook gemonteerd. Alleen doet zich het probleem voor dat de ramen ontzettend zwaar draaien. Dit is volgens mij wel een meer voorkomend probleem bij MK1's, en nu is dus mijn vraag: Wie heeft er tips om het open en dicht draaien van de ramen wat te versoepelen ????? Alvast bedankt voor jullie reactie's Groeten, LRR
|
||||
|
||||
![]() gewoon iets vet aan de kabel doen, en het raam vervolgens een paar keer laten zakken en weer omhoog draaien zodat het vet zich goed kan verspreiden.
|
||||
|
||||
![]() als je net alles terug hebt gezet zijn je rubbers gewoon nog niet ge-settled.. als ze het ineens zonder reden gaan doen dan is het het begin van het einde van je mechaniek
|
||||
|
||||
![]() Heb hetzelfde maar bij mij is het stuk staal wat onder aan het raam zit verroest en nu moet ik elke keer als ik het raam omhoog draai het raam zelf opzij drukken.
|
||||
|
||||
![]() Het probleem zit hem trouwens niet in het mechanisme. Was ik vergeten te vermelden.
Het komt puur van de rubbers. Is hier een middeltje voor waar je de rubbers mee kunt insmeren / inspuiten ? Zonder dat je ramen zo vreselijk smerig worden ??
|
|||
|
|||
![]() Loopt het niet klem in de stijlen?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
T'is niet zo dat het raam scheef zit in de stijlen, maar hij loopt zo donders zwaar door de rubbers heen. Zal nog eens proberen of ik de rubbers er nog iets vaster in kan drukken.
|
|||
|
|||
![]() Heb het wel eens bij een kever gedaan met siliconespry
Liep toen soepel Daarna ruiten schoon gemaakt met zeepsop en spiritus vermengd Weet niet hoe ze het nu doen maar toen leek het probleem opgelost |
|
||||
|
||||
![]() die van mij gaan ook zo moeilijk. zal er binnenkort ook even naar kijken.
auto is van een oude vrouw geweest en die zal wel nooit de ramen open gehad hebben. dus zal waarschijnlijk gewoon even gesmeerd moeten worden. en anders een paar nieuwe mechanismen erin |