![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo
Vandaag heeft mijn 16klepper me in de steek gelaten. Na een dosis witte rook snel de motor uit gezet. Ik wil een howto gaan maken hoe je je koppakking moet vervangen. Ik wil alleen nog weten of de kop gevlakt moet worden en wat de kosten hier van zijn. Alvast bedankt GR |
#2
|
|||
|
|||
![]() kop eraf halen en dan eerst ff kijken of die nog vlak is.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Koelvloeistof aftappen
Spul wat los moet demonteren Motor op tijd zetten en merken Distributie eraf Kop eraf Kop laten vlakken, afpersen en indien nodig reviseren Nieuwe koppakking er tussen Kop weer monteren met nieuwe kopbouten (aanhaalmoment en aantal graden staat als `t goed is wel op de verpakking) Controleren of de motor op tijd staat Distributie monteren Controleren of de motor op tijd staat Overig spul weer monteren Systeem weer vullen met koelvloeistof Starten zonder kvs vuldop, kachelkraan open en dan systeem ontluchten Klaar (in theorie kan iedereen het, maar ikzelf begin er ook niet aan)
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
![]() Laats nog gedaan.
Vlakke kost rond de 25euro, maar het afpersen kostte me 79euro ![]() Kost wel wat maar weet je wel zeker dat de kop nog goed is...
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ben ook nog steeds met mijn cilinderkop bezig. Heb m pas laten bewerken bij van kronenburg nu alleen nog terugmonteren. maar er ontbreekt nog iets in je lijstje René, onsteking afstellen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Kijk rene
Hier kan ik iets mee, Vriendelijk bedankt, ik ga volgende week alles uit elkaar gooien. Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Hoe weet ik of mijn klepstoters nog in orde zijn?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Als ze niet goed zijn hoor je ze wel tikken
![]() Als je verstandig bent vervang je meteen de keerringen van de krukas en hulpas aan distributiezijde....je kan er nu mooi bij..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
![]() heb nog pic van mijne met de kop dr af...kan je zien welke onderdele dr af zijn.. wee nie of je daar wa aan hebt??
ma suc6 met operatie!
__________________
Rust = Roest |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
foto's zijn altijd welkom! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Weet iemand het verschil tussen een dikkere of een dunnere koppaking? zo ja welke moet ik dan nemen?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Als het goed is zitten er ronde gaatjes in je huidige koppakking...het aantal gaatjes (1,2 of 3) bepaalt de dikte van de pakking
Gewoon dezelfde maat nemen die er nu ook tussen zit dus ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
![]() Zelf eraf halen en terugplaatsen
Vlakken Afpersen Nieuwe rubbers er in laten zetten Verbrandingskamer oplassen Pakkingset Reinigen Kleppen inslijpen 405 euro was ik kwijt[vorige zomer gedaan] Weet je de aanhaalmomenten? Heb je hulp nodig kom maar langs ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Dit blijft er dan over
![]() ![]() En t bovenkantje..met oude pakking dr onder ![]() ![]()
__________________
Rust = Roest |
#15
|
||||
|
||||
![]() je mist een paar klepjes Vliet
![]()
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#16
|
||||
|
||||
![]() jah,i know,8v power
![]()
__________________
Rust = Roest |
#17
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de racties maar is afpersen noodzakelijk?
welkeNieuwe rubbers heb je er in laten zetten? Verbrandingskamer oplassen wat is dit? Kleppen inslijpen wat is dit dan? M.v.g Ingmar |
#18
|
|||
|
|||
![]() Oplassen van de verbrandingskamer moest omdat er wat weg gesmolten was
![]() Kleppen inslijpen voor een verbeterde afdichting Nieuwe rubbers van de klepstelen Afpersen hoeft niet,maar als het zoveel kost maar niet het risico genomen dat er naderhand scheuren in zouden zitten |
#19
|
||||
|
||||
![]() En weet iemand ook met wat voor gereedschap ik de kop eraf kan draaien?
M.v.g Ingmar |
#20
|
|||
|
|||
![]() meerkantige inbus nr 12
|