Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-02-2008, 19:35
cluseau cluseau is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 6
Default gti komt niet op toeren

Hai Golf rijders,
Ik heb een probleem met mijn GTI mkIII motorcode 2E. Spontaan wilde hij niet meer op toeren komen of ik krijg hem helemaal niet aan de praat. Soms kan ik een heel stuk rijden terwijl hij dan af wil slaan maar op dit moment lukt het niet eens om boven stationair toerental te komen. Hij maakt daarbij een beetje smorend geluid. iig geen vreemde uitlaatrook of andere kenmerken van verkeerd mengsel. Ik heb hem uitgelezen en had de foutcode 00518 "trottle position sensor" na het resetten van de foutcode is die niet meer teruggekomen en is het geheugen vrij van foutcode's. Ik weet het ff niet meer. Wie heeft ook wel eens zoiets gehad. Alle info is welkom.

gr
Frans

Last edited by cluseau : 14-03-2008 at 08:40.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-02-2008, 21:15
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

een Mk3 met een DX?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-02-2008, 11:06
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

foutcode: 00518
Sensor van de gasklep (gaskleppotentiometer) (G69)
draadbreuk of kortsluiting naar plus / kortsluiting naar min / signaal is te laag / signaal is te hoog / onwaarschijnlijk signaal

Extra info bij de foutcodes.

Mogelijke verschijnselen:
Motor loopt ruw en onregelmatig tijdens accelereren

Mogelijke oorzaken:
Geen of onderbroken voeding in G69
Geen of onderbroken massa in G69 of kabelbreuk naar J220 (Engine Control Module)
G69 defect
J220 defect
Vocht en/of roest in G69 connector

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Kontroleer G69

ik zou beginnen om de connector van je computer en je gaskleppotentiemeter los te maken en deze met contactspray in te spuiten.
Verder even bij de connectors controleren op kabelbreuk (visueel en met multimeter).
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #4  
Old 13-03-2008, 23:45
cluseau cluseau is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
een Mk3 met een DX?


Tja, sorry deze data kwam via het kenteken uit hbase.nl.
Het is natuurlijk een 2.0 2E GTI uit 93. Maar het probleem is nog steeds niet helemaal opgelost. We zijn nu zover dat er goed mee te rijden is met uitzondering van:
1 Licht inhouden vooral bij weinig gas geven / laag toerental.
2 Na enkele minuten draaien is hij niet of heel moeilijk aan de praat te krijgen.

Door een toeval hebben we ontdekt dat hij na het schoonmaken van de bougies probleemloos te starten was. Het lijkt er dus op dat de bougies heel snel vervuilen al is dat visueel niet echt waarneembaar. Deze truc kunnen we oneindig herhalen maar lost niets op. De uitlaatrook lijkt verder ook normaal

Al vervangen:
Alle betrokken relais zoals pomp en digifant
Bobine
Verdeelkap
Kabels
LMM
Temp sensor (dubbel type)
Gasklep potmeter
Startblokje achter contactslot
Vacuumslangen

Verder alle stekkerverbindingen los gehad en voor zover nodig gereinigd.
Na uitlezen met vagcom geen foutcodes of andere afwijkingen. Het enige wat we nog niet hebben gedaan is de lambda maar die veroorzaakt toch geen gestotter tijdens het rijden?

Weten het ff niet meer , iemand een idee?

Last edited by cluseau : 14-03-2008 at 08:43.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2008, 00:15
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

als na het schoon maken van de bougies de motor wel normaal start, waarom er dan geen nieuwe bougies in ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #6  
Old 16-03-2008, 13:52
cluseau cluseau is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
als na het schoon maken van de bougies de motor wel normaal start, waarom er dan geen nieuwe bougies in ?


Omdat dit hetzelfde effect heeft als schoonmaken , na een paar minuten draaien wil hij immers niet meer aanslaan. Maar iedereen bedankt voor het meedenken, het probleem is inmiddels opgelost.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-03-2008, 21:55
fptjb's Avatar
fptjb fptjb is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 154
Default

zit je katalysator niet dicht ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum