![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hai Golf rijders,
Ik heb een probleem met mijn GTI mkIII motorcode 2E. Spontaan wilde hij niet meer op toeren komen of ik krijg hem helemaal niet aan de praat. Soms kan ik een heel stuk rijden terwijl hij dan af wil slaan maar op dit moment lukt het niet eens om boven stationair toerental te komen. Hij maakt daarbij een beetje smorend geluid. iig geen vreemde uitlaatrook of andere kenmerken van verkeerd mengsel. Ik heb hem uitgelezen en had de foutcode 00518 "trottle position sensor" na het resetten van de foutcode is die niet meer teruggekomen en is het geheugen vrij van foutcode's. Ik weet het ff niet meer. Wie heeft ook wel eens zoiets gehad. Alle info is welkom. gr Frans Last edited by cluseau : 14-03-2008 at 08:40. |
|
||||
|
||||
![]() een Mk3 met een DX?
|
|||
|
|||
![]() foutcode: 00518
Sensor van de gasklep (gaskleppotentiometer) (G69) draadbreuk of kortsluiting naar plus / kortsluiting naar min / signaal is te laag / signaal is te hoog / onwaarschijnlijk signaal Extra info bij de foutcodes. Mogelijke verschijnselen: Motor loopt ruw en onregelmatig tijdens accelereren Mogelijke oorzaken: Geen of onderbroken voeding in G69 Geen of onderbroken massa in G69 of kabelbreuk naar J220 (Engine Control Module) G69 defect J220 defect Vocht en/of roest in G69 connector Mogelijke oplossingen: Kontroleer de bedrading en de aansluitingen Kontroleer G69 ik zou beginnen om de connector van je computer en je gaskleppotentiemeter los te maken en deze met contactspray in te spuiten. Verder even bij de connectors controleren op kabelbreuk (visueel en met multimeter).
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tja, sorry deze data kwam via het kenteken uit hbase.nl. Het is natuurlijk een 2.0 2E GTI uit 93. Maar het probleem is nog steeds niet helemaal opgelost. We zijn nu zover dat er goed mee te rijden is met uitzondering van: 1 Licht inhouden vooral bij weinig gas geven / laag toerental. 2 Na enkele minuten draaien is hij niet of heel moeilijk aan de praat te krijgen. Door een toeval hebben we ontdekt dat hij na het schoonmaken van de bougies probleemloos te starten was. Het lijkt er dus op dat de bougies heel snel vervuilen al is dat visueel niet echt waarneembaar. Deze truc kunnen we oneindig herhalen maar lost niets op. De uitlaatrook lijkt verder ook normaal Al vervangen: Alle betrokken relais zoals pomp en digifant Bobine Verdeelkap Kabels LMM Temp sensor (dubbel type) Gasklep potmeter Startblokje achter contactslot Vacuumslangen Verder alle stekkerverbindingen los gehad en voor zover nodig gereinigd. Na uitlezen met vagcom geen foutcodes of andere afwijkingen. Het enige wat we nog niet hebben gedaan is de lambda maar die veroorzaakt toch geen gestotter tijdens het rijden? Weten het ff niet meer ![]() Last edited by cluseau : 14-03-2008 at 08:43. |
|
|||
|
|||
![]() als na het schoon maken van de bougies de motor wel normaal start, waarom er dan geen nieuwe bougies in ?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Omdat dit hetzelfde effect heeft als schoonmaken ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zit je katalysator niet dicht ?
|