![]() |
|
|||
|
|||
![]() Goeiedag allemaal.
Ik ben Royce uit Enkhuizen, 16 jaar oud en helemaal gek van de VW Golf. Ik ben bezig om er een te kopen, een golf 2, en zijn er misschien mensen die mij zouden kunnen vertellen waar ik op moet letten als ik een Golf 2 ga kopen? Alvast bedankt allemaal ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ff verplaatst naar Golf / Jetta 2.
|
|||
|
|||
![]() De versies vanaf augustus 1987, dus met de facelift, zijn wat beter tegen roest beschermd. Let op roest om de voorruit, bij de wielkasten en bij de dorpel, net voor het achterwiel. Verdere tips laat ik over aan de echte kenners!
|
|
||||
|
||||
![]() Goed opletten of alle elektronica werkt, dat is nog wel eens een issue.
Ik heb het met mijn auto ook, hij doet het prima maar elektronisch zit het niet helemaal goed. Probeer ook zoveel mogelijk te achterhalen van het onderhoud, goed onderhouden auto's gaan net even langer mee. Let niet op de kilometerstand want die blokken gaan toch niet zo snel stuk. Als die goed loopt, loopt die goed. Maak iig een goede testrit [van een minuut of 20].
|
|||
|
|||
![]() Of neem een technische kennis of monteur mee. Ik en die monteur hebben een proefritje van 100 meter gemaakt en toen wisten we al dat ie ok was!
![]() Altijd makkelijk om wat kennis (mee) te hebben bij de aankoop van een occasion! |
|
||||
|
||||
![]() bij golf II, mbt roest de volgende puntjes,die k weet dan
- in de bak van het reservewiel. - onder de raamrubbers. - op de spatborden. - onder de sierstrips, sideskirts en spatbord randen. - aan de achterklep. - op de dorpels. - onder de accu. - onder de deurgrepen door eventuele inbraakschade. - Niet of slechts deels werkende verwarming. - Afhankelijk van het model: de carb. (Vooral bij de 1.6)
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() ik heb gehoord, dat juist de oudere golfjes beter zijn, niet perse tegen roest, maar ik zie vaakt slechtere '90 ers rondrijden als '86ers..
maar accubak is vaak probleem, had ik ook, maar is gefixt, en verwarming, was bij mij ook deels kaduuk, maar ff nieuw weerstandblokje ingezet, tis en blijft een oude auto koppeling slijt ook goed, moet bij mij ook nog nieuwe in, maar je moet als je hem ziet en er ff in rijd al een goed gevoel bij hebben, ook als er wat kleine gebreken zijn, heb je geen goed geveol, laten staan
Lover of life = Lover of Volkswagen Last edited by chris_vw89 : 26-02-2008 at 15:38. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mijn theorie: de slechte '86ers zijn al gesloopt en degene die over zijn worden gekoestert door mensen als wij forummers. '90ers die dagelijks worden gebruikt zie je nog veel vaker, en die zijn inderdaad vaak redelijk slecht/lelijk. |
|
||||
|
||||
![]() Let ook op het vloerkleed of dat niet nat is.
Gebeurt vaak als het plastic van de deuren is gehaald voor het inbouwen van boxen Heb er vier gehad waarvan 3 zeik nat waren!
![]() Last edited by gtitdi : 01-03-2008 at 18:47. |
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor al deze mooie tips. Hier kan ik wat mee. Sorry voor de late reactie trouwens, was me pc ff kwijt voor reparatie. Als er mensen zijn die nog meer weten, zeg het maar!Thumbup
|
|
|||
|
|||
![]() Die smiles, hoe werkt dat:P???
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zo: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() zo dus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Enne, wat moet je nu al met een auto? Je bent nog maar 16... Kun je beter wachten, ze worden vast goedkoper.
|
||||
|
||||
![]() golfjes 2 worden niet meer goedkoper.. 2 jaar terug kocht je ze op elke straathoek voor 200 euro.. deuken 1.3 word nu al doodleuk 700 voor gevraagd..
|
||||
|
||||
![]() idd jaap...dat vragen ze er voor...of ze het er werkelijk voor krijgen?
|
||||
|
||||
![]() schrik niet, dit zijn foto's van 2 oude types golf 2, die allebei redelijk slecht waren
![]() als de golf spatbordverbreders heeft, ga even naar de wasbox en kijk de wielranden goed na: ![]() ook de hoeken van de ramen zijn slechte punten, vaak kijken de bloemkolen al onder het raamrubber uit ![]() de onderste hoeken zijn bij hogere kilometerstanden ook vaak slecht ![]() achterklep: ![]() ![]() rubber van de kofferbak even lostrekken en kijken hoe het plaatwerk er aan toe is: ![]() doe de mat even omhoog en kijk en ruik hoe het gesteld is onder de mat: ![]() doe ook even het tankklepje open en kijk of het onder de rubber ring nog goed is ![]() verder gewoon goed kijken en zoals iemand al eerder had gezegd: Neem iemand mee met verstand van auto's. en nogmaals: Lang niet alle golfjes 2 zijn zo slecht als op de foto's hierboven!!!! |
|
|||
|
|||
![]() Oke, ik heb nu al een hoop goede tips gekregen
![]() ![]() ![]() |