Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-06-2008, 21:52
Pinda's Avatar
Pinda Pinda is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 240
Default Mk 1 stottert en slaat dood???

Jongens,

Ik heb een vervelend probleem De MK1 stottert en of slaat dood bij een constant toerental.
Dit komt het meest voor in in het gebied van 3K en 4K of tussen de 80 en 110km/u.

Zodra dit probleem zich begint voor te doen zakt de toerenteller naar 0,
zodra die op de 0 staat blijft de motor nog wel even normaal lopen maar zodra de toerenteller weer naar de rpm gaat waar die op hoort te staan gaat die stotteren en dood slaan. Dan blijft die stotteren en dood slaan terwijl de toerenteller blijft slinger tussen de 0 en de rpm waar die hoort te staan op dat moment.

Ga ik langs de kant staan, zet ik hem uit om vervolgens weer te starten en te gaan rijden als of er niks aan de hand is geweest??

De bougies, kabels, verdelerkap en de rotor zijn nieuw.
Alle vacuum slangen zijn nieuw.

Wie helpt mij 8)
Reply With Quote
  #2  
Old 06-06-2008, 22:35
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 314
Default

iets met de benzinepomp mss? Zou hem even checken (ga er van uit dat je gti hebt)
Reply With Quote
  #3  
Old 07-06-2008, 13:12
G1 cabrio G1 cabrio is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 214
Default

vuile tank, waardoor filter of leidingen verstopt raken??

ik heb toevallig zelfde euvel gehad. ben 4 weken bezich geweest en me filtertje had ik in januarie vervangen die zag er zo uit vanmorgen.





geen idee of het bij jou ook kan zijn, maar dit was mijn probleem iig. mijne krijg nu nieuwe tank en 2 nieuwe leidingen.

succes iig met zoeken.
__________________
mijn auto slaat welis af, erg lastig als je vooruit wilt
http://i34.tinypic.com/16gy14m.jpg http://i38.tinypic.com/am5w8l.jpg http://i37.tinypic.com/242hbnc.jpg
Reply With Quote
  #4  
Old 08-06-2008, 09:20
Pinda's Avatar
Pinda Pinda is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 240
Default

Ik heb mijn brandstoffilter ff bekeken en die was niet vies van binnen. Wat me wel opviel omdat het een doorzichtig filter is, dat het niet helemaal vol stond met benzine. Volgens mij hoort die vol te staan!!
Reply With Quote
  #5  
Old 08-06-2008, 11:05
VKM's Avatar
VKM VKM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 222
Default

Quote:
Originally Posted by Pinda
Ik heb mijn brandstoffilter ff bekeken en die was niet vies van binnen. Wat me wel opviel omdat het een doorzichtig filter is, dat het niet helemaal vol stond met benzine. Volgens mij hoort die vol te staan!!



Die van mij staat half leeg en rijdt als de beste

Misschien dat het vuil in de tank voor de aanzuigleiding ligt
Reply With Quote
  #6  
Old 08-06-2008, 14:29
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 314
Default

nee hoor je filter staat altijd halfvol, daar ligt het niet aan.

Vuil in de tank kan, komt meestal door een rotte vulhals. Als je plek bij de benzinedop aardig weg is geroest is het al een goede indicatie om eens je vulhals te checken.

De roest kan idd ophopen voor je leidingen. Je auto gaat dan ook stotteren en na wat rust rijdt ie weer omdat de roest is gezakt voor de opening.

Meestal zie je echter toch wel vuil in je filter.

Enige oplossing als het wel zo is is je tank schoon te maken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum