Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2008, 15:13
markg's Avatar
markg markg is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 159
Send a message via MSN to markg
Default Staat mijn inspuittijdstip 1.9 TD AAZ correct?

Een tijd geleden heb ik mijn distributieriem vervangen en daarbij alles op tijd gezet evenals de pomptiming (waarden heb ik tot mijn spijt niet onthouden).

Nu ik nog steeds merk dat mijn motor lichtelijk schud,en ik ook bij een warme start eerst de vervroeger uit moet trekken heb ik toch twijfels af ik de inspuitpomp goed heb afgesteld.

Ik kan enkel maar de waarden voor een 1.6 TD vinden, wie o wie kan me de correcte waarden geven.

Bij voorbaat dank
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2008, 09:29
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Doet je motor alleen ''schudden'' met het starten?? of ook tijdens het rijden??
En wanneer je steeds met warme motor je vervroeger moet gebruiken lijkt me idd ook niet echt goed.

Ik weet niet welk bouwjaar je auto heeft natuurlijk (ik heb zelf ook een AAZ maar zonder vervroeger (mijne is van eind '96)

Maar weet wel dat de motor bekend staat om de problemen met de krukaspoelie. Weet niet of je die spanrol ook mee vernieuwd hebt met je distributieriem. Het probleem is namelijk dat de krukasbout van VW orgineel veel te zwak is uitgevoerd. Na de ''restyling'' in 1995/6 is dat probleem opgelost door er een sterkere bout in te draaien. Ook is er in de werkplaats een bericht geweest dat die bout gelijk met de riem vervangen dient te worden.

Nou kan het zijn dat bij jou de orginele bout nog zit. Die moet je dan heel snel gaan vervangen omdat anders de bout stuk loopt en je motor in de soep draait!!
Je kan het zelf controleren door met je hand over de kop van de bout te voelen. Heeft de bout een kop dan is het een gemodificeerde en hoef je je in principe daarover geen zorgen te maken. Is het een vlakke bout, vervangen!!!!

Jou symptomen klinken namelijk een beetje in die richting.... Loopt de auto verder goed? rookt ie erg met starten en rijden? En zijn er bijgeluiden vanuit de motor te horen?

O, en kijk anders bij google even bij -Killerschraube AAZ- Weet niet hoe je Duits is....

Succes!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2008, 13:57
markg's Avatar
markg markg is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 159
Send a message via MSN to markg
Default

Bedankt Wolgast voor de uitvoerige beschrijving. Ik heb de krukaspoelie afgevlakt met een speciaal setje en daarbij alle noodzakelijk modificaties doorgevoerd (heb het blok uit de eerste serie). De distributie is in orde, daar twijfel ik niet over. Ik ben van mening dat de pomp veel te laat staat en daardoor niet mooi loopt (er moet niet voor niets de vervroeger op bij een start).
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum