Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-06-2008, 20:35
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default rembekrachter broodnodig?

Ik heb een set vwII remmen compleet liggen (schijven, blokken, klauwen, zadels etc.) deze wil ik graag monteren, maar ik twijfel.

Ik heb op het moment van spreken (helemaal) geen rembekrachter (dus ook geen kleinere of iets dergelijks) op mijn golfje 1 en rijdt met vwI remmen. Nu vroeg ik me af of het direct nuttig is een rembekrachtiger te monteren, ok het remt makkelijker en minder zwaar, maar is het een must met deze betere remmen of is het gewoon 'luxe'?
ik vindt het niet erg om te werken in de auto, net als stuurbekrachtiging of is het daar niet mee te vergelijken!? als hulpmiddel dan, remmen en sturen is natuurlijk niet hetzelfde

Het gaat om een 1.1 dus hoef geen 200 pk er mee in toom te houden

Zeggen jullie van ja dat moet je echt monteren of zeg je van het is wel makkelijker maar hoeft niet per se.

Alvast bedankt
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #2  
Old 26-06-2008, 20:40
ice_killer ice_killer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 169
Default

ik zou zeggen wel monteren, het geeft een stukje comfort maar ook extra veiligheid want je hoeft minder je gedachten bij het remmen te houden dus kun je weer meer anti cipiperen in het verkeer, en je hoeft minder hard te remmen voor het zelfde effect
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2008, 20:56
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Ja zou het veel uitmaken met bijv. een noodstop. Want nu heb ik daar bijv. ook geen last van, ik weet niet of de vwII zwaarder aan te remmen zijn!?

Ik verander het juist, omdat me remmen veel te warm worden en ze ook wel eens staan te roken bij sportief rijden (ja dat kan ook met een 1.1 ) dat ligt ook wel aan de remblokken, deze zijn wel cheapass..
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2008, 21:36
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

There's one way to find out!
Een bekrachtiger installeren is trouwens niet zo gek veel werk, en remt wel vele malen fijner... dus persoonlijk zou ik je dat wel adviseren..

Jens
Reply With Quote
  #5  
Old 29-06-2008, 20:30
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Laat ik het zo stellen, als ik de VWII klauwen monteer, werkt het dan het zelfde als de VWI's? Of is daar meer kracht voor nodig?
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #6  
Old 29-06-2008, 21:33
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

VWII klauwen monteren, lijkt me een makkelijke keuze!

Maar volgens mij heb jij sowieso WEL een rembekrachtiger, een spijlbus of een vroege T2a hebben dat alleen niet, dat remt wel ff anders...
Reply With Quote
  #7  
Old 29-06-2008, 21:55
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Nee volgens mij heb ik er geen hoor




Mijn 86er polo overigens ook niet..
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #8  
Old 01-07-2008, 09:29
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:37.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-07-2008, 12:07
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Het is inderdaad een 1.0
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #10  
Old 01-07-2008, 12:13
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

je hebt hem niet perse nodig, het is alleen wel comfortabeler. Je moet wat harder trappen, maar de maximale remkracht zal uiteindelijk hetzelfde zijn.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #11  
Old 01-07-2008, 14:48
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

Mijn golf 1 MX 1.1 had ook geen rembekrachtiger, puur en alleen een hoofdremcilinder-staafje (net als op die foto)
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #12  
Old 01-07-2008, 15:50
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
je hebt hem niet perse nodig, het is alleen wel comfortabeler. Je moet wat harder trappen, maar de maximale remkracht zal uiteindelijk hetzelfde zijn.


Veranderd dit ook als je grotere remmen monteert of blijft het 't zelfde?
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #13  
Old 01-07-2008, 16:03
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

de olie gaat door hetzelfde leidingsysteem, alleen je klauw/schijven/blokken zijn anders. Het zal anders remmen, maar ik vraag me af of je het merkt. Verschil bij VWII is dat je geventileerde schijven kan monteren, waardoor ze langer goed blijven remmen bij extreme belastingen.

Ik zeg dat het kan (zonder bekr.) en dat het niet heel veel (merkbaar) verschil oplevert bij normaal gebruik.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #14  
Old 01-07-2008, 16:34
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Maar de zuiger in de klauw is niet groter en dat er meer druk nodig om deze eruit te krijgen?

Zoals ik het nu lees is een rembekrachtiger dus alleen maar luxe?
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #15  
Old 01-07-2008, 16:51
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Veelal wel. De meeste raceauto's hebben ook geen rembekrachtiger, omdat je zonder bekrachtiger beter voelt en beter kan doseren. 99% van de gebruikers heeft liever een rempedaal waar je alleen maar naar hoeft te kijken dan een rempedaal waar je net ff iets harder op moet trappen. Scheidt de mannen van de jongens

Ik weet niet of de zuiger in een VWII klauw groter is, maar een probleem levert dat niet op. Goede remleidingen/goed ontlucht systeem zijn belangrijker.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #16  
Old 01-07-2008, 17:25
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

vergeet niet dat die race-auto's dan ook een hoofdremcilinder in verhouding hebben

als je alleen andere klauwen met grotere zuigers gaat monteren moet je wel degelijk meer druk zetten om net zo hard te remmen
Reply With Quote
  #17  
Old 01-07-2008, 19:49
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ja, maar hoeveel groter is de zuiger tov een VWI klauw?? De beide systemen zijn geleverd op polootjes, en ik weet dat er veel zijn die de ombouw van VWI naar VWII gedaan hebben (zonder veranderen van de rembekrachtiger/HRC).

Aangezien beide systemen op dezelfde auto geleverd zijn zal je niet ineens keihard op je pedaal moeten stampen, omdat ik gok dat de zuiger niet heel veel groter zal zijn.

Ik heb een VWI klauw gedemonteerd liggen, maar kan niet eerder dan vrijdag meten hoe groot de diameter is van je zuiger.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #18  
Old 01-07-2008, 19:58
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
gok


dat wou ik alleen maar ff benadrukken

(ik weet ook niet uit mijn hoofd wat de zuigermaten zijn trouwens)
Reply With Quote
  #19  
Old 01-07-2008, 20:04
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

damn, dan moet ik het maar even uitzoeken Gokken hebben we ook nix aan

VWII heeft 48mm zuigerdiameter
VWI zelfde diameter

HRC en bekrachtiger zijn bij een polo gelijk aan de normale polo's (1.0-1.3). Bij een G40 gaat dit allemaal goed, dus een probleem gaat het niet opleveren.

Resumé;
*zuigerdiameter is gelijk
*leidingwerk is gelijk
*remcilinder zonder bekrachtiger is ook geleverd op gelijksoortige voertuigen met gelijksoortige motorisering/gewicht.

Gewoon doen dus.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987

Last edited by martiepartie : 01-07-2008 at 20:19.
Reply With Quote
  #20  
Old 01-07-2008, 20:22
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

okee, dan sluit ik me erbij aan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum