![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een set vwII remmen compleet liggen (schijven, blokken, klauwen, zadels etc.) deze wil ik graag monteren, maar ik twijfel.
Ik heb op het moment van spreken (helemaal) geen rembekrachter (dus ook geen kleinere of iets dergelijks) op mijn golfje 1 en rijdt met vwI remmen. Nu vroeg ik me af of het direct nuttig is een rembekrachtiger te monteren, ok het remt makkelijker en minder zwaar, maar is het een must met deze betere remmen of is het gewoon 'luxe'? ik vindt het niet erg om te werken in de auto, net als stuurbekrachtiging of is het daar niet mee te vergelijken!? als hulpmiddel dan, remmen en sturen is natuurlijk niet hetzelfde ![]() Het gaat om een 1.1 dus hoef geen 200 pk er mee in toom te houden ![]() Zeggen jullie van ja dat moet je echt monteren of zeg je van het is wel makkelijker maar hoeft niet per se. ![]() Alvast bedankt
|
|||
|
|||
![]() ik zou zeggen wel monteren, het geeft een stukje comfort maar ook extra veiligheid want je hoeft minder je gedachten bij het remmen te houden dus kun je weer meer anti cipiperen in het verkeer, en je hoeft minder hard te remmen voor het zelfde effect
|
|
||||
|
||||
![]() Ja zou het veel uitmaken met bijv. een noodstop. Want nu heb ik daar bijv. ook geen last van, ik weet niet of de vwII zwaarder aan te remmen zijn!?
Ik verander het juist, omdat me remmen veel te warm worden en ze ook wel eens staan te roken bij sportief rijden (ja dat kan ook met een 1.1 ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() There's one way to find out!
Een bekrachtiger installeren is trouwens niet zo gek veel werk, en remt wel vele malen fijner... dus persoonlijk zou ik je dat wel adviseren.. Jens |
|
||||
|
||||
![]() Laat ik het zo stellen, als ik de VWII klauwen monteer, werkt het dan het zelfde als de VWI's? Of is daar meer kracht voor nodig?
|
|||
|
|||
![]() VWII klauwen monteren, lijkt me een makkelijke keuze!
Maar volgens mij heb jij sowieso WEL een rembekrachtiger, een spijlbus of een vroege T2a hebben dat alleen niet, dat remt wel ff anders... |
|
||||
|
||||
![]() Nee volgens mij heb ik er geen hoor
![]() ![]() Mijn 86er polo overigens ook niet..
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:37. |
|
||||
|
||||
![]() Het is inderdaad een 1.0
![]()
|
||||
|
||||
![]() je hebt hem niet perse nodig, het is alleen wel comfortabeler. Je moet wat harder trappen, maar de maximale remkracht zal uiteindelijk hetzelfde zijn.
|
||||
|
||||
![]() Mijn golf 1 MX 1.1 had ook geen rembekrachtiger, puur en alleen een hoofdremcilinder-staafje (net als op die foto)
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Veranderd dit ook als je grotere remmen monteert of blijft het 't zelfde?
|
||||
|
||||
![]() de olie gaat door hetzelfde leidingsysteem, alleen je klauw/schijven/blokken zijn anders. Het zal anders remmen, maar ik vraag me af of je het merkt. Verschil bij VWII is dat je geventileerde schijven kan monteren, waardoor ze langer goed blijven remmen bij extreme belastingen.
Ik zeg dat het kan (zonder bekr.) en dat het niet heel veel (merkbaar) verschil oplevert bij normaal gebruik.
|
||||
|
||||
![]() Maar de zuiger in de klauw is niet groter en dat er meer druk nodig om deze eruit te krijgen?
Zoals ik het nu lees is een rembekrachtiger dus alleen maar luxe?
|
||||
|
||||
![]() Veelal wel. De meeste raceauto's hebben ook geen rembekrachtiger, omdat je zonder bekrachtiger beter voelt en beter kan doseren. 99% van de gebruikers heeft liever een rempedaal waar je alleen maar naar hoeft te kijken dan een rempedaal waar je net ff iets harder op moet trappen. Scheidt de mannen van de jongens
![]() Ik weet niet of de zuiger in een VWII klauw groter is, maar een probleem levert dat niet op. Goede remleidingen/goed ontlucht systeem zijn belangrijker.
|
||||
|
||||
![]() vergeet niet dat die race-auto's dan ook een hoofdremcilinder in verhouding hebben
![]() als je alleen andere klauwen met grotere zuigers gaat monteren moet je wel degelijk meer druk zetten om net zo hard te remmen |
|
||||
|
||||
![]() ja, maar hoeveel groter is de zuiger tov een VWI klauw?? De beide systemen zijn geleverd op polootjes, en ik weet dat er veel zijn die de ombouw van VWI naar VWII gedaan hebben (zonder veranderen van de rembekrachtiger/HRC).
Aangezien beide systemen op dezelfde auto geleverd zijn zal je niet ineens keihard op je pedaal moeten stampen, omdat ik gok dat de zuiger niet heel veel groter zal zijn. Ik heb een VWI klauw gedemonteerd liggen, maar kan niet eerder dan vrijdag meten hoe groot de diameter is van je zuiger.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat wou ik alleen maar ff benadrukken ![]() (ik weet ook niet uit mijn hoofd wat de zuigermaten zijn trouwens) |
|
||||
|
||||
![]() damn, dan moet ik het maar even uitzoeken
![]() ![]() ![]() VWII heeft 48mm zuigerdiameter VWI zelfde diameter HRC en bekrachtiger zijn bij een polo gelijk aan de normale polo's (1.0-1.3). Bij een G40 gaat dit allemaal goed, dus een probleem gaat het niet opleveren. Resumé; *zuigerdiameter is gelijk *leidingwerk is gelijk *remcilinder zonder bekrachtiger is ook geleverd op gelijksoortige voertuigen met gelijksoortige motorisering/gewicht. Gewoon doen dus.
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 01-07-2008 at 20:19. |
|
||||
|
||||
![]() okee, dan sluit ik me erbij aan
![]() |