![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zoals de vraag: zou iemand een paar goeie foto's willen maken van een JB motor met een Solex carburateur!!
De Golf is van 79, dus MOET het een Solex zijn!!! Dan kan ik namelijk zien of de vacuumslangen goed zijn aangesloten! ![]() Dus vooraanzicht, beide zijaanzichten!! Ik weet het, ik vraag veel maar ja!!
|
||||
|
||||
![]() Jouw auto slaat steeds af toch?
Ik denk dat je zowiezo een vacuumlek hebt! Ik zou de boel uit elkaar halen. En alles vlakken en reinigen. En dan alles weer terug monteren, met nieuwe slangetjes en rubbers. Er bestaan ook revisiesetjes voor de solex cabrurateur (dan weet je zeker dat je carburateur goed is). Zal even zoeken naar foto's voor je. Heb je ook foto's van jou eigen carburateur? Kan ik mischien zien of je alles goed hebt zitten. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
deze foto heb ik even geleend van een ander!!! sorry daarvoor als het niet mocht!!! ![]() ![]() idd dat was ik, heb nu nog problemen. de bovenste is een handbak, de onder ben ik dus automatenbak!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo valt er weinig te zien, beter even het luchtfilterhuis eraf halen en dan foto's maken.
Wat je nu kan zien op de foto, zit alles correct aangesloten. Je hebt gewoon ergens een vacuumlek, waardoor hij afslaat. Maar het kan ok aan een vervuilde carburateur liggen. Ik heb het ook gehad met mijn 1500 jb, heb er een goede 2 dagen aan gespendeerd. Alles gevlakt nieuwe pakkkingen en de carburateur gereviseerd. Nooit meer last gehad ervan. Reed er 600km per week mee! Hoe is de ontsteking? Contactpunten vervangen? Ik zou deze vervangen door een electrische ontsteking, is zo gebeurd en echt niet duur. Kan je zo van een golf 2 overzetten! Die zijn 100x betrouwbaarder, en weinig onderhoud eraan. |
|
||||
|
||||
![]() hey hallo ..
retour leidingen , goed aangesloten .. off geen verstoppingen ,, brandstofpompje oke ,, ik heb hier nog een 1,6 liggen bijna compleet .. wel nieuwere type .. maar veel dingen gelijk ,, elektronise ondsteking , met module , alles is er nog ,, dus als je wat gebruike moet ,, pb je maar ,, succes , vrgr gooigolf .. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben woest ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dus het probleem is nog niet opgelost. ![]() Had je destijds niet meer fotos gekregen? dacht er wel meer verstuurd te hebben. |
|
|||
|
|||
![]() @ Samurai: de contactpunten zijn nog niet vervangen, maar zal dat echt van belang zijn? Ik kan hem wel vernieuwen, kost toch niks die dingen.
![]() Enigste wat ik kan doen is eventjes remmenreiniger spuiten op het vacuumgedeelte, kijken hoe hij reageer!! @ gooigolf: thnx voor de aanbod kerel!! ![]() @ Auke: ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zou de ontsteking vervangen voor een electronische.
Ik heb dat bij mijn jb motor ook destijds gedaan. Totale kosten: € 40,- Hij liep ook veel zuiniger daarna, daarna had ik nog de carb enzo gereviseerd. Dan kan het echt niet meer fout gaan! Ik kan je er eventueel wel mee helpen, ik weet niet waar je vandaan komt? Ik kom uit Nijverdal. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
zou dat echt helpen tegen het afslaan, aangezien iedereen denkt dat het met de vacuum te maken heeft!!! ![]() btw ik kom uit Tiel!! ![]() Sorry dat ik zo laat reageer ik ben namelijk op het werk, dus is het iedere keer lastig!!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Het helpt zeker tegen afslaan, maar zowiezi het zekere voor het onzekere nemen!
Een ontsteking met contactpunten is gewoon erg onbetrouwbaar. Het scheelt ook in het brandstofverbruik! Ik reed op een volle tank bijna 70km meer. Dus ik zou het als volgt doen: Electronische ontsteking monteren Carburateur incl spruitstuk loshalen spruitstuk netjes vlakken (kan je zelf doen) Carb reviseren, en nieuwe vacuumslangetjes monteren. Genieten! Pakkingen en kleinmateriaal zijn niet zo duur! Een electronische onsteking is ook niet duur (dacht dat bolku ze leverde) Een revisiesetje van de carburateur moet ik even opzoeken! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Golf1onderdelen.nl verkoopt die revisiesetjes voor 50,-. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() @ Samurai: thnx kerel voor al je moeite, revisie had ik al gepleegd bij deze carburateur!
dus het een kwestie van een keer op een zaterdag alles voor mekaar krijgen!! Nu rij ik net weer naar huis zo'n 9 km van mijn werk met veel rotondes e.d. nu hij het dus maar 1 x!! En niet afgeslagen, gewoon bijna!!!! Ik snap er niks meer van!! ![]() Zal wel aan het weer liggen iof zo!! Maar die elektronische ontsteking is wel degelijk een goed idee!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Graag gedaan ...
Als ik ergens mee kan helpen roept u maar, geldt voor iedereen hier hoor. :-) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mijn foto mocht je wel lenen hoor ![]() moet ik verder nog fotos maken? van links en rechts van het blok? |
|
|||
|
|||
![]() @ Drify mk1 thnx man!! ik zou graag er nog een foto van willen recht ervoor om zo maar te zeggen!! En een aparte foto van het vacuumgedeelte rechts van de kleppendeksel!! Top man dat je dat wilt doen!!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() dit misschien ook makkelijk
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() is niet meer nodig want de golf is alweer verkocht, aan mij, en de vacuumslangen zaten goed alleen was er eentje gescheurd ;-)
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
altijd makkelijk voor de andere forumers met een vacuüm probleem, wist dat hij al verkocht was ![]() |