Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-08-2008, 19:03
Maartje Maartje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 171
Default Verbruik Corrado G60 (UPDATE 12-08-2008)

Sinds kort ben ik in het bezit van een VW Corrado G60 Karmann uitvoering. Alle luxe zoals airco, stoelverwarming ect.
Auto rijdt super heerlijk, alleen het verbruik .

Wanneer ik de tank heb vol heb, is er naar nog geen 100 km al een kwart uit .
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat behoorlijk veel vind, ook wanneer die stationair loopt, is het verbruik volgens de bc meer dan wanneer ik rij.

Is dit normaal of is er iets niet in orde????

Last edited by Maartje : 12-08-2008 at 19:08.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2008, 19:26
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

dat hoord niet zo is die ook getuned.

denk zelf dat de lamda sonde stuk is.
dat die daarom veel verbruikt.
heb ik zelf ook laatst van.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 03-08-2008, 23:03
dwahaas321 dwahaas321 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 52
Default

bij mij geeft hij via de mfa ook aan wanneer ik stil sta dat me verbruik omhoog schiet..
Komt dit door de lambdasonde? ik hoor hier heel veel over dat ding maar ik weer echt niet wat dat is haha..
Als ik zuinig rij dus gewoon onder de 3000 toeren blijf en niet extreem hard rij geeft de mfa ongv 9/100km aan dus dat is wel zuinig.. maar sta ik stationair gaat hij al naar 12/100km tot en met 15/100km

waar zit deze lambdasonde en is dat makkelijk *Doe-het-zelf* voor een leek?

mvg
Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2008, 08:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Voor zover je informatie toereikend is is dit gewoon normaal gedrag van een corrado g60. De benzine meter van een corrado zakt altijd de eerste helft veel en vervolgens duurt het langer voordat hij zakt.

Als je hem stationair laat lopen is het logisch dat je verbruik stijgt omdat hij kijkt naar je afgelegde kilometers en die zijn dan nul omdat je stilstaat.

Focus niet teveel op je boardcomputer maar kijk naar je rijgedrag en hoeveel tankt na hoeveel kilomters.

Wat je lambda sonde betreft, deze zit in de uitlaat geschroefd bij de katalysator.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-08-2008, 09:14
Maartje Maartje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 171
Default

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
dat hoord niet zo is die ook getuned.

denk zelf dat de lamda sonde stuk is.
dat die daarom veel verbruikt.
heb ik zelf ook laatst van.


Of de wagen getuned is, geen idee. Lijkt me haast niet, anders hadden ze me dit wel verteld neem ik aan?
Ik zat inderdaad zelf ook aan de lamba sonde te denken, heb er namelijk een kat onder zitten die er niet onder hoort. Veel te groot zag ik, ding hangt maar 10cm van de grond ofzo. ik weet dus helemaal niet of er überhaubt wel een lamba sonde in zit .
Ligt veel lager dan de rest van de auto. Ben dus ook nog opzoek naar een katalysator voor mijn auto .
Reply With Quote
  #6  
Old 04-08-2008, 11:02
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Je weet niet wat een lambda sonde is maar je zag het wel als oorzaak van onzuig verbruik? Maar je zegt ook weer dat je verbruik goed is ??

En nu zeg je dat de kat die onder je auto te groot is omdat hij te laag hangt? Weet je uberhaupt wel wat een katalysator doet?
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2008, 15:52
Maartje Maartje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 171
Default

Ik geloof niet dat ik er neer heb gezet dat ik niet weet wat een lamba sonde is. Tuurlijk weet ik dat wel, ik heb er neergezet dat ik niet weet of die er wel opzit omdat die kat niet orgineel is en ook nog eens gaar.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-08-2008, 16:30
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Je weet niet wat een lambda sonde is maar je zag het wel als oorzaak van onzuig verbruik? Maar je zegt ook weer dat je verbruik goed is ??

En nu zeg je dat de kat die onder je auto te groot is omdat hij te laag hangt? Weet je uberhaupt wel wat een katalysator doet?


dat was dwahaas321 die zei dat ie niet wist wat een lambda sonde was
Reply With Quote
  #9  
Old 04-08-2008, 17:23
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Maartje
Ik geloof niet dat ik er neer heb gezet dat ik niet weet wat een lamba sonde is. Tuurlijk weet ik dat wel, ik heb er neergezet dat ik niet weet of die er wel opzit omdat die kat niet orgineel is en ook nog eens gaar.


Inderdaad verkeerd gelezen, een kat vervanger kost omme nabei de 35,- wellicht een betere optie?
Reply With Quote
  #10  
Old 04-08-2008, 18:23
Maartje Maartje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 171
Default

Zat ik ook aan te denken, maar zit ik dan straks niet met mijn APK???? Ik kan me herinneren dat ik bij mijn oude Astra GSi er ook een kat vervanger onder had, deze kwam er de 2de keer niet mee door de keuring vanwege veel te hoge CO waarde en moest dus toen alsnog een kat zien te vinden.

Heb de Corrado overigens vanmiddag een CO meting laten uitvoeren, hier kwam dus inderdaad uit dat mijn CO waarde veel te hoog was .
Conclusie; verkeerde (kapotte) kat??? Lamba sonde kapot????

Denk dat dit dus ook het hoge brandstofverbruik veroorzaakt.

Ben dus in twijfel, katvervanger incl. lambasonde of een orginele katalysator incl. lamba sonde.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-08-2008, 19:07
Maartje Maartje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 171
Default

Update:

Heb afgelopen weekend een andere (orginele) kat en tussendempervervanger gemonteerd.
Ik kwam er toen achter dat mijn huidige lambasonde sensor niet aangesloten zat .
Vervolgens heb ik dus de nieuwe lambasondesensor aangesloten, auto warm laten draaien voor een nieuwe CO meeting en wat denk je. Wanneer de auto warm werd, begon ie verschrikkelijk beroerd te lopen. Blok kreeg veel te veel benzine .
Vervolgens nieuwe temperatuursensor gemonteerd, auto gereset en het probleem doet zich nu dus nog steeds voor. Alleen wanneer de lambasondesensor niet aangesloten is, loopt ie wel goed. Ik wil dit graag weer hebben zoals het hoort uiteraard.

Iemand een suggestie wat het dan wel kan zijn????
Reply With Quote
  #12  
Old 12-08-2008, 19:58
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Dat was dus ook de reden dat de lambdasensor los hing...

Ik denk niet dat er veel anders op zit dan alle sensoren na te lopen, contacten te controleren op corrosie en de weerstandsbaan van de luchtmassameter schoon te maken.

Wat geeft uitlezen van de computer aan? Er moet een sensor een foutmelding geven bij dit soort problemen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987

Last edited by martiepartie : 12-08-2008 at 20:05.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-08-2008, 20:55
Maartje Maartje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 171
Default

Uitlezen van de computer gaan we zaterdag even doen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen .
Reply With Quote
  #14  
Old 13-08-2008, 14:13
ice_killer ice_killer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 169
Default

wat is het BJ van de auto ?
Reply With Quote
  #15  
Old 13-08-2008, 15:05
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

ik wist niet dat je de computer kon uitlezen.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-08-2008, 15:09
ice_killer ice_killer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 169
Default

waarschijnlijk nog met knipper codes denk ik
Reply With Quote
  #17  
Old 13-08-2008, 16:47
Maartje Maartje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 171
Default

Quote:
Originally Posted by ice_killer
wat is het BJ van de auto ?


1990
Reply With Quote
  #18  
Old 29-08-2008, 22:28
ice_killer ice_killer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 169
Default

Quote:
Originally Posted by Maartje
1990

ok naar welk verbruik schema kijk je naar die van 1990 ? ... want de auto is onder tussen weer 18! jaar oud dus het verbruik is niet meer als toen. en zelf toen moest je het met ene korreltje zout nemen want het is toch altijd onder de beste omstandigheden berg af wind mee etc

maar las je lambda stekker los ligt moet je MMC lampje branden of is die er uit gehaald? en de verklaring is dat hij met de stekker er af gewoon "goed" loopt = hij staat in noodloop of te wel de MMC maakt gebruik can de standaard parameters. ik zou idd uitlezen en dan kijken wat er aan de hand volgens de fout code, en welke lambda is het voor de kat of er 1 (als deze heilige auto's er 2 hebben) de eerste is de mengsel controle lambda deze moet constand (bij deellast (2000-3000 RPM)) een spanning van 0.2volt tot 0.7volt afgeven. dit is nodig om de kat. te laten werken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum