Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-10-2008, 19:30
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default Golf 1 G60 (zonder IC???)

Blok zal het lekker warm hebben tijdens rijden


LOOPT GOED ZEER SNEL

MAAR KAN SNELLER

INTERCOOLER ZIT ER NOG NIET IN !!!!



http://auto.marktplaats.nl/volkswag...&fta_ind=7&fs=1

Last edited by Domi : 30-10-2008 at 19:34.
  #2  
Old 30-10-2008, 19:46
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default Ic

Ik heb zelf 2 jaar met een G60 zonder IC in een Golf I gereden.
Geen enkel probleem gehad. Je mist alleen een stukje vermogen.

Dus waarom niet.....maar met een IC is altijd beter alleen je moet iets meer aanpassen in een Golf I
  #3  
Old 30-10-2008, 20:24
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Inlaatlucht is zo wel heel warm. Dus een stuk vermogen mis idd.
Intercooler zit er niet voor niks op neem ik aan.
  #4  
Old 30-10-2008, 20:34
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Het is gecomprimeerde lucht, de toename in temp. komt alleen van het samenpersen. Een G-lader zelf wordt lang niet zo heet als een turbo, waarbij je ook nog eens geleidingswarmte hebt.

De Amerikaanse V8 blokken met een Rotrex supercharger hebben vaak ook geen IC, en de eerdere versies van de Turbodieselblokken ook niet.

Zo heel raar is het niet. De inlaatlucht is niet ineens ontzettend veel warmer.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
  #5  
Old 30-10-2008, 20:38
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Afhankelijk van de buitenlucht- en de motortemperatuur bereikt de voorgecomprimeerde lucht temperaturen tot 150°C, in de intercooler wordt de luchttemperatuur met ca. 55°C verlaagt. Door de relatief koude lucht (hogere luchtdichtheid) komt er meer zuurstof in de verbrandingsruimtes, dit leidt tot een betere cilindervulling en daarmee wordt een hoger vermogen bereikt.
Zonder intercooler heb je dus vrij warme inlaatlucht. Hoe kouder hoe beter dus.
  #6  
Old 30-10-2008, 20:38
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Inderdaad, een IC (intercooler) is er om de inlaatlucht te koelen. Als lucht afkoelt neemt het volume af waardoor er meer lucht (en dus ook brandstof) de cillinder in kan waardoor je meer vermogen krijgt.

Een intercooler is dus niet om de motor zelf te koelen. Daar heb je radiateur, waterpomp etc. voor.
__________________
WWW.MIVW.NL



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum