![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Blok zal het lekker warm hebben tijdens rijden
![]() LOOPT GOED ZEER SNEL MAAR KAN SNELLER INTERCOOLER ZIT ER NOG NIET IN !!!! ![]() ![]() ![]() ![]() http://auto.marktplaats.nl/volkswag...&fta_ind=7&fs=1 Last edited by Domi : 30-10-2008 at 19:34. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik heb zelf 2 jaar met een G60 zonder IC in een Golf I gereden.
Geen enkel probleem gehad. Je mist alleen een stukje vermogen. Dus waarom niet.....maar met een IC is altijd beter alleen je moet iets meer aanpassen in een Golf I |
#3
|
|||
|
|||
![]() Inlaatlucht is zo wel heel warm. Dus een stuk vermogen mis idd.
Intercooler zit er niet voor niks op neem ik aan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Het is gecomprimeerde lucht, de toename in temp. komt alleen van het samenpersen. Een G-lader zelf wordt lang niet zo heet als een turbo, waarbij je ook nog eens geleidingswarmte hebt.
De Amerikaanse V8 blokken met een Rotrex supercharger hebben vaak ook geen IC, en de eerdere versies van de Turbodieselblokken ook niet. Zo heel raar is het niet. De inlaatlucht is niet ineens ontzettend veel warmer.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Afhankelijk van de buitenlucht- en de motortemperatuur bereikt de voorgecomprimeerde lucht temperaturen tot 150°C, in de intercooler wordt de luchttemperatuur met ca. 55°C verlaagt. Door de relatief koude lucht (hogere luchtdichtheid) komt er meer zuurstof in de verbrandingsruimtes, dit leidt tot een betere cilindervulling en daarmee wordt een hoger vermogen bereikt.
Zonder intercooler heb je dus vrij warme inlaatlucht. Hoe kouder hoe beter dus. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, een IC (intercooler) is er om de inlaatlucht te koelen. Als lucht afkoelt neemt het volume af waardoor er meer lucht (en dus ook brandstof) de cillinder in kan waardoor je meer vermogen krijgt.
Een intercooler is dus niet om de motor zelf te koelen. Daar heb je radiateur, waterpomp etc. voor.
__________________
WWW.MIVW.NL |