![]() |
|
|||
|
|||
![]() De setup:
Voor klauwen, blokken en schijven van een scirocco 16v Achter klauwen, blokken en schijven van een golf 2 8v gti Rembekrachtiger en hoofdremcylinder van een Carbio met 1800 motor Klauwen zijn allemaal goed, functioneren prima. Blokken en schijven zijn nieuw. Alle remmen zijn ontlucht, dit is 100% zeker goed. Hoofdremcylinder en bekrachtiger heb ik vandaag bij Bolkuy gehaald en zijn ook goed. Het probleem is dat ik door het rempedaal heen trap alsof het mijn koppeling is zo licht gaat het. Ik kan hem tot op de bodem door trappen... Als ik een paar keer pomp met stilstaande motor remt ie wel, maar ook niet denderend. Met draaiende motor gebeurt er eigenlijk ook niet veel meer... Wat kan dit zijn? Ik lees vanalles over een luchtventiel tussen inlaat en bekrachtiger, deze heb ik niet? Motor is een 1800 8v uit een golf 2... Hoop dat iemand me verder kan helpen! |
|
||||
|
||||
![]() Klinkt toch als lucht. Hoe weet je dat het 100% goed is?
|
|||
|
|||
![]() na anderhalf uur ontluchten en geen lucht meer uit de nippels leek het me niet meer mogelijk dat er nog lucht in zit...
ook lijkt het alsof de bekrachtiging gewoon niks doet... |
|
||||
|
||||
![]() klinkt inderdaad als lucht in je systeem.. hoe weet jij zo zeker dat het 100% goed ontlucht is??
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Klinkt bekend.....weet je zeker dat de klauwen achter aan de juiste kant zitten?Kans is groot dat je links met rechts verwisseld heb.Dan zit de ontluchtings nippel te laag tov cilindertje in je klauw.Dan blijft er lucht er in.
Er zijn 2 typen,de 36 en 38 klauwen,bij de 1 moet de handrem onderlangs,bij de ander bovenlangs.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
|||
|
|||
![]() aan je hoofdremcylinder zit toch ook een ontluchtingsventiel! die moet je ook ontluchten
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mischien bij een VW Motorsport hoofremcillinder, maar niet bij deze.
|
|||
|
|||
![]() die zit onder je oliereservoir precies in het midden
|
|
|||
|
|||
![]() je hoofdremcylinder zit toch direct vast aan je rembekrachtiger (dat grote ronde platte ding) aan de motorzijde van die rembekrachter zit een ontluchtingsventiel
|
|
|||
|
|||
![]() Daar heb ik nog nooit van gehoord.. kan iemand dat bevestigen?
|
|
|||
|
|||
![]() zal wel een ander type zijn
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Maak er even een foto van voor de duidelijkheid. Want wat dat ding wat precies in het midden onder het olieresevoir aan de motorzijde van de rembekrachtiger is weet ik niet.
|
|||
|
|||
![]() Nu lees ik dat bij een 36 klauw en een 38 klauw de nippel onder en boven verschilt? Welke moet dan boven en welke onder?
Ontlucht heb ik trouwens gedaan door 1 persoon in de auto te laten pompen en de ander de nippel open en dicht draaien met een slangetje erop, net zolang tot er geen lucht meer uit kwam... Ik kan het pedaal trouwens gewoon tot op de bodem wegduwen... Misschien iemand die een betere manier van ontluchten weet? |
|
||||
|
||||
![]() Heb je wel achter 2 dezelfde klauwen?
36 of 38,heb je van allebei ene erop zitten dan kan dat het probleem zijn. Anders is volgens mij de hoofdremcylinder kapot,dan krijg je er geen druk op hoelang je ook ontlucht. Dit is bij mij al eens het probleem geweest. |
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij maakt het niks uit of je 2 verschillende klauwen gebruikt. Ze zouden ja beiden goed moeten werken zolang je ze goed hebt gemonteerd.
Bij de 38 klauw zit de ontluchtingsnippel aan de bovenkant, of in ieder geval hoger dan het midden. |
|
|||
|
|||
![]() Net even contact gehad met Jeroen (bolku), die gaat me een ventiel opsturen dat tussen de bekrachtiger en inlaatspruitstuk hoort, dat zou het probleem op moeten lossen... Omdat ik nu geen vacuum kan maken heb ik geen remdruk.
Overmorgen is het ding bij mij, dus dan gooi ik wel weer een update online |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is een borgbout voor de achterste plunjer |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Remklauwen achter moet je eerst vullen met remvloeistof Dan monteren en ontluchten |
|
|||
|
|||
![]() Remklauwen achter moet je eerst vullen met remvloeistof
Dan monteren en ontluchten?!?!?! sorry dat ik het zeg maar dit is gewoon gelul dat je je remklauwen eerst vol moet gieten met vloeistof. ga ff naar de brezan ofzo. voor 35 euro heb een super mooi setje om alles te ontluchten! werkt gewoon op luchtdruk van een auto band, dus je bent ook geen compressor nodig! met 15 minuten alles ontlucht zonder gekloot! dit setje zet druk op je potje en pomp zo je gehele systeem door! |
|
|||
|
|||
![]() maar je vertelt er niet bij hoe het pedaal aanvoelt.......
kan het niet eerder zijn dat de hoofdrem cillinder te klein is voor jou setup ? of voelt het sponzig aan ? want de bekrachtiger heeft niks met remdruk te maken, alleen met het bedieningsgemak. tipje; knijp met een zelfgriptang 1 voor 1 de remslangen dicht ![]()