Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-10-2008, 18:17
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default Remmen niet goed?

De setup:

Voor klauwen, blokken en schijven van een scirocco 16v
Achter klauwen, blokken en schijven van een golf 2 8v gti
Rembekrachtiger en hoofdremcylinder van een Carbio met 1800 motor

Klauwen zijn allemaal goed, functioneren prima. Blokken en schijven zijn nieuw.
Alle remmen zijn ontlucht, dit is 100% zeker goed.
Hoofdremcylinder en bekrachtiger heb ik vandaag bij Bolkuy gehaald en zijn ook goed.

Het probleem is dat ik door het rempedaal heen trap alsof het mijn koppeling is zo licht gaat het. Ik kan hem tot op de bodem door trappen... Als ik een paar keer pomp met stilstaande motor remt ie wel, maar ook niet denderend.

Met draaiende motor gebeurt er eigenlijk ook niet veel meer...

Wat kan dit zijn? Ik lees vanalles over een luchtventiel tussen inlaat en bekrachtiger, deze heb ik niet?

Motor is een 1800 8v uit een golf 2...

Hoop dat iemand me verder kan helpen!
Reply With Quote
  #2  
Old 13-10-2008, 18:41
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Klinkt toch als lucht. Hoe weet je dat het 100% goed is?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 13-10-2008, 18:54
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

na anderhalf uur ontluchten en geen lucht meer uit de nippels leek het me niet meer mogelijk dat er nog lucht in zit...

ook lijkt het alsof de bekrachtiging gewoon niks doet...
Reply With Quote
  #4  
Old 13-10-2008, 18:55
matt8's Avatar
matt8 matt8 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 154
Default

klinkt inderdaad als lucht in je systeem.. hoe weet jij zo zeker dat het 100% goed ontlucht is?? ik weet ook niet hoe je ontlucht? doe je dit gewoon met twee man of heb je een pompje om het systeem onder druk te zetten?? met een slangetje op de ontluchtingsnippel is het erg makkelijk te zien of er nog lucht tussen de vloeistof zit.
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen..

Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones'
Engine: 1600 with 75 horses inside.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-10-2008, 19:03
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Klinkt bekend.....weet je zeker dat de klauwen achter aan de juiste kant zitten?Kans is groot dat je links met rechts verwisseld heb.Dan zit de ontluchtings nippel te laag tov cilindertje in je klauw.Dan blijft er lucht er in.

Er zijn 2 typen,de 36 en 38 klauwen,bij de 1 moet de handrem onderlangs,bij de ander bovenlangs.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #6  
Old 13-10-2008, 19:35
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

aan je hoofdremcylinder zit toch ook een ontluchtingsventiel! die moet je ook ontluchten
Reply With Quote
  #7  
Old 13-10-2008, 19:37
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
aan je hoofdremcylinder zit toch ook een ontluchtingsventiel! die moet je ook ontluchten


Mischien bij een VW Motorsport hoofremcillinder, maar niet bij deze.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2008, 19:38
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

die zit onder je oliereservoir precies in het midden
Reply With Quote
  #9  
Old 13-10-2008, 19:46
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

je hoofdremcylinder zit toch direct vast aan je rembekrachtiger (dat grote ronde platte ding) aan de motorzijde van die rembekrachter zit een ontluchtingsventiel
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2008, 20:02
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Daar heb ik nog nooit van gehoord.. kan iemand dat bevestigen?
Reply With Quote
  #11  
Old 13-10-2008, 20:10
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

zal wel een ander type zijn
Reply With Quote
  #12  
Old 13-10-2008, 20:16
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
die zit onder je oliereservoir precies in het midden



Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
je hoofdremcylinder zit toch direct vast aan je rembekrachtiger (dat grote ronde platte ding) aan de motorzijde van die rembekrachter zit een ontluchtingsventiel


Maak er even een foto van voor de duidelijkheid. Want wat dat ding wat precies in het midden onder het olieresevoir aan de motorzijde van de rembekrachtiger is weet ik niet.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #13  
Old 14-10-2008, 10:44
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Nu lees ik dat bij een 36 klauw en een 38 klauw de nippel onder en boven verschilt? Welke moet dan boven en welke onder?

Ontlucht heb ik trouwens gedaan door 1 persoon in de auto te laten pompen en de ander de nippel open en dicht draaien met een slangetje erop, net zolang tot er geen lucht meer uit kwam...

Ik kan het pedaal trouwens gewoon tot op de bodem wegduwen... Misschien iemand die een betere manier van ontluchten weet?
Reply With Quote
  #14  
Old 14-10-2008, 10:55
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 722
Default

Heb je wel achter 2 dezelfde klauwen?
36 of 38,heb je van allebei ene erop zitten dan kan dat het probleem zijn.
Anders is volgens mij de hoofdremcylinder kapot,dan krijg je er geen druk op hoelang je ook ontlucht.
Dit is bij mij al eens het probleem geweest.
Reply With Quote
  #15  
Old 14-10-2008, 11:27
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Volgens mij maakt het niks uit of je 2 verschillende klauwen gebruikt. Ze zouden ja beiden goed moeten werken zolang je ze goed hebt gemonteerd.
Bij de 38 klauw zit de ontluchtingsnippel aan de bovenkant, of in ieder geval hoger dan het midden.
Reply With Quote
  #16  
Old 14-10-2008, 16:19
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Net even contact gehad met Jeroen (bolku), die gaat me een ventiel opsturen dat tussen de bekrachtiger en inlaatspruitstuk hoort, dat zou het probleem op moeten lossen... Omdat ik nu geen vacuum kan maken heb ik geen remdruk.

Overmorgen is het ding bij mij, dus dan gooi ik wel weer een update online
Reply With Quote
  #17  
Old 16-10-2008, 20:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
die zit onder je oliereservoir precies in het midden

Is een borgbout voor de achterste plunjer
Reply With Quote
  #18  
Old 16-10-2008, 20:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by arcomk1
Net even contact gehad met Jeroen (bolku), die gaat me een ventiel opsturen dat tussen de bekrachtiger en inlaatspruitstuk hoort, dat zou het probleem op moeten lossen... Omdat ik nu geen vacuum kan maken heb ik geen remdruk.

Overmorgen is het ding bij mij, dus dan gooi ik wel weer een update online

Remklauwen achter moet je eerst vullen met remvloeistof
Dan monteren en ontluchten
Reply With Quote
  #19  
Old 16-10-2008, 22:25
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Remklauwen achter moet je eerst vullen met remvloeistof
Dan monteren en ontluchten?!?!?!



sorry dat ik het zeg maar dit is gewoon gelul dat je je remklauwen eerst vol moet gieten met vloeistof. ga ff naar de brezan ofzo. voor 35 euro heb een super mooi setje om alles te ontluchten! werkt gewoon op luchtdruk van een auto band, dus je bent ook geen compressor nodig! met 15 minuten alles ontlucht zonder gekloot! dit setje zet druk op je potje en pomp zo je gehele systeem door!
Reply With Quote
  #20  
Old 17-10-2008, 17:40
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

maar je vertelt er niet bij hoe het pedaal aanvoelt.......

kan het niet eerder zijn dat de hoofdrem cillinder te klein is voor jou setup ? of voelt het sponzig aan ?

want de bekrachtiger heeft niks met remdruk te maken, alleen met het bedieningsgemak.

tipje; knijp met een zelfgriptang 1 voor 1 de remslangen dicht
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum