Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-12-2010, 22:14
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default vreemd?

bij de golf mk2 van een maat van me zit op het dashborad een knop die je uit kan trekken, hij dacht dat het voor de chandchoke was maar ik heb er naar gekeken en de kabel loopt naar een van de twee slangen van de kachelradiateur.
als je de knop in het dashboartd naar je toe trekt komt er alleen koele lucht door de ventilatieroosters, duw je de knop helemaal terug dan krijg je gewoon warme lucht.
volgens mij werkt het met een soort klep die tussen de slang van de verwarming gezet is.
alleen wat het nut er van is?
ik heb er nog geen foto van kunnen maken.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2010, 22:34
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Dan zal waarschijnlijk de orginele koud/warme lucht klep kapot zijn o.i.d.
Waarna ze er een klep van waarschijnlijk een mk1 in hebben gemaakt.
Zodat je toch kan kiezen tussen koude en warme lucht.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2010, 22:37
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

oke... hij geeft trouwens alleen warme lucht als de schuif van het kachelpaneel op raam staat, als je hem op voeten of de andere twee standen zet krijg je kouwe lucht
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2010, 22:39
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Dan zal waarschijnlijk de orginele koud/warme lucht klep kapot zijn o.i.d.
Waarna ze er een klep van waarschijnlijk een mk1 in hebben gemaakt.
Zodat je toch kan kiezen tussen koude en warme lucht.


waar kan hij die klep vinden? ik denk dat hij het liever origineel heeft allemaal.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2010, 10:54
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Ik vermoed dat de Bowdenkabels aan de ventilatieschuiven kapot zijn, of de aansluitingen.

Als je de middenconsole en de luchtverdeler uitbouwt, kun je aan de onderkant van de behuizing en aan de kachelkleppen wel zien wat er wel of niet gebeurt als je de schuifjes beweegt.

In mijn kachelradiateur how-to kun je wel zien hoe het in elkaar zit:
Kachelradiateur vervangen GolfII


Grt, Johan.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2010, 17:45
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

thnx Johan
hier kan ik zeker wat mee.
ik zal voor de geïnteresseerden ook ff een foto posten morgen
Reply With Quote
  #7  
Old 19-12-2010, 19:11
J.v.G's Avatar
J.v.G J.v.G is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 545
Send a message via MSN to J.v.G
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Ik vermoed dat de Bowdenkabels aan de ventilatieschuiven kapot zijn, of de aansluitingen.

Als je de middenconsole en de luchtverdeler uitbouwt, kun je aan de onderkant van de behuizing en aan de kachelkleppen wel zien wat er wel of niet gebeurt als je de schuifjes beweegt.

In mijn kachelradiateur how-to kun je wel zien hoe het in elkaar zit:
Kachelradiateur vervangen GolfII


Grt, Johan.



zo en ik ook wel haha thanks kouwe lucht is neit leuk nu met dit weer... terwijl met het rijden er wel warme lucht komt hahah
__________________
EX:
'94 Escort
'92 Golf Mk3 GL
'90 Jetta Mk2 Pacific
'87 Golf Mk2 GTI KR
'00 Bora Mk4 Highline
'00 Bora Mk4 Highline
'87 Jetta Mk2 Coupe
'95 Golf Mk3 GTI ABF

Current:
'85 Jetta Mk2 GT 8V EV
'01 Passat 3BG V5 Highline
Reply With Quote
  #8  
Old 22-12-2010, 10:13
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

volgens mij is de thermostaat in ieder geval kapot, want de onderste slang naar de radiateur blijft lauw.
ik zie overigens geen straal via de overloop van de radiateur in het expansievaatje lopen, is dit normaal?of zou dat kunnen komen doordat de thermostaat dicht blijft?
Reply With Quote
  #9  
Old 22-12-2010, 10:50
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Quote:
Originally Posted by DeeDub
volgens mij is de thermostaat in ieder geval kapot, want de onderste slang naar de radiateur blijft lauw.
Dan zou je ook wel iets aan de meter moeten zien. Dat hij omhoogschiet als je na een stuk rijden even stilstaat en moeilijk in het midden blijft.

Quote:
Originally Posted by DeeDub
ik zie overigens geen straal via de overloop van de radiateur in het expansievaatje lopen, is dit normaal?of zou dat kunnen komen doordat de thermostaat dicht blijft?
Dat straaltje heb ik ook nog nooit kunnen zien, misschien moet het niveau daarvoor vrij laag zijn(?). Waterpomp zou ik niet in eerste instantie vervangen.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-12-2010, 19:29
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

weet niet of het ertoe doet maar het gaat om een 1.3 HZ motor.
bij mijn eigen 1.3 MH spuit er wel een straal in het koelstofvaatje.
Maar bij de HZ zit het koelsysteem zo te zien wel iets anders in elkaar...
Temperatuur komt bij de HZ wel iets voorbij het midden, aan de rand van het lampje zeg maar.
Heel soms staat hij lager.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum