![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hee vw liefhebbers,
Ik heb jullie wijsheid (weer) nodig ![]() Ik heb een probleem met mijn golf II,1.6 PN uit ' 89 Vorige week reed ik het dorp uit en opeens valt alles dood en wil ook niet meer starten..boosterpack gehaald bij de plaatselijke garage & starten -lopen en naar school. Terugweg niks aan het handje. Twee dagen erna had die weer wat kuren (benzinemeter liep terug,ruitenwisser ging langzaam) maar ik vol gas door en opeens alles weer actief. Heb zaterdag het contactpunt van de massakabel op de bak schoon gemaakt omdat ik dacht dat het daaraan lag....maar nee ![]() Kenmerken: Benzinemeter staat in de reserve te wijzen Temp.meter staat in het niets te wijzen ruitenwisser gaat langzaam toerental schommelt iets radio valt heel even weg, daarna weer aan en dan is het ...bam..... alles uit ...en niks doet het meer ![]() Booster pack is starten lopen en na tijdje (warm gereden) is er ook niks meer aan de hand. Maandag nergens last van en dan vandaag weer wel ![]() Is een heel verhaal ...maar wat zou het kunnen zijn?? Alvast bedankt ![]()
__________________
Rust = Roest |
#2
|
|||
|
|||
![]() staat je v-snaar nog wel strak, mischien slipt ie en krijg je daardoor af en toe niet voldoende stroom..
net van de week ook al iemand met zoiets, mijnes slipt nu ook ... (vochtig weer he)
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#3
|
||||
|
||||
![]() slippen hoor je wel..
zwak accuutje of dynamo, heb je het voltage bij motor uit en draaiend al gemeten? |
#4
|
||||
|
||||
![]() voltage nog niet gemeten..zal ik even naar kijken vant weekend,
__________________
Rust = Roest |
#5
|
||||
|
||||
![]() Heb snaar gesteld,blijft dynamo over....Zou die dan sluiting maken?
__________________
Rust = Roest |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik heb ooit een soort gelijk probleem gehad.
Waarschijnlijk is de verbinding of de aansturing van je dynamo niet correct. Wand de problemen die je beschrijft lijkt er op dat je auto af en toe op de accu loopt. Kijk eerst even je koolborstels na van je dynamo. daarna kan je nog even kijken of de dikke plus kabel+klemmen tussen je dynamo en accu nog goed is een niet geoxideerd. Kijk gelijk de andere kabels na en meet eventueel de weerstand. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook zo'n soortgelijk probleem gehad met mijn 1e auto.... Dat was een Golf II GTI en die hield er ook mee op. Temp.meter en brandstofmeter liepen tijdens het rijden ook terug en daarna hield ie er mee op en wilde nooit meer starten.... Bleek volgens de ANWB aan een kapotte ontstekingsmodule te liggen. Heeft een bypass gemaakt zodat ik wel weer kon rijden maar moest het wel zsm vervangen wat ik uiteraard nooit gedaan heb....
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#8
|
||||
|
||||
![]() okej, alvast bedankt...ga het nakijken allemaal,,Heb vant weekend iig weer wat te doen!
__________________
Rust = Roest |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik verdenk de contactslot-schakelaar.
Rommel onder het rijden maar eens aan de sleutels.. Slippende snaar zal dit niet veroorzaken, zonder snaar rijdt de auto ook normaal.. ![]()
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ja dat zei een collega van me ook al...zal dr eens aan rommelen tijdems het rijden
__________________
Rust = Roest Last edited by Vliet : 04-12-2008 at 00:15. |
#11
|
||||
|
||||
![]() en misschien een rotte zekering?
__________________
Rust = Roest |
#12
|
||||
|
||||
![]() Vdaag even met de golf bezig geweest en idd de dynamo die soms de geest geeft. eerste meeting liep de accu gewoon leeg 11.06v en na paar keer flink gas geven liep het weer op naar 13.8 - 13.9. Massa was verder goed dus nu opzoek naar nieuwe (goede) dynamo. ZIt nu namelijk zo'n (frans) weg-gooi ding onder ,valeo
Nog bedankt voor het meedenken ![]()
__________________
Rust = Roest |
#13
|
|||
|
|||
![]() Spanningsregelaar
Dan hoeft er niet gelijk een nieuwe dynamo op Kost ong. 10euro Andere dynamo is duurder en vaak niet nodig |