Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-02-2009, 13:37
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default HELP, riem probleem...

Hallo

Ik heb net een distributieriem vervangen bij een type 2 1800 Monopoint, met carb dus.. alleen wil die nu niet starten, 1 stukje heeft hij het moeilijk mee... draait niet helemaal lekker door... en af en toe met starteb ploft die.. lijkt op een verkeerd ontstekingstijdstip? ik heb lopen zoeken naar merktekens op de krukaspoulie maar kon niks vinden dus heb hem met de oude riem op tijd gezet en vervolgens nieuwe riem erop..
paar keer met de hand rondgedraait en gaat prima.. kan iemand mij vertellenb wat er hier aan de hand is? lijkt alsof de ontsteking niet goed staat. nog 1 vraag wat is het grote tandwiel, rechts boven de krukaspoulie? heeft deze met de ontsteking te maken? ik dacht aan een oliepomp.

wie o wie helpt me uit de brand
Reply With Quote
  #2  
Old 01-02-2009, 14:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Merkteken op de hulpas[ontsteking en oliepomp]
die moet gelijk staan met de kerf op de krukaspoelie
Reply With Quote
  #3  
Old 01-02-2009, 14:17
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 607
Send a message via MSN to Ritske
Default

Als je zeg maar voor de motor staat(en dus tegen de distributie aankijkt) is het tandwiel rechts boven de krukas van je ontsteking, als je deze verdraait hebt dan staat je ontsteking helemaal niet meer optijd.
__________________
Quote:
Originally Posted by vw virus
Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-02-2009, 14:24
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

klopt dat is inderdaad het probleem, maar kan iemand mij vertellen hoe de merktekens moeten staan dan? heb hem nu weer los.. zie wel O.T als merkteken op de hulpas(tandwiel) en een PUNTJE en op de krukas zie ik eigenlijk alleen dat opstaande puntje waar de poulies van de multiriemen overheen vallen, voorde rest zie ik geen tekentjes? ook niet op het carter... iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Reply With Quote
  #5  
Old 01-02-2009, 15:38
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Het tand wiel van de nokkenas moet naar boven staan. Op O.T. Dan krijg je het merkteken van de ontsteking/oliepomp. Deze moet ook naar boven staan. En dan moet je de plastic kap er op schroeven die over het tandwiel van de krukas gaat en daar staat en merk teken op. en op de poulie die op de krukas zit. staat een streepje op. Je kunt het ook voelen met een schroeven draaier bijvoorbeeld. Als de eerste zuiger helemaal boven is. Dan staat de krukas goed.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2009, 00:23
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Jongens ik ben er uit! dankzij jullie hulp toch wel!
bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum