![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Bij het vervangen van de remschijven en remblokken van mijn vr6 loop ik tegen het volgende probleem aan:
Remschijf en lagers zijn gemonteerd. Maar nu krijg ik de zuiger niet meer genoeg terug geduwd ?! Wat is de beste manier om dit te doen?
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#2
|
||||
|
||||
![]() Daar is een speciaal gereedschap voor de krijgen, ga maar eens bij Dirkx automaterialen langs in Beek
![]() Volgens mij kun je de zuiger ook terug krijgen door de zuiger draaiend terug te duwen...ben je wel ff mee bezig ![]()
__________________
Bmw e61 530d touring |
#3
|
||||
|
||||
![]() @ Vians: Is dit niet op een andere manier op te lossen?
Enig idee hoe dit apparaat heet bij Dirix?
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hoe dit ding heet dat weet ik niet... Voor een andere oplossing zie boven.
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ja dit hebben we al geprobeerd, maar we krijgen hem niet ver genoeg teruggeduwd!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je ook tegelijkertijd geprobeerd te draaien? Je moet namelijk tegelijk duwen en draaien...Moet je alleen even kijken of je links of rechtsom moet draaien ![]()
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
![]() @ Vains: thnx voor je info!
Had even met VPC gebeld en die zeiden dat het moest lukken met een lijmklem. En het is dus al gelukt ![]()
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#8
|
||||
|
||||
![]() Dan hoop ik voor je dat je handrem goed blijft werken
![]()
__________________
Prius3 ![]() Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 ![]() Boxster S 987 48dkm ![]() Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#9
|
||||
|
||||
![]() voorste kan je met lijmtang indrukken ja (of gewoon schroevendraaier ertussen op moment als oude blokken/schijf er nog opzitten)
achterste steeds indraaien met volgend materiaal: ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Enige juiste materiaal voor de klus is hierboven gepost! Met andere hulpmiddeltjes wil het ook wel lukken, gelijk bij jou dus maar is, gelijk hier al reeds gezegd, niet echt aan te raden...soms veroorzaak je blijvende schade. Trouwens iedere iets of wat autoklusser heeft zo'n setje liggen, daar kan je die toch altijd even gaan lenen... Salu... |
#11
|
||||
|
||||
![]() om welke klauwen gaat het?
achterste moet je draaien. voorste kan je erin drukken met een grote waterpomp tang. wat ik zelf altijd doe is het dekseltje van het potje waar het vloeistof in zit eraf draaien en dan pas zuigers terug. heb tot nu toe ook nooit echt hoeven te ontluchten. voor de zekerheid wel een paar keer pompen en vloeistof niveau na kijken,eventueel een tikkeltje bij vullen..
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#12
|
|||
|
|||
![]() ik doe meestal x uit draaien tot bijna einde en dan lukt het meestal ook :P draait die ineens terug heel raar ene x wel andere x niet dus maar doe het zelf met waterpomp tang hoeft maar 1 x in zoveel tijd dus s[eciaal gereedschap beetje overbodig :P
|