![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Ik heb een golf 2 1.6 uit 1989. Nu heb ik al veel problemen met het blokje gehad en heb nu dus iig een lekke koppakking en wie weet wat meer. Zit nu even te kijken wat de beste oplossing is. Het laten repareren kost zo ook weer een paar honderd euro en heb niet echt vertrouwen meer in dit blok, heeft ook al 260.000 km gedraaid. Nu zit ik al te kijken voor een ander blok met niet al te veel km. Dacht zelf aan eventueel een andere 1.6, een 1.3 of misschien een 1.8. Want voor eventueel gti blok zul je de aandrijfassen en remmen etc aan moeten passen of niet? Kan ik deze blokken eventueel zonder problemen inbouwen? Wil het liefste ook niets hoeven aan te passen. Beetje Plug en play hoop ![]() Kan er eventueel ook een golf 3 blok in? of moet je daarvoor veel dingen aanpassen? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt Groeten! |
|
||||
|
||||
![]() hallow:P
Ik heb mijn blok 1.6 8v ook pas vervangen,was ook aan het kijken voor een 1.8. Oude blok had 360.000 km gedraaid, plug and play is zover ik weet alleen mogelijk met een 1.3 of 1.6, voor de 1.8 moet te veel veranderd worden,(volgens mijn monteur) Ik was met uitbouw oud blok en inbouw nieuw blok + versnellingsbak 850 euro kwijt. geert |
|
||||
|
||||
![]() gewoon een 1.8 erin met de carb of injectie van de 1.6 erop. Is plug and play en rijdt hartsikke goed.
Heb zelf de vermoeide 1.6 vervangen door een 1.8 en alles van de 1.6 op de 1.8 gezet, alleen heb ik er een gti spruitstuk en uitlaat opgezet. Carb is goed afgesteld nu en auto loopt lekker.
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death ![]() Last edited by Dasher : 23-03-2009 at 16:17. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog een 1.6 blok te koop met 125 000 km derop
mag compleet met aanbouwdelen weg dus koeling compleet uitlaat enz enz eventueel stuurbekractiging erbij tegen meerprijs Hooeft niet de wereld te kosten PM voor meer info een nadeel voor jou is brabant.. |