Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-09-2004, 13:52
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default Carterontluchtingsslang + computer + winterbanden

Bij m'n PL loopt er van het midden van het motorblok naar links een rubber slang. Begint bij het carter, en is daar erg dun en door de vorige eigenaar dichtgesmeerd met een of ander middeltje. Meteen bij het begin zit er een aftakking op naar rechts.
Maar goed, nou was ik dus bij de dealer, kost zo'n slang even €70 Wie weet hier iets op? Je ziet ook vaak van die blauwe slangen, wat voor een merk is dat?

Verder krijgt mijn ISV nog steeds geen stroom/signaal. Wat stuurt de ISV aan? Is dat de computer die in het midden onder de voorruit ligt? En hoe kun je die controleren?

De 3e vraag ivm winterklaar maken; wie monteert er winterbanden en heeft er goede ervaringen met een merk/type band?

4e en laatste vraag, de boordcomputer is half weggevallen, soms is ie goed leesbaar, maar meestal zie je de helft van de cijfers maar en dan nog vaak ook. Is dit een probleem met de aarding?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 30-09-2004, 15:31
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Die slangen die je bedoeld zijn van Samco
Maar ik zou op de sloop ff kijken naar zo'n slang, zolang ie niet poreus is kan ie veel hebben.

ISV wordt aangestuurd door module welke achter de middenconsole zit gebouwd. Dus ff consooltje uitbouwen en je ziet em.

Mijn persoonlijke favoriet voor winterbanden is de Vredestein Wintertrac

En je laatste probleem kan in het display zitten of een massa-probleem. In het laatste geval is het het simpelste om de massa-aansluiting op de cilinderkop ff te controleren. Vanaf de bobine gezien de hoek die het dichtste bij zit, daar zitten twee massa-aansluitingen waarvan er 1 voor het dash is
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 30-09-2004, 16:05
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Die slang kan je idd op de sloop vinden als je geluk hebt, maar meestal zijn ze ook gescheurd.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-09-2004, 20:54
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

wat ook wel eens wil helpen voor je MFA is je accupool (-) er even afhalen.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-10-2004, 07:54
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
wat ook wel eens wil helpen voor je MFA is je accupool (-) er even afhalen.

Het is (helaas) iets anders...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #6  
Old 01-10-2004, 10:19
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

kun je voor hetzelfde geld dan niet een stukje slang nemen en daar een klein filtertje op zetten? Heb je toch ook ontluchting?
Waar wordt die lucht eigenlijk voor gebruikt?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #7  
Old 02-10-2004, 14:11
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Je hebt toch een 16V? Dan komen er ook stralen olie uit dus een filtertje gaat niet werken. En ja ALLE 16Vs hebben last van carterdruk ook al zijn ze net gereviseerd.
Ontluchting naar open lucht mag niet bij de APK. Lucht wordt niet gebruikt maar hergebruikt of afgevoerd naar je luchtinlaat.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #8  
Old 02-10-2004, 14:49
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Ik had op me Golf altijd Vredestein WinTrac winterbanden, vond ut echt prima bandjes. Voor op me Arosa wil ik eigenlijk ook nog setje winterbanden, maar dan wil ik wel 15 inch zwarte stalen velgen met steek 4x100 en de goeie et waarde.....

Gan voor die carterontluchtings slags eens ff zoeken op de sloop....
Reply With Quote
  #9  
Old 03-10-2004, 16:40
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Je hebt toch een 16V? Dan komen er ook stralen olie uit dus een filtertje gaat niet werken. En ja ALLE 16Vs hebben last van carterdruk ook al zijn ze net gereviseerd.
Ontluchting naar open lucht mag niet bij de APK. Lucht wordt niet gebruikt maar hergebruikt of afgevoerd naar je luchtinlaat.


Okee bedankt. Da's dus geen goed idee. Inderdaad mijn geluk maar eens beproeven op de sloop. Mocht er daar niks goeds te vinden zijn (die kans lijkt me groot) dan moet het er maar nieuw op. Levert Samco eigenlijk ook dit soort slangen? Ik kon alleen maar slangen vinden voor het koelsysteem nl.

Als ik toch op de sloop ben maar eens op zoek gaan naar een simpel setje stalen velgen voor de winterbandjes.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #10  
Old 05-10-2004, 07:41
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik denk dat je dan beter een originele gaat halen, dan weet je ten eerste dat je juiste lengte hebt en dat ie er zo op past. En ten tweede denk ik dat je voor zo'n samco slang net zoveel kwijt bent en 1 zo'n blauwe slang ziet er ook nie uit (toch?)
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #11  
Old 05-10-2004, 10:18
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Ik denk dat je dan beter een originele gaat halen, dan weet je ten eerste dat je juiste lengte hebt en dat ie er zo op past. En ten tweede denk ik dat je voor zo'n samco slang net zoveel kwijt bent en 1 zo'n blauwe slang ziet er ook nie uit (toch?)


Eeh nee!? :biggrin:
Thanx boys...!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #12  
Old 07-10-2004, 08:14
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Lightbulb

Vraagje, is het bij 8v ook dat er veel olie bij die ontluchtingsslang komt? die van mij is nl ook dun, poreus, enz..
Ik heb een stuk hittebestendige waterslang gehaald, ga ik proberen en hou het wel in de gaten? ik wist niet dat die dingen zo duur waren.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum