Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2009, 18:28
pierewaaier's Avatar
pierewaaier pierewaaier is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 4
Default keihins

heeft er ook iemand info over wat voor soort keihins er op een 1.8 8v kunnen of kent iemand een website die de nodige info heeft bvd
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2009, 18:33
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

1.8 8v heeft een vervelende inlaat. Het uitlaatspruitstuk zit er direct onder/tussen, daardoor heb je bijna geen ruimte om een spruitstukflens te monteren.

Een set 38 of 40mm carburateurs moet voldoende zijn, met de juiste sproeiers/naalden.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2009, 23:20
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

martiepartie heeft gelijk het zit best krap daar.
maar als je de originele inlaat er afhaald en die even overtrekt op papier en dan op een metalen plaat overtekend en die dan uitzaagd en daar mee verder gaat werken, moet dat toch goed te doen zijn?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 10-03-2009, 23:29
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Nee, zo 'even' gaat het niet. overtrekken en uitzagen is iets te simpel.

De passing is erg krap, de blokhoek is erg ongunstig. De runners moeten vrij ver omhoog wijzen, waardoor je geen ruimte meer hebt om de bouten door de flens te steken. Je zult de bouten eerst door de flens moeten steken, dan pas lassen. Dan is weer het probleem dat je niet met je laspistool achter die bout kan komen..
een extra 'nadeel' is dat de carburateurs erg dicht op je uitlaatspruitstuk komen te zitten.

Kortom;
Flens maken = lastig, erg weinig ruimte
blokhoek = runners moeten ver omhoog
uitlaatspruitstuk = runners moeten nog vereder omhoog wijzen/ dubbelgekromd gevormd worden.

Het kan natuurlijk wel, maar het kost er veel tijd en moeite om het netjes te krijgen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2009, 16:54
pierewaaier's Avatar
pierewaaier pierewaaier is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 4
Default

zijn er dan nog andere alternatieven of is dit met webers net zo
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2009, 17:13
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

webers zijn wat platter en hebben een gegoten spruitstuk.

Webers en solexen zijn wel te krijgen voor dit soort motoren, volgens mij gaat "De Limburger" met een dergelijk setje rijden. Bolku Tuning heeft ook carburateurs en spruitstukken te koop voor op een 1800 8v.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum