Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-10-2004, 03:22
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

Default diesel bak??? nokkenas???

heb ooit een gti 8v (82kw) gehad. ging bloedje snel. na 2 jaar tijd ben ik er nog steeds niet achter wat er mee was gedaan voor ik hem gekocht had. blijft me een raadsel. de mfa heeft het nooit gedaan, althans de traject meter. klokje enzo deden het wel. hierdoor denk ik weer dat er een diesel versnellingsbak onder heeft gezeten. die heeft geloof ik ook niet zo'n traject sensor. plus hij liep nooit netjes stationair. wat er ook afgesteld werd. de stationair toerental regelaar die begaf het keer op keer. hij schommelde nogal. hierdoor denk ik weer dat er een andere nokkenas in zat. hij trok in z'n 3 makkelijk tot 160 km/u en in z'n 4 boven de 200 makkelijk. de 5 heb ik nooit kunnen weten want die liep de teller uit die maar tot 220 telde. er is geprobeerd om met een gti 16v mij bij te houden. tevergeefs, lukte gewoon niet. heb nu een andere gti, maar kom niet tot die snelheden. vraag me toch echt af wat er mee was gebeurd. wil weer zo snel!!! koste wat het kost.... zijn er nog meer mensen met zulke ervaringen? laat het me alsjeblieft weten
Reply With Quote
Old 15-10-2004, 09:23
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to vwleusden

Heb je een GTi 8V gehad met de motorcode EV monster motoren waren dat
Reply With Quote
Old 15-10-2004, 11:14
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

het was inderdaat een ev motor. maar ik snap het verschil niet. ik heb nu een PF motor. deze is 79 kw, en die EV 82 kw. het enige verschil is toch de katalysator. of zijn er nog andere dingen?
Old 15-10-2004, 11:50
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru

Send a message via MSN to johangolf1

ik heb een PF in me golf 1 liggen met een FF diesel bak gaat best af maar me oude EV golf 2 die was echt sneller en daar was niks aan gedaan...
Reply With Quote
Old 15-10-2004, 14:31
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by johangolf1
ik heb een PF in me golf 1 liggen met een FF diesel bak gaat best af maar me oude EV golf 2 die was echt sneller en daar was niks aan gedaan...

verschilt dat dan zo erg???? dacht toch echt dat de katalysator die 3 KW verschil maakte. vraag me nu toch echt af wat het verschil tussen een PF en een EV is. en die FF diesel bak he? hoe rijd dat? moet je snel overschakelen? welke toerengebeid ligt de maximale kracht dan?? wat haal je maximaal per versnelling, 1ste 2de etc. het ziet er naar uit dat ik dus binnenkort weer ga beginnen met sleutelen dat word laggen. van wat voor diesel motor komt die FF bak dan???
Old 15-10-2004, 23:10
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit

Send a message via MSN to Marco

EV is K-Jettronic injectie (mechanisch) PF is electronische injectie met Kat, tegenhanger van de PF is de PB, zelfde motor maar dan zonder kat en 112pk.
Old 16-10-2004, 02:59
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Marco
EV is K-Jettronic injectie (mechanisch) PF is electronische injectie met Kat, tegenhanger van de PF is de PB, zelfde motor maar dan zonder kat en 112pk.

wacht es effe, ik weet toch echt zeker dat op m'n EV een elektronische injectie zat. ja en inderdaat, er zat geen kat op. maar dat is toch niet het enige verschil. dus als ik de kat weghaal moet ik ook op 82 kw uitkomen???
maar ja, dan zit ik nog steeds met die lambdasonde die in de weg zit. als ik hem loskoppel, raakt de motor in de noodloop heb ik op deze forum zo vaak gelezen. wat houdt dat precies in?
Old 16-10-2004, 08:53
Fred Fred is offline
Postwhore

Talking

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
wacht es effe, ik weet toch echt zeker dat op m'n EV een elektronische injectie zat. ja en inderdaat, er zat geen kat op. maar dat is toch niet het enige verschil. dus als ik de kat weghaal moet ik ook op 82 kw uitkomen???
maar ja, dan zit ik nog steeds met die lambdasonde die in de weg zit. als ik hem loskoppel, raakt de motor in de noodloop heb ik op deze forum zo vaak gelezen. wat houdt dat precies in?

Een EV heeft nooit een electronische injectie gehad, daar zit/zat de K-Jetronic op, puur een mechanisch systeem

Ik heb er zelf twee, en geen van beide komt boven de 200, ook niet die ene waar een diesel bak onder zit, een diesel bak heeft een totaal andere eindoverbrenging namelijk....

Er zit GEEN stationair regelaar op dat K-Jetronic systeem....Een EV was ook niet uitgerust met een kat...

Dus het lijkt mij dat er een hee ander blok in zat

Last edited by Fred : 16-10-2004 at 09:08.
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 11:15
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit

Send a message via MSN to Marco

Een hoge topsnelheid kun je met een dieselbak idd wel vergeten. Onderin misschien wel snel omdat de bak heel erg kort is, maar 160 /170 en dan is het een heel eind op met een standaard dieselbak.
Old 16-10-2004, 11:26
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to Ron polo1f

Quote:
Onderin misschien wel snel omdat de bak heel erg kort is, maar 160 /170 en dan is het een heel eind op met een standaard dieselbak.

heren, ff voor de duidelijkheid, een diesel 5 bak is juist langer dan een golf gti 5 bak.
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?

79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 13:38
Fred Fred is offline
Postwhore

Talking

Quote:
Een hoge topsnelheid kun je met een dieselbak idd wel vergeten. Onderin misschien wel snel omdat de bak heel erg kort is, maar 160 /170 en dan is het een heel eind op met een standaard dieselbak.

Een diesel bak is juist lang, en diesel maakt minder toeren bij een gelijke snelheid als een benzine motor

Bij mij ging ik van 3200 rpm met de standaardbak naar 2600 met de dieselbak bij 100 km/hr

Ik haal nu de maximale snelhied van die auto, bijna in de 4e versnelling nu, dus die ligt qua overbrenging ong op de van de 5 met de standaardbak
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 14:42
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

ja die van mij draaide 1800 toeren bij de 80 km/u in z'n 5de versnelling. de verhoudingen waren anders dan de gti van een vriend van mij.

trouwens die standaard 82 kw motor is toch de EV motor?

die mechanische injectie is toch met al die metalen buisjes vanaf de luchtfilter naar de injectoren.

ik snap het niet, als ik de eronder vandaan haal, dan moet ik toch in princiepe ook uitkomen op 82 kw
Old 16-10-2004, 15:14
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
ja die van mij draaide 1800 toeren bij de 80 km/u in z'n 5de versnelling. de verhoudingen waren anders dan de gti van een vriend van mij.

trouwens die standaard 82 kw motor is toch de EV motor?

die mechanische injectie is toch met al die metalen buisjes vanaf de luchtfilter naar de injectoren.

ik snap het niet, als ik de eronder vandaan haal, dan moet ik toch in princiepe ook uitkomen op 82 kw

De motor mét mechanische injectie én kat is géén EV, zo uit het het hoofd is dat de PL. Inderdaad hebben zowel de EV als de PL, slangen met een ijzeren wapening er om heen naar de injectoren lopen. De PF is uitgerust met een Digifant systeem, die hebben dat niet...

Dus of je hebt geen PF....of je haalt de typenummers door elkaar

De PL heeft dus mechanische injectie (de KE-Jetronic) én een kat
De EV heeft mechanische injectie en géén kat
De PF heeft een Digifant injectie én een kat

Roept u maar
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 16:05
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to Johan-dtc

Quote:
Originally Posted by Fred
De motor mét mechanische injectie én kat is géén EV, zo uit het het hoofd is dat de PL. Inderdaad hebben zowel de EV als de PL, slangen met een ijzeren wapening er om heen naar de injectoren lopen. De PF is uitgerust met een Digifant systeem, die hebben dat niet...

Dus of je hebt geen PF....of je haalt de typenummers door elkaar

De PL heeft dus mechanische injectie (de KE-Jetronic) én een kat
De EV heeft mechanische injectie en géén kat
De PF heeft een Digifant injectie én een kat

Roept u maar

PL is toch een 16v motor?

en van welke diesel halen jullie die versnellingsbak vandaan?

en een ev motor kan wel degelijke boven de 200 uitkomen, hiervoor had ik ook een 8v met ev motor, en die liep de digitale teller van een kadett gsi 223 km per uur

en die 8v die ik nu heb, loopt ook de teller uit, das ook een ev
!
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 16:24
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

het was een elektronische injectie, en er zat geen kat onder, die heef ter ook nooit gezeten. hij was welliswaar ingevoerd uit duitsland maar dat zegt niks denk ik. dus op wat voor motor kom je dan uit? geen EV want die heeft een mechanische injectie zeg je en ook geen PF want die heeft weer wel een kat.

misschien dat ze in duistland andere types hebben ofzo?
Old 16-10-2004, 16:38
Fred Fred is offline
Postwhore

Talking

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
PL is toch een 16v motor?

en van welke diesel halen jullie die versnellingsbak vandaan?

en een ev motor kan wel degelijke boven de 200 uitkomen, hiervoor had ik ook een 8v met ev motor, en die liep de digitale teller van een kadett gsi 223 km per uur

en die 8v die ik nu heb, loopt ook de teller uit, das ook een ev

De 16 klepper is de KR.....

Een standaard EV, loopt volgens de fabriek maximaal 186....de meter wijst dan ietsje meer aan, maar zeker geen 223 :o

De bak die ik onder de mijne heb zitten komt van de Turbo diesel af: en GTD
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 16:49
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Mijn EV loopt ook netjes nog 200 km/h (op de teller) maar meer ook echt niet.
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 16:51
Pedaalemmer's Avatar

Quote:
De 16 klepper is de KR.....

Een standaard EV, loopt volgens de fabriek maximaal 186....de meter wijst dan ietsje meer aan, maar zeker geen 223 :o

De bak die ik onder de mijne heb zitten komt van de Turbo diesel af: en GTD

volgens de fabriek loopt je EV:

PRESTATIES
topsnelheid 191 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,7 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 8,0 l/100km
CO2 uitstoot - g/km

En is het een:

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1781 cm3
boring x slag 81,0 x 86,4 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 82 kW (112 pk)
5500tpm
max. koppel 157 Nm
3100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator nee
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 17:00
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
Mijn EV loopt ook netjes nog 200 km/h (op de teller) maar meer ook echt niet.

Mijn beide EV'tjes ook hoor.....en dan rekening houdend met de afwijking die er in de meter zit: echte snelheid 185 á 190 denk ik

:biggrin:
Reply With Quote
Old 16-10-2004, 17:03
Pedaalemmer's Avatar

Quote:
Mijn beide EV'tjes ook hoor.....en dan rekening houdend met de afwijking die er in de meter zit: echte snelheid 185 á 190 denk ik

:biggrin:

die afwijking kun je goed merken als je een vrachtwagen probeert in te halen..jou teller zit je misschien al op 100 km/h maar de vrachtwagen maar op 90/95
Reply With Quote
Reply

Posting Rules