![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() heb ooit een gti 8v (82kw) gehad. ging bloedje snel. na 2 jaar tijd ben ik er nog steeds niet achter wat er mee was gedaan voor ik hem gekocht had. blijft me een raadsel. de mfa heeft het nooit gedaan, althans de traject meter. klokje enzo deden het wel. hierdoor denk ik weer dat er een diesel versnellingsbak onder heeft gezeten. die heeft geloof ik ook niet zo'n traject sensor. plus hij liep nooit netjes stationair. wat er ook afgesteld werd. de stationair toerental regelaar die begaf het keer op keer. hij schommelde nogal. hierdoor denk ik weer dat er een andere nokkenas in zat. hij trok in z'n 3 makkelijk tot 160 km/u en in z'n 4 boven de 200 makkelijk. de 5 heb ik nooit kunnen weten want die liep de teller uit die maar tot 220 telde. er is geprobeerd om met een gti 16v mij bij te houden. tevergeefs, lukte gewoon niet. heb nu een andere gti, maar kom niet tot die snelheden. vraag me toch echt af wat er mee was gebeurd. wil weer zo snel!!! koste wat het kost.... zijn er nog meer mensen met zulke ervaringen? laat het me alsjeblieft weten
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je een GTi 8V gehad met de motorcode EV
![]() ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
![]() het was inderdaat een ev motor. maar ik snap het verschil niet. ik heb nu een PF motor. deze is 79 kw, en die EV 82 kw. het enige verschil is toch de katalysator. of zijn er nog andere dingen?
__________________
Always VW |
#4
|
||||
|
||||
![]() ik heb een PF in me golf 1 liggen met een FF diesel bak gaat best af maar me oude EV golf 2 die was echt sneller en daar was niks aan gedaan...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
verschilt dat dan zo erg???? dacht toch echt dat de katalysator die 3 KW verschil maakte. vraag me nu toch echt af wat het verschil tussen een PF en een EV is. en die FF diesel bak he? hoe rijd dat? moet je snel overschakelen? welke toerengebeid ligt de maximale kracht dan?? wat haal je maximaal per versnelling, 1ste 2de etc. het ziet er naar uit dat ik dus binnenkort weer ga beginnen met sleutelen ![]()
__________________
Always VW |
#6
|
||||
|
||||
![]() EV is K-Jettronic injectie (mechanisch) PF is electronische injectie met Kat, tegenhanger van de PF is de PB, zelfde motor maar dan zonder kat en 112pk.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wacht es effe, ik weet toch echt zeker dat op m'n EV een elektronische injectie zat. ja en inderdaat, er zat geen kat op. maar dat is toch niet het enige verschil. dus als ik de kat weghaal moet ik ook op 82 kw uitkomen??? maar ja, dan zit ik nog steeds met die lambdasonde die in de weg zit. als ik hem loskoppel, raakt de motor in de noodloop heb ik op deze forum zo vaak gelezen. wat houdt dat precies in?
__________________
Always VW |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een EV heeft nooit een electronische injectie gehad, daar zit/zat de K-Jetronic op, puur een mechanisch systeem Ik heb er zelf twee, en geen van beide komt boven de 200, ook niet die ene waar een diesel bak onder zit, een diesel bak heeft een totaal andere eindoverbrenging namelijk.... Er zit GEEN stationair regelaar op dat K-Jetronic systeem....Een EV was ook niet uitgerust met een kat... Dus het lijkt mij dat er een hee ander blok in zat ![]() ![]() Last edited by Fred : 16-10-2004 at 09:08. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Een hoge topsnelheid kun je met een dieselbak idd wel vergeten. Onderin misschien wel snel omdat de bak heel erg kort is, maar 160 /170 en dan is het een heel eind op met een standaard dieselbak.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heren, ff voor de duidelijkheid, een diesel 5 bak is juist langer dan een golf gti 5 bak. ![]()
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een diesel bak is juist lang, en diesel maakt minder toeren bij een gelijke snelheid als een benzine motor Bij mij ging ik van 3200 rpm met de standaardbak naar 2600 met de dieselbak bij 100 km/hr Ik haal nu de maximale snelhied van die auto, bijna in de 4e versnelling nu, dus die ligt qua overbrenging ong op de van de 5 met de standaardbak |
#12
|
||||
|
||||
![]() ja die van mij draaide 1800 toeren bij de 80 km/u in z'n 5de versnelling. de verhoudingen waren anders dan de gti van een vriend van mij.
trouwens die standaard 82 kw motor is toch de EV motor? die mechanische injectie is toch met al die metalen buisjes vanaf de luchtfilter naar de injectoren. ik snap het niet, als ik de eronder vandaan haal, dan moet ik toch in princiepe ook uitkomen op 82 kw
__________________
Always VW |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De motor mét mechanische injectie én kat is géén EV, zo uit het het hoofd is dat de PL. Inderdaad hebben zowel de EV als de PL, slangen met een ijzeren wapening er om heen naar de injectoren lopen. De PF is uitgerust met een Digifant systeem, die hebben dat niet... Dus of je hebt geen PF....of je haalt de typenummers door elkaar De PL heeft dus mechanische injectie (de KE-Jetronic) én een kat De EV heeft mechanische injectie en géén kat De PF heeft een Digifant injectie én een kat Roept u maar ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
PL is toch een 16v motor? en van welke diesel halen jullie die versnellingsbak vandaan? en een ev motor kan wel degelijke boven de 200 uitkomen, hiervoor had ik ook een 8v met ev motor, en die liep de digitale teller van een kadett gsi 223 km per uur en die 8v die ik nu heb, loopt ook de teller uit, das ook een ev
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#15
|
||||
|
||||
![]() het was een elektronische injectie, en er zat geen kat onder, die heef ter ook nooit gezeten. hij was welliswaar ingevoerd uit duitsland maar dat zegt niks denk ik. dus op wat voor motor kom je dan uit? geen EV want die heeft een mechanische injectie zeg je en ook geen PF want die heeft weer wel een kat.
misschien dat ze in duistland andere types hebben ofzo?
__________________
Always VW |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De 16 klepper is de KR..... Een standaard EV, loopt volgens de fabriek maximaal 186....de meter wijst dan ietsje meer aan, maar zeker geen 223 :o De bak die ik onder de mijne heb zitten komt van de Turbo diesel af: en GTD |
#17
|
||||
|
||||
![]() Mijn EV loopt ook netjes nog 200 km/h (op de teller) maar meer ook echt niet.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
volgens de fabriek loopt je EV: PRESTATIES topsnelheid 191 km/h acceleratie 0-100 km/h 9,7 s verbruik binnen b.k. - l/100km verbruik buiten b.k. - l/100km verbruik gecombineerd 8,0 l/100km CO2 uitstoot - g/km En is het een: MOTOR aantal cilinders 4 kleppen per cilinder 2 cilinderinhoud 1781 cm3 boring x slag 81,0 x 86,4 mm compressieverh. 10,0:1 max. vermogen 82 kW (112 pk) 5500tpm max. koppel 157 Nm 3100tpm brandstofsysteem multipoint injectie klepbediening ohc turbo nee katalysator nee |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mijn beide EV'tjes ook hoor.....en dan rekening houdend met de afwijking die er in de meter zit: echte snelheid 185 á 190 denk ik :biggrin: |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die afwijking kun je goed merken als je een vrachtwagen probeert in te halen..jou teller zit je misschien al op 100 km/h maar de vrachtwagen maar op 90/95 |