Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-03-2009, 20:01
AutomatiC AutomatiC is offline
Forum Newbee

Default Verwarmingsproblemen polo 6n2

Beste VW-kenners,

ik heb op dit moment wat problemen met de verwarming van mijn polo 6n2 aangezien deze geen wamre lucht meer blaast (slechts koude lucht).
De thermostaat is reeds vervangen dus hierin is het probleem niet gelegen. Verder heb ik gekeken of de schakelaar (beneden aan het voeteneinde bij de bijrijdersstoel) reageert op het verstellen van de koud/wamr regelaar op het dashboard.
De invoerende en afvoerende slang richting dashboard worden beiden warm. Echter de afvoerende slang van de radiator blijft koud.
(ik hoop dat jullie ondanks mijn gebrekkige terminologie toch begrijpen wat ik bedoel... ben helaas niet zo'n kenner, maar slechts een arme student die dit graag zelf zou oplossen :P). Ik heb begrepen dat het probleem mogelijk in de waterpomp zit (duur grapje).. Merkwaardig is echter dat de temp van de auto niet boven de 90 oploopt (ook niet bij stationair lopen, dus zonder rijwind). Tevens krijg ik geen waarschuwingen van oververhitting.
Zou er mogelijke een andere oorzaak kunnen zijn voor het verwarmingsdefect?

Alvast bedankt voor enige vorm van hulp!
Mvg PJ
Reply With Quote
Reply

Posting Rules