![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Bij de jetta, word mijn oliedruk na een stuk rijden lager dan 4 bar(vdo meter carterdruk) en daarbij gaat het lampje branden/knipperen aan/uit. Nou weet ik niet precies wat het kan zijn. Ik heb het probleem gekregen na dat ik distrubitieriem heb vervangen, en meteen me kleppendeksel pakking vervangen. En mijn carterpan ook keer eraf gepakt en ff verstevigt en verse pakking erop. Nieuw olie erop en klaar. Maar heb gewoon olie van de garage hier in de buurt. En die komt uit grote voorraad gewoon. Ik weet alleen niet wat voor olie het nou is. Ik denk dat hij wat te dun is, zodra dan het blokje warm is de olie dunner wordt en de pomp niet genoeg kan op pompen ! Dit is echter voorbij als ik wat meer gas geef dus rond 1250 toeren is het weg, maar als hij bij 1000 toeren komt en lager dan gebeurd het. Hij loopt ook beetje rauw vaak, dus denk dat ik ook maar eens de bougies en kabels vervang. Verdelerkap ook mee pakken of wat doen jullie normaal ? Alvast bedankt ben
|
||||
|
||||
![]() Niemand ?
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:41. |
|
||||
|
||||
![]() Als je oliedruk bij warme motor bij 2000 rpm onder de 2 bar zakt moet je je pas zorgen gaan maken. Het zal wel een gare sensor zijn, massaprobleem of gewoon een defecte cockpit. Ik heb er zelf ook last van, inmiddels alles al vervangen op de cockpit na, en het lampje blijft nog knipperen.
De olie van de garage zal hoogstwaarschijnlijk een 10w40 blend zijn. Dat is eigenlijk altijd wel goed hoor. Als ik de bougiekabels, en bougies vervang dan vervang ik zelf ook altijd de rotor en de verdelerkap, dat zijn de kosten niet. De bougiekabels wel trouwens... |
|
||||
|
||||
![]() Er zitten 3 metertjes ingebouwd idd, van olie druk - voltage wat de dynamo krijgt en bloktemperatuur. En zitten er al in toen ik hem ongeveer jaar geleden kocht dus dat is altijd al aangesloten geweest.
Ik ga eens kijken of alles nog goed zit.. Maar nee hij komt niet onder de 2 bar ofzo, net wat onder 4 gaat het lampje wat branden dusja. Eens kijken of alles vast zit wat betreft de oliedruk/sensoren. Hij brandt echt expliciet, als hij rond 1000 toeren wat gaat schommelen (vandaar ook eens bougies etc vervangen) Misschien ook even een compressie testje erbij. En dan bij het schommelen gaat hij als hij lekker warm is gereden onder de 4 bar en gaat het lampje aan dus. Zal eens zoeken in mijn boek waar de sensoren etc en ff de kabels achtervolgen waar ze op zitten. ( ook wachten op wat beter weer miezer etc ) Alvast bedankt