Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-03-2005, 12:08
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default type 4 met g-lader

Hallo vw techneuten,

k heb momenteel een type 4 motor.
94 mm zuigers
71 mm krukas
type 4 geflowde koppen met 40 en 35 mm kleppen.
296Gr. nokken as (vrij tam dus)

Ik wil hier een G60 lader met injectie opbouwen, zijn er misschien mensen die hier iets over te vertellen hebben of ervaring met iets soortgelijks hebben.

Ik ben benieuwd wat ik allemaal moet veranderen.

Ik zit zelf te denken om de compressie op 8:1 te zetten en de complete injectie e.d. van de 1.8 G60 motor te gebruiken.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be

Last edited by P.N. : 24-03-2005 at 16:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2005, 13:08
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

296graden is niet echt tam...en een atmosferische nokkenas is al geen basis voor een geblazen motor.
Je zuigers zullen tegen vuldruk en de bijbehorende temp moeten kunnen.
Dus uit wat voor legering zijn ze gemaakt?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2005, 13:49
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Erwin Blom rijdt met een G60 lader en Haltech EFI (electronic Fuel Injection) op een 2 liter type 4.
Probeer anders via Volksrepairs zijn broer te spreken; die weet ook 'alles' van die motor. Hij kan je ook vertellen hoe vaak die motor uit elkaar geweest is voordat het enigszins betrouwbaar liep..., maar er schijnt nu wel ruim boven de 200 pk uit te komen.

Groeten,
Walter
Reply With Quote
  #4  
Old 24-03-2005, 08:15
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Erwin Blom rijdt met een G60 lader en Haltech EFI (electronic Fuel Injection) op een 2 liter type 4.
Probeer anders via Volksrepairs zijn broer te spreken; die weet ook 'alles' van die motor. Hij kan je ook vertellen hoe vaak die motor uit elkaar geweest is voordat het enigszins betrouwbaar liep..., maar er schijnt nu wel ruim boven de 200 pk uit te komen.

Groeten,
Walter


Thanx Beetspeed,

ik heb Erwin al gemaild en hij heeft ook al weer gereageerd.
Hij vertelde dat ik maar eens moest komen kijken ( en ik maar denken dat mensen de technische gegevens voor zich zelf zouden houden)

Groeten,

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum