![]() |
|
||||
|
||||
![]() Weet iemand hoe ik de moeren van het vliegwiel loskrijg?
foto Ik heb het al met een dikke pijp op de ratel geprobeerd en met een luchtsleutel maar krijg ze er niet vanaf. Is het soms tegegestelde schroefdraad? Er staat ook in de vraagbaak dat je deze moet vervangen als ze los zijn geweest. Kan ik hier gewone van de gamma voor gebruiken of zijn dit speciale? Alvast bedankt, Arno
|
||||
|
||||
![]() zijn speciale, anders zou je ze ook niet hoeven vervangen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Het is normaal schroefdraad wat erop zit, en ja je moet ze vervangen. Het zijn speciale bouten met fijn draad.
Ik heb ze in de tijd ook los moeten halen. Daarbij heb ik telkens 1 bout gebruikt om tegen af te zetten en vervolgens de laatste los gehaald door iemand te vragen een sleutel op de krukaspoelie te houden. |
|
|||
|
|||
![]() BOUTEN
Je moet de druktafel ergens mee vast houden Warmstoken wil ook nog wel eens lukken en dan met de luchttol Als ze niet dol zijn kan je ze terug zetten,doe er dan wel wat borg vloeistof op Als je een nieuwe set hebt[plaat en druktafel]dan zitten er nieuwe bouten bij [met borgvloeistof |
|
|||
|
|||
![]() Ik doe altijd een soort van krom plaatje tussen het vliegwielhuis en de tanden van de starterkrans. Tegenhouden dus.
Werkt perfect. |
|
||||
|
||||
![]() los met een slagmoersleutel,vast met moment en locktite.
Bouten vervangen is absoluut niet nodig. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik weet niet hoe het bij een Golf 1 zit maar bij mijn MK2 zitten er orgineel inbus bouten in en geen zeskant. Zitten idd op moment vast en met locktide. En vervangen moet je zelf weten. Past een gewone bout is maar ik zou toch versterkte vragen en geen Gamma/brico/praxis br..... erin steken
|
||||
|
||||
![]() Bedankt allemaal voor de reacties.
Als de moeren het niet overleven kan ik deze bouten halen bij de vw? Ik heb een nieuwe koppelings set gekocht, drukgroep, plaat afdek kapje en ronde borgveer maar hier zaten geen nieuw bouten bij hellaas. We gaan het maar weer proberen. Als ik hem eraf heb laat ik het wel even weten. Thanks Allemaal
|
|||
|
|||
![]() Quote:
BOUTEN!!!! Er zitten geen moeren in of op het vliegwiel. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vast met 60Nm en dan 90 graden doordraaien. En het zijn rekbouten, dus WEL vervangen...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanks en waar kan ik ze halen? Greet, Arno
|
||||
|
||||
![]() bij vw, anders bij de universele onderdelen boer, die kan ze vast wel krijgen.
Zou ze zeker vervangen je wil niet de kans lopen dat er 1 losloopt.
|
||||
|
||||
![]() Thanks
|
||||
|
||||
![]() Bij VW onder artikelnummer N.902.061.03 voor ongeveer 2,5 euro de stuk. En ze zijn al voorzien van loctite.
|
||||
|
||||
![]() je moet een t stuk pakken en een passende fatsoenlijke dop Daar sla je met een vuist een paar keer flink op tot je ze los kunt draaien. Heb al meerdere vervangen en telkens zo gedaan. Ik zou er zeker nieuwe bouten in zetten ivm locktite
|
|
||||
|
||||
![]() Is het eigenlijk wel nodig deze drukplaat altijd te vervangen?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja jij weet dus ook hoe je ze het makkelijkste los krijgt ik zette voor dat ik nog lucht gereedschap had altijd een schroeverdraaier tussen en die liet ik dan klemmen op een bout van de bak die ik dan ff terug in de motor draaide en dan blijft het fliegwiel ook op zijn plaats zitten dus 2handen vrij en alle kracht kunnen zetten. bij deze een goeie tip. gr, egon |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt wederom voor de tips.
Ik prints ze ff uit en ga vanavond de schuur in om het eens te proberen allemaal. RallyeRichard Forum Newbee Thanks voor de part nummers scheelt weer zoeken.
|
||||
|
||||
![]() Nou het is gelukt ze zijn eraf.
De truck is inderdaad om met een ratel de ene moer tegen te houden en met een andere sleutel de ander los te draaien. Maar wat zaten die krengen vast zeg. Thanks allemaal voor de tips.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Grote onzin! ![]() Als je een beetje Loctite aan de bouten doet en weer goed vast draaid is er niets aan de hand. Heb het veel vaker gedaan en er is mij nog NOOIT eentje losgelopen. |