![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() motorruimte 1:
![]() vragen: - hoort er op die ontstekingsmodule geen vacuumslang te zitten of kan die altijd weggelaten worden? (antwoord: nee want bij webers is dat niet) - een paar benzineleidingen (volgens mij benzine dan he) zitten in die badkamer achtige hoesjes... wat zijn dat voor hoesjes en waar haal je die? kunnen die overal overheen en hoe klem je ze op het einde vast? (antwoord: staalomvlochten hoesjes die op het einde geperst zijn...) motorruimte 2: ![]() vragen: - dat zijn echte douchekop slangen volgens mij... had ik in de doe het zelf zaak naar gekeken maar dan zit er een rubberen slang IN de chrome omhulsel... kan die eruit zodat er kabels en slangen door kunnen of hoe is dit gedaan? en hoe zzet je het vast op het einde? (antwoord: matheo kijk maar ff dan ![]() - is die distributieriem afdekkap niet nodig? lijkt me niet namelijk, net of dat kapje die riem tegenhoud ofzo als ie er ooit langs zou gaan lopen? (antwoord: nee niet nodig houd alleen vuil tegen) motorruimte 3: ![]() vragen: - schutbord is verwijderd en chassisnummer op veerpoot gelast ofzo... lijkt me niet dat het daar origineel bij hem zo heeft gezeten... mag dat zomaar? en mag ik dat dan ook zomaar doen en ook het schutbord verwijderen? - normaal zitten er bij de overloop van top van veerpoot naar beneden een soort kitrand onder het lakwerk... kan je die zonder problemen verwijderen? (antwoord: kan dus) soww dat waren heel wat vragen, met jullie hulp moet er toch wel op al die vragen een antwoord te vinden zijn toch... Last edited by MellyVille : 05-10-2004 at 18:53. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tering !! wat een motorruimtes en wat een vragen !!!
![]() Ik weet op 2 een antwoord: - Die slang die op je ontstekingsmodule zit, die komt op de vaccuumvervroeger.... ik neem aan dat die er wel op hoort, omdat je ontsteking bij hogere toerentallen daardoor wordt vervroegd. - De kap om de distributieriem houdt stof tegen dat de riem produceert (kan ook zijn dat hij de riem beschermd tegen invloeden van buitenaf..denk aan regen, olie, e.d.) - De kit kan je met behulp van een plamuurmesje verwijderen, maar het zal wel monnikkenwerk zijn.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
![]() die gevlochten slangomhulsels zijn oa te krijgen bij autostijl ed. zo te zien zitten ze vast met een soort klemdopjes. maar die omhulsels zitten in een setje (van autostyle dan) zal vast wel bijstaan hoe je ze moet bevestigen. bij sommige doucheslangen kun je volgens mij de rubbere slang eruit halen, wat je overhoud is naar mijn weten een soort van spiraal die je eromheen kunt draaien. ik werk in een doe het zelfzaak, als niemand het zeker weet wil ik het nog wel eens voor je bekijken.
mooie foto's trouwens ![]()
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Het is de paravan die verwijderd is op foto 2 en 3, als het shutbord verwijderd is kijk je zo naar binnen
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#5
|
||||
|
||||
![]() een webercarburateur heeft dus geen aansluiting voor vacuümvervroeging.
en die badkamer achtige "hoesjes" zijn geen hoesjes, maar staalomvlochten brandstofslang die erop zitten geperst met pershulzen. (die om de brandstofslangen wel tenminste) laatst was ik nog bij iemand in duitsland die ook zijn schutbord had verwijderd dat moest ie wel bewaren, want door iemand van de TÜV werd dat nummer er dan later bij de keuring weer ingeslagen (mocht hij niet zelf ) ik neem aan dat dat hier in nederland ongeveer hetzelfde is , weet ik niet zeker, ik zou het eerst ff navragen bij de RDW als je dit van plan bent. en die kitnaden had hij ook verwijderd, wat een behoorlijk pokkewerk moet zijn geweest. meestal word de veerpoothouder dan rondom afgelast en gladgeslepen en geplamuurd, dan krijg je dit resultaat
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee marco, de paravan is het gedeelte onder de voorruit waar de ruitenwisser(s) in zit(ten)
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#7
|
||||
|
||||
![]() ow ja natuurlijk, daar heb je gelijk in
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#8
|
|||
|
|||
![]() @matheo: kijk dat morgen maar eens ff na dan voor mij, als je het dan om slangen heen kan vlechten zou het nog makkelijker zijn!!!
- die kit naden zouden in principe met een staalborstel zo weg moeten zijn... maar dat hoef je daarna toch niet af te lassen? net of die kit het allemaal bij elkaar houd :S... - en is het dan slim om die riemafdekkap weg te laten of is dat gewoon echt superdom en kun je dan problemen verwachten? - en dat chassisnr. lijkt er niet echt ingeslagen eerder uit het schutbord geslepen en daarna op de veerpoot gelast... gewoon doen of echt contact opnemen met RDW? (zouden die dat snappen :S wat moet ik dan vragen :S) Last edited by MellyVille : 05-10-2004 at 16:36. |
#9
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=MellyVille maar dat hoef je daarna toch niet af te lassen? net of die kit het allemaal bij elkaar houd :S...[/QUOTE]
nee, het gaat erom dat je een strak naadloos geheel daardoor krijgt, kijk maar eens goed op de foto ![]()
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#10
|
|||
|
|||
![]() ja oke... die rand mag je dan nog best zien van mij is ook netjes genoeg, als je die kit strepen maar niet ziet
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() die slangen kan je bij Goodridge benelux kopen en worden daar voor je op maat gemaakt...
ik heb me gehele remsysteem van gevlochten rvs laten maken met licht blauw plastic als buiten omhulsel... ze hebben heel wat kleurtjes en echt heel veel aansluitnippels dus je moet gewoon effe langs rijden mocht je dit willen hebben... het zit in Delft voor informatie of iets dergelijks www.goodridge.nl |
#12
|
||||
|
||||
![]() Stel, je hebt geen afdekkap en er ligt behoorlijk wat grind op de weg. In een extreem geval kan er tussen de riem en het tandwiel een kiezel komen die er voor zorgt dat de boel niet meer op tijd staat. Gevolg is een motor die een beetje kaduuk is. Extreem geval, maar het zou kunnen.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() oke dus in principe kan ik die kap gewoon weglaten... ik neem aan dat meerdere mensen van hier dat ook doen (zie het namelijk veel op foto's...)
gooi ik er gelijk nog een vraag tegenaan: (heb er nog veel hoor ![]() - waar is bij motorruimte 2 en 3 de bobine gebleven? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klein foutje over je vacuumverhaal ,vacuum"vervroeging" werkt dus vervroegend bij stationair toerental als je gasklep dicht is.zodra de gasklep open gaat valt je vacuum weg. de rest van de timing wordt geregeld door eventueel aanwezige gewichtjes met veren in de verdeler.die de timing aan de hand van je toerental regelt. |
#15
|
||||
|
||||
![]() als je het chassisnr.van plaats gaat veranderen moet je dit bij de rijksdienst melden.en waarschijnlijk laten uitvoeren onder toezicht.i.v.m de aangegeven plaats op het kentekenbewijs.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Ja shit klopt!! Sorry, ik kwam er vandaag ook achter toen ik het slangetje eraf trok bij de 1.6 ... prutteldeprutteldepruttell....bof..uit
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#17
|
||||
|
||||
![]() Das de bladerbak volgens mij...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#18
|
||||
|
||||
![]() en de golf 1 met kleine achterlichten hadden het chassisnr in de rechter veerkoker...
![]() ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
plaats chassisnummer moet kloppen met je kenteken... en die snappen dat niet.... ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() heb wel eens vaker gehoord dat ze hem verplaatsen en dan laten ze hem er bij RDW er op een andere plek inslaan...
Of dat nou ook op je kenteken komt te staan weet ik eigenlijk niet.... zélf denk ik van wel..maar wie ben ik ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |