Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-10-2004, 15:02
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default motorruimtes

motorruimte 1:




vragen:
- hoort er op die ontstekingsmodule geen vacuumslang te zitten of kan die altijd weggelaten worden? (antwoord: nee want bij webers is dat niet)
- een paar benzineleidingen (volgens mij benzine dan he) zitten in die badkamer achtige hoesjes... wat zijn dat voor hoesjes en waar haal je die? kunnen die overal overheen en hoe klem je ze op het einde vast?
(antwoord: staalomvlochten hoesjes die op het einde geperst zijn...)


motorruimte 2:




vragen:
- dat zijn echte douchekop slangen volgens mij... had ik in de doe het zelf zaak naar gekeken maar dan zit er een rubberen slang IN de chrome omhulsel... kan die eruit zodat er kabels en slangen door kunnen of hoe is dit gedaan? en hoe zzet je het vast op het einde? (antwoord: matheo kijk maar ff dan )
- is die distributieriem afdekkap niet nodig? lijkt me niet namelijk, net of dat kapje die riem tegenhoud ofzo als ie er ooit langs zou gaan lopen? (antwoord: nee niet nodig houd alleen vuil tegen)

motorruimte 3:




vragen:

- schutbord is verwijderd en chassisnummer op veerpoot gelast ofzo... lijkt me niet dat het daar origineel bij hem zo heeft gezeten... mag dat zomaar? en mag ik dat dan ook zomaar doen en ook het schutbord verwijderen?
- normaal zitten er bij de overloop van top van veerpoot naar beneden een soort kitrand onder het lakwerk... kan je die zonder problemen verwijderen? (antwoord: kan dus)



soww dat waren heel wat vragen, met jullie hulp moet er toch wel op al die vragen een antwoord te vinden zijn toch...

Last edited by MellyVille : 05-10-2004 at 18:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-10-2004, 15:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Tering !! wat een motorruimtes en wat een vragen !!!

Ik weet op 2 een antwoord:

- Die slang die op je ontstekingsmodule zit, die komt op de vaccuumvervroeger.... ik neem aan dat die er wel op hoort, omdat je ontsteking bij hogere toerentallen daardoor wordt vervroegd.

- De kap om de distributieriem houdt stof tegen dat de riem produceert (kan ook zijn dat hij de riem beschermd tegen invloeden van buitenaf..denk aan regen, olie, e.d.)

- De kit kan je met behulp van een plamuurmesje verwijderen, maar het zal wel monnikkenwerk zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-10-2004, 15:35
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

die gevlochten slangomhulsels zijn oa te krijgen bij autostijl ed. zo te zien zitten ze vast met een soort klemdopjes. maar die omhulsels zitten in een setje (van autostyle dan) zal vast wel bijstaan hoe je ze moet bevestigen. bij sommige doucheslangen kun je volgens mij de rubbere slang eruit halen, wat je overhoud is naar mijn weten een soort van spiraal die je eromheen kunt draaien. ik werk in een doe het zelfzaak, als niemand het zeker weet wil ik het nog wel eens voor je bekijken.
mooie foto's trouwens
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #4  
Old 05-10-2004, 15:38
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Het is de paravan die verwijderd is op foto 2 en 3, als het shutbord verwijderd is kijk je zo naar binnen
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 05-10-2004, 15:39
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

een webercarburateur heeft dus geen aansluiting voor vacuümvervroeging.
en die badkamer achtige "hoesjes" zijn geen hoesjes, maar staalomvlochten brandstofslang die erop zitten geperst met pershulzen. (die om de brandstofslangen wel tenminste)
laatst was ik nog bij iemand in duitsland die ook zijn schutbord had verwijderd dat moest ie wel bewaren, want door iemand van de TÜV werd dat nummer er dan later bij de keuring weer ingeslagen (mocht hij niet zelf ) ik neem aan dat dat hier in nederland ongeveer hetzelfde is , weet ik niet zeker, ik zou het eerst ff navragen bij de RDW als je dit van plan bent.
en die kitnaden had hij ook verwijderd, wat een behoorlijk pokkewerk moet zijn geweest. meestal word de veerpoothouder dan rondom afgelast en gladgeslepen en geplamuurd, dan krijg je dit resultaat
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #6  
Old 05-10-2004, 15:41
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Het is de paravan die verwijderd is op foto 2 en 3, als het shutbord verwijderd is kijk je zo naar binnen

nee marco, de paravan is het gedeelte onder de voorruit waar de ruitenwisser(s) in zit(ten)
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #7  
Old 05-10-2004, 15:44
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

ow ja natuurlijk, daar heb je gelijk in
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #8  
Old 05-10-2004, 16:32
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

@matheo: kijk dat morgen maar eens ff na dan voor mij, als je het dan om slangen heen kan vlechten zou het nog makkelijker zijn!!!

- die kit naden zouden in principe met een staalborstel zo weg moeten zijn... maar dat hoef je daarna toch niet af te lassen? net of die kit het allemaal bij elkaar houd :S...

- en is het dan slim om die riemafdekkap weg te laten of is dat gewoon echt superdom en kun je dan problemen verwachten?

- en dat chassisnr. lijkt er niet echt ingeslagen eerder uit het schutbord geslepen en daarna op de veerpoot gelast... gewoon doen of echt contact opnemen met RDW? (zouden die dat snappen :S wat moet ik dan vragen :S)

Last edited by MellyVille : 05-10-2004 at 16:36.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-10-2004, 16:38
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

[QUOTE=MellyVille maar dat hoef je daarna toch niet af te lassen? net of die kit het allemaal bij elkaar houd :S...[/QUOTE]
nee, het gaat erom dat je een strak naadloos geheel daardoor krijgt, kijk maar eens goed op de foto
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #10  
Old 05-10-2004, 16:45
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

ja oke... die rand mag je dan nog best zien van mij is ook netjes genoeg, als je die kit strepen maar niet ziet
Reply With Quote
  #11  
Old 05-10-2004, 16:49
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

die slangen kan je bij Goodridge benelux kopen en worden daar voor je op maat gemaakt...
ik heb me gehele remsysteem van gevlochten rvs laten maken met licht blauw plastic als buiten omhulsel...
ze hebben heel wat kleurtjes en echt heel veel aansluitnippels dus je moet gewoon effe langs rijden mocht je dit willen hebben...
het zit in Delft voor informatie of iets dergelijks www.goodridge.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 05-10-2004, 17:00
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Stel, je hebt geen afdekkap en er ligt behoorlijk wat grind op de weg. In een extreem geval kan er tussen de riem en het tandwiel een kiezel komen die er voor zorgt dat de boel niet meer op tijd staat. Gevolg is een motor die een beetje kaduuk is. Extreem geval, maar het zou kunnen.
Reply With Quote
  #13  
Old 05-10-2004, 18:57
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

oke dus in principe kan ik die kap gewoon weglaten... ik neem aan dat meerdere mensen van hier dat ook doen (zie het namelijk veel op foto's...)

gooi ik er gelijk nog een vraag tegenaan: (heb er nog veel hoor )

- waar is bij motorruimte 2 en 3 de bobine gebleven?
Reply With Quote
  #14  
Old 05-10-2004, 19:32
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

Quote:
Originally Posted by René
Tering !! wat een motorruimtes en wat een vragen !!!

Ik weet op 2 een antwoord:

- Die slang die op je ontstekingsmodule zit, die komt op de vaccuumvervroeger.... ik neem aan dat die er wel op hoort, omdat je ontsteking bij hogere toerentallen daardoor wordt vervroegd.

- De kap om de distributieriem houdt stof tegen dat de riem produceert (kan ook zijn dat hij de riem beschermd tegen invloeden van buitenaf..denk aan regen, olie, e.d.)

- De kit kan je met behulp van een plamuurmesje verwijderen, maar het zal wel monnikkenwerk zijn.



klein foutje over je vacuumverhaal ,vacuum"vervroeging" werkt dus vervroegend bij stationair toerental als je gasklep dicht is.zodra de gasklep open gaat valt je vacuum weg.
de rest van de timing wordt geregeld door eventueel aanwezige gewichtjes met veren in de verdeler.die de timing aan de hand van je toerental regelt.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-10-2004, 19:35
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

als je het chassisnr.van plaats gaat veranderen moet je dit bij de rijksdienst melden.en waarschijnlijk laten uitvoeren onder toezicht.i.v.m de aangegeven plaats op het kentekenbewijs.
Reply With Quote
  #16  
Old 05-10-2004, 19:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Ja shit klopt!! Sorry, ik kwam er vandaag ook achter toen ik het slangetje eraf trok bij de 1.6 ... prutteldeprutteldepruttell....bof..uit
Reply With Quote
  #17  
Old 05-10-2004, 19:40
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Das de bladerbak volgens mij...
Reply With Quote
  #18  
Old 05-10-2004, 19:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

en de golf 1 met kleine achterlichten hadden het chassisnr in de rechter veerkoker...
Reply With Quote
  #19  
Old 05-10-2004, 19:43
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
[- en dat chassisnr. lijkt er niet echt ingeslagen eerder uit het schutbord geslepen en daarna op de veerpoot gelast... gewoon doen of echt contact opnemen met RDW? (zouden die dat snappen :S wat moet ik dan vragen :S)




plaats chassisnummer moet kloppen met je kenteken...
en die snappen dat niet....
Reply With Quote
  #20  
Old 05-10-2004, 19:46
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

heb wel eens vaker gehoord dat ze hem verplaatsen en dan laten ze hem er bij RDW er op een andere plek inslaan...

Of dat nou ook op je kenteken komt te staan weet ik eigenlijk niet.... zélf denk ik van wel..maar wie ben ik
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum