![]() |
|
||||
|
||||
![]() Aan de linkerkant van mijn tellerunit werkt de verlichting niet meer. Ik vermoed dat het een ledje is die kapot is.
Het is toch zo dat ik de tellerunit moet open schroeven en een nieuw ledje moet solderen? Is er naast een goeie soldeerbout nog speciaal gereedschap nodig? het gaat om '83 er golf1 met toerental en digitale klok. Als iemand het interessant vind maak ik er een tutorial van. |
|
||||
|
||||
![]() Led verlichting in een golf 1???? Daar zitten gewoon gloeilampjes in hoor..
|
||||
|
||||
![]() daar zitten toch groene lichtdioden in?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nee hoor, daar zitten standaard absoluut geen ledjes in.
Er zitten in jouw cockpit 3 lampjes (2 bovenin, 1 op achterkant). Deze lampjes zitten in een plastic fitting die je in de cockpit moet draaien. Je kunt deze lampjes zo vervangen. Check wel even of de blauwe folie achter op de cockpit goed contact maakt via de koper geleidingen met je lampje anders brand ie nooit !!!! Mocht dit nog niet helpen dan kun je overwegen om een extra massadraad te bevestigen aan de bruine draad die in die brede witte stekker zit naar de cockpit. Succes Groeten, LRR
|
||||
|
||||
![]() top thx!
|