![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo mensen ik heb een vraagje we zijn druk bezig met een abf in een golf1 nou gebruiken we een kabelboom van een golf1 cabrio 1.8 8v. abf zitten namelijk webers op dus ontsteking en een paar sensoren is voldoende nou heb ik alleen een vraagje bij de 8v motor zitten 2 koelwater sensoren in de waterflens voor op de cilinderkop. in de 16v motor heb ik maar plaats voor1 van deze 2 sensoren. nou is mijn vraag de massa zit al doorgelust tussen deze 2 sensoren, kan ik de 2 andere draden ook zonder problemen aan elkaar zetten, en dit alles op 1 sensor plaatsen? zo ja . welke van de 2 sensoren kan ik het beste nemen de rode sensor of de blanke\witte
|
#2
|
||||
|
||||
![]() De 2 sensoren die in de waterflens bij de 8V zitten heb je niet nodig; 1 ( blauw) is voor het motormanagement ( heb je niet meer...) en de andere ( zwarte) is voor de motortemp. op je dash...
Aan de zijkant van de cilinderkop van de ABF kan je een enkelpolige temp.sensor monteren van bv een KR ( als die er al niet inzit..) en daar de bedrading van de temp. meter van de 8V voor gebruiken. Knip de stekker af en zet de geel/rode draad op de sensor en de bruine aan de massa.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() hey jeroen bedankt voor de info hier kan ik wat mee. ga morge direct ff kijke. vr gr stefan
|
#4
|
|||
|
|||
![]() de motor die draait ;-] morge de rest aansluiten en kijken of het allemaal werkt.
|