Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-08-2013, 18:17
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default nokkenas probleem HELP !!!

Ik zit nu al 2 weken met een probleem
Ik Heb zelf een JB BLOK 1.5 automaat
Nu Hoorde ik dat je een nokkenas erin kan doen van een gti DX
Dus deze aangeschaft met de goede letter erop Letter G
Na alles uit elkaar te halen en de andere nokkenas (DX) erin te zetten kwamen we erachter dat hij niet paste
Het schijnt dus voor een hydraulische kop te zijn
Dit uit zich in een dikkere rand waar hij gelagert is 4x
Op de tekening is deze met rood opgevuld
Dus snel een andere nokkenas gekocht met spoed
Ditmaal een EG nokkenas 1,6
De dichte was nu wel goed en deze was wel 5x gelagert
Dus ik had goede hoop
Niet dus
Hij paste nu wel in de kop maar de nokken waren hoger waardoor hij de zuiger raakte of hoe dat heet (getekent als een rondje op de foto)
Wat gaat er nu mis ?????
Ik baal er tevig van
Wat kan ik nu nog doen ?




Optie 1
De DX NOKKENAS die voor hydraulisch is smaller laten slijpen waar hij dikker is
Hier met rood aangegeven





Of heeft iemand nog een oplossing ?
Hoor het graag van jullie
Reply With Quote
  #2  
Old 09-08-2013, 20:26
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Dat hij de klepstoter raakt is juist goed toch, of begrijp ik je verkeerd? Of kan de nokkenas niet meer draaien doordat hij tegen de kop komt, vlak naast de klepstoter, die zuiger waar je het over hebt?

NIET gaan slijpen aan je nokkenas!! Dat betekent het einde, als hij namelijk in de kop past werkt het nog niet, de basismaat is anders.

Ik ga je nu woordelijk uitleggen wat ik met de basismaat bedoel. Als je het niet snapt maak ik een tekeningetje voor je.

Als je een nok even denkbeeldig van de zijkant bekijkt zie je een ei toch? Dat ei heeft een zekere hoogte en breedte, met het puntje omhoog staand. De basismaat is nu de breedte, van links naar rechts gemeten. De totale hoogte van het ei min de breedte, de basismaat, is de kleplift.

Bij een hydraulische nokkenas is de basismaat niet hetzelfde als bij een as voor een mechanische kop. Het probleem wat je hebt als je van een mechanische naar een hydraulische as zou gaan, is dat de kleppen niet meer dicht willen. Dit is een verschil van 1mm, ik betwijfel of je zulke dunne klepstelplaatjes hebt...

Daar ga je tegenaan lopen dus.

Wat is precies het probleem met de nokkenas van de 1.6gti? Die moet passen namelijk, of je bent genaaid...
Reply With Quote
  #3  
Old 09-08-2013, 20:46
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,302
Default

@joris MK1

PM gestuurd
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum