![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Dag mensen, sinds een paar weken heb ik last van lekstroom, iedere keer als m'n auto een dag of 4 stilgestaan heeft wil ie niet of moeilijk starten.
Ik dacht dat het aan de dynamo lag. Ik heb hem laten nakijken en het bleek dat de diodenbrug kapot was. Vervolgens het ding laten fixen via een boschdienst maar nu na 4 weken doet hij het weer niet. Volgens een kameraad van me (monteur) is de dynamo nog steeds goed. Ik heb vervolgens de zekeringen van de radio en de versterker eruit gehaald en 4 dagen gewacht. De auto startte vervolgens prima. Het probleem zit dus (blijkbaar) in de stereo. Alleen de radio en de versterker gaan keurig uit wanneer ik de sleutel uit het contact haal, de enige draad waar stroom op staat is die van het geheugen van de radio, de remote draad van de versterker gaat ook gewoon uit. Ook de verlichting van het dashboardkastje, kofferbak en interieur werkt goed,en volgens mij is er met de c.p.v en de startonderbreker ook niets mis. Zijn er specifieke problemen bekend qua electra van de mk3? Ik hoop dat iemand iets weet en ik of m'n maat het daardoor zelf kan oplossen want de auto naar de dealer brengen kost altijd bakken geld :frown: en ik erger me er kapot aan. o ja, tis een 55kw abu traag maar degelijk (meestal ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() wow das geen fijn probleem.....
specefieke storingen tja..... daar heb ik niet echt een antwoord op, maar misschien een tip om je gehele audio instal eens te laten nakijken.... is alles goed geisoleerd? oude radio? misschien kapot? probeer eerst dat allemaal maar eens uit te zoeken, evt met een multimeter de bedrading door meten....... succes
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Is je ventilator van de radiateur electrisch ?
Zoek het eens daar. 4 dagen is net genoeg voor een kofferbak lampje ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Pluspool losgooien, multimeter tussen de losse pool en de + van de accu en kijken of er stroom loopt. Hoogstwaarschijnlijk inderdaad de gelijkrichter van de dynamo. Maar gewoon eerst checken en vervolgens dingen af gaan koppelen (radio losgooien en zo) totdat je de stringsbron gevonden hebt.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Thanks voor de replies, ik weet nu wat het is. Na eerst de hele auto op bovenstaande manier te hebben doorgemeten bleek toch dat het de versterker was.
De bedrading was goed aangesloten maar 1 van de eindtrappen was (bijna) doorgebrand en veroorzaakte de lekstroom. Misschien is ie nog te fixen en anders is het tijd voor een nieuwe want rijden zonder bass is ook niks. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Meten is weten...
(klopt hier ook weer)
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |