![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Na wat zoekwerk op het forum ben ik er toch nog niet helemaal uit hoe je nu kan herkennen wat een echte '77-er is. Dus specifiek 77 en niet '78 of later.
Aan de kleine achterlichten kan je dat dus niet zien want die hadden ze ook nog in 78, 79 en 80. En ik bedoel dus zaken aan het chassis die niet zomaar te wijzigen zijn. Inbus boutjes in de deuren zijn namelijk makkelijk te vervangen voor gewone bouten en dan nog is het chassis uit '77 en doet het weinig af aan de auto. Een auto kan ook omgekat zijn en dus gewoon een chasissnr hebben wat begint met 177.... en toch van een later jaar zijn. Maar hoe herken je dit? Ik begreep dat er iets is met het sleepoog waarin een 77-er chassis verschilt van een '78 en later? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoi Een '77 type heeft volgens mij : -geen sleepoog -kleine deurscharnieren ,deze zijn aan het chassis niet zomaar te wijzigen -deurslot kleiner -achterklep van binnen dicht dus geen afdekplaat -puntklokken -stuurhuis met 3 bevestigingspunten (niet helemaal zeker) -deurgrepen met alleen een bevestigingsschroef aan slotzijde er zullen vast meer verschillen zijn maar die weet ik zo even niet . gr |
#3
|
||||
|
||||
![]() Oke dus onderstaande golf is omgekat?
Volgens de RDW een LS uit '77 (kentekendatum, dus productiedatum nog eerder) maar wel met sleepoog. ![]() Net als deze. (simpele benzine van juni '77 maar wel met sleepoog aan chassis) ![]() En deze golf is uit 78 en heeft juist weer geen sleepoog! (wel aan de bumper) Of is dat omdat het een GTI is? ![]() Iemand die precies weet hoe het zit? ![]() (Ik concentreer me even op het sleepoog want achterkleppen, puntklokken, deursloten etc zijn relatief simpel ver vervangen, het gaat om het basis chassis) |
#4
|
||||
|
||||
![]() sleepoog is er toch ook zo af te halen? dichtlassen, spuiten en je ziet er niks weer van ('78 er golf hierboven)
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Een front wordt ook nog wel eens vervangen bij een restauratie, dus met of zonder sleepoog zegt ook niet alles?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Daar heb je een punt maar weet je misschien wanneer (maand/jaar) er wel of geen sleepoog meer in het chassis HOORT te zitten?
Heeft iemand misschien een foto van die oude kleine deurscharnieren? Of worden die ook vaak vervangen bij restauratie? Of wat is anders een goede methode om te controleren of het een orgineel chassis is bij aankoop? |
#7
|
|||
|
|||
![]() een specifieke reden waarom je per se eentje wil hebben uit 77?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#9
|
||||
|
||||
![]() '77 is toch alleen met korte bumpers en kleine achterlichten?
Quote:
Ben ik ook wel benieuwd naar ![]()
__________________
VW Golf MK1 '79 1.5 auto VW Golf MK2 '88 1.8 - RIP Wanted: VW Golf 2 GTI 16v Last edited by ::Michel:: : 26-10-2009 at 18:26. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Yes, met de kunststofbumpers is pas vanaf augustus 1978, toen begon modeljaar 1979 Quote:
view public profile ;-)
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 26-10-2009 at 18:29. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Daarom heb ik ook een 75er....
![]()
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#12
|
||||
|
||||
![]() en ik een 83er....
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tnx duidelijke foto! ![]() En dit hoort bij het bouwjaar van/tot.... ??? De reden dat ik het wil weten is omdat wil nazien of ik een echt chassis uit '77 heb of dat hij misschien is omgekat. Nog een golf1 goeroe in de zaal die misschien weet hoe het zit met de sleepogen icm de bouwjaren? ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Graag gedaan. Quote:
Vanaf de introductie van de Golf 1 in 1974, tot, dat is een goeie, zeker nog in 1977, waarschijnlijk ook tot in '78 of nog later, maar daarvoor moet ik eerlijk gezegd 'ns goed in de boeken wat ik over de Golf 1 heb liggen nakijken, maar misschien kan 'n ander hier 't al eerder zeggen. Quote:
Met die sleepogen was toen de Golf 1 de kunststofbumpers kreeg, dat was zoals ik al eerder hier had vermeld vanaf augustus 1978 dus.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Aha dus bij de 2 bovenste auto's uit '77 is het dus verbouwd en niet zoals het hoort want die hebben een sleepoog ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Een 77er heeft dus geen sleepogen (op die beugels aan de bumpers nadan)
Het verhaal dat een 77er een dichte achterklep heeft aan de binnenkant is niet geheel waar.De modellen met een achterwisser,hebben wel een opening aan de binnenkant van de achterklep. Een 77er heeft dus de oud type schanieren met inbusbouten bij de voorportieren. Bij een 77er is ook de slotplaat onder de motorkap de gladde variant.Dus niet met al de inkepingen zoals de latere types ze wel hebben. Bij een 77er moet je ook nog de 2 ronde afdrukken kunnen zien in de waterbak,waar bij een 74 tot 76 de luchttoevoergaten zaten voor de kachel.Die zijn bij een 77er dicht.Bij latere jaren waren die afdrukken niet meer aanwezig. Zo zijn er nog meerdere verschillen met andere jaren...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#17
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
net effe "Het Golf GTI boek" van Etzold/Lewandowski geraadpleegd, de Golf 1 kreeg andere deurscharnieren met ingang van modeljaar 1979 (vanaf aug. 1978 dus), maargoed, zoals eerder al meerdere male hier gezegd, in 1977 hadden ze dus nog de oude. Verder moet bij een in 1977 gebouwde auto de sluitingen van de veiligheidsgordels NIET aan de stoelen gemonteerd zijn, maar aan de middentunnel, dit werd ook gewijzigd vanaf 't '79er modeljaar. Quote:
Zo was 't toendertijd in 1977 origineel niet, maar zoals gezegd na een reparatie/restauratie wat is uitgevoerd, dat 't wellicht niet anders kon, dat 'n nieuw frontpaneel alleen met sleepoog verkrijgbaar was... Nog effe w.b.t. een chassisnummer, in 1977 rolden er ook al exemplaren beginnend met 178 van de band..., nl vanaf aug. dat jaar...want toen in aug. 1977 begon al 't '78er modeljaar...;-) Edit.: misschien een beetje off-topic, maar ook weer niet, wat die frontpanelen met of zonder sleepoog NA een restauratie cq reparatie nog eens betreft, VW C.P.C. levert losse zonder Die foto heb ik verleden jaar op 't Golf 1 Treffen te Wolfsburg gemaakt, VW C.P.C. is daar ook altijd erbij met 'n stand. En complete fronts MET, hier effe een foto wat mk1diesel van dit forum er dit jaar op dat treffen in WOB heeft gemaakt ![]() funny
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 26-10-2009 at 23:17. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Verhelderend verhaal mannen!
![]() Met deze checks moet dus wel na te gaan zijn of het een 77 chassis betreft of een later model. En er bestaat dus geen verschil dus het basischassis van een gewone MK1 en een GTI MK1? |
#19
|
||||
|
||||
![]() mijn buurman vertelde dat er verschil zat in Motorkappen
nu weet ik het niet meer precies maar volgens mij hoorde deze motorkap ook bij een 77er ![]() zoals je ziet loopt de lijn aan de binnenkant niet helemaal door en sluiten ze niet samen terwijl bij de deze loopt de vorm in de motorkap wel door en is het zeg maar 1 geheel in een vorm van een U Wie kan hier mee over vertellen Groeten Johan |
#20
|
||||
|
||||
![]() bovenste kap is alleen van een swallow... 74-75
__________________
* GOLF1 1983 * * GOLF1 BIEBER CABRIO 1979 * * GOLF2 1990 * * OVAAL KEVER 1957 * * T2A 1968 * * T3 CAMPER DIESEL 1986 * |