Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-11-2009, 20:46
Karsten Karsten is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 97
Default Help... gierend geluid..

Probleem met de mk2.. 1600 benzine..

Kort na het starten begint er langzaam/zachtjes een gierend geluid hoorbaar te worden, gewoon stationair draaiend in de vrij..

Optrekken/toeren maken zorgt ervoor dat het veregerd, maar bij een bepaald toerental houdt het ook helemaal op..


Denk zelf aan de dynamo...kan dat?

Iemand een idee?
Reply With Quote
  #2  
Old 03-11-2009, 20:48
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

dynamo zou kunnen maar dat hoor je dan meestel alleen bij stationair draaien dan is het het lager dat erin zit dat heb ik tenminste

misschien de v-snaar?
span m anders eens op kijken hoe het dan gaat
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #3  
Old 03-11-2009, 20:55
Karsten Karsten is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 97
Default

zo op het oog staat de snaar op spanning, was het allereerste waar ik aan dacht..
kan proberen of het zin heeft om em strakker te spannen..
Reply With Quote
  #4  
Old 03-11-2009, 21:18
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

ja maar niet te strak doen hoor als ie gespannen is moet je er hard op drukken dan mag er volgens mij 1 cm speling opzitten als je m strakker doet kan je je lager alsnog verkrachten namelijk.
kan ook je waterpomp zijn die poelie waar je v-snaar op ligt drijft namelijk ook je waterpomp aan volgens mij

maar heb je airco ofzo die snaar kan ook versleten zijn natuurlijk.
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #5  
Old 03-11-2009, 21:49
Karsten Karsten is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 97
Default

Airco??? Golf MK2 van 1986..
Ik zal het ding morgen de garage eens inrijden..
Reply With Quote
  #6  
Old 03-11-2009, 21:51
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

ja kan best achteraf

ben ook nog af en toe met een golf1 GTI KR cabrio bezig zit er ook op
en stuurbekrachtiging daar hebben we hetzelfde probeem maar dat komt waarschijnlijk door de verchroomde poelies
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #7  
Old 04-11-2009, 13:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Als je v-snaar niet slipt, is het je dynamo. M'n pa heeft precies hetzelfde.

Om te checken of die v-snaar goed gespannen is pak je hem midden op 't langste stuk vast. Je moet hem dan net tussen duim en wijsvinger een kwart slag kunnen draaien, dat is wat mij altijd is verteld.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #8  
Old 04-11-2009, 15:01
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Gieren doet mijn Golf 2 ook: komt doordat de distributiekap heel licht tegen de distributieriem aankomt. Een van de boutjes van de onderste plastic kap is helaas afgebroken... Het restant moet ik er nog eens uit boren en een nieuw boutje plaatsen.
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #9  
Old 07-11-2009, 08:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als je het wilt testen,haal dan de reimen eraf
Is het over,probleem gevonden
Speling op de lagers kan je dan ook gelijuk voelen[dynamo,waterpomp
Reply With Quote
  #10  
Old 07-11-2009, 13:40
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als je v-snaar niet slipt, is het je dynamo. M'n pa heeft precies hetzelfde.

Om te checken of die v-snaar goed gespannen is pak je hem midden op 't langste stuk vast. Je moet hem dan net tussen duim en wijsvinger een kwart slag kunnen draaien, dat is wat mij altijd is verteld.


So treu!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum