![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
vandaag ging ik weer een sloot 5W40 in mijn Golf II GTI G60 doen. Toen ik de dop van het blok af had gehaald, keek ik even naar binnen en zag dat er een barst zat in die zwarte plaat waar je de olie op moet gieten. Even voorzichtig op geduwd; bleek dat de barst erg lang is. Kan dit kwaad, of kan er mee doorgereden worden? |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik ben niet echt bekend met de g60 blokken maar lijkt mij iets van een plaatje dat over je kleppen zit.
ik denk dat jij niet echt blij gaat zijn als dat plaatje afbreekt, dus zou ik maar vervangen. (of ziet het er nog stevig genoeg uit?)
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#3
|
||||
|
||||
![]() Olie spatschermpje van Nokkenas.
Voor het goeie even vervangen. Is best taai kunststof dat wel.
__________________
WIT ! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() kapotte onderdelen altijd vervangen
![]() 5w40?? moet dat op een g60? Is dat niet te dun?
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT ![]() Golf 1 1.9 TD 83 ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad gewoon even vervangen!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#6
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de antwoorden, iedereen. Binnenkort gaat het nieuwe spruitstuk er onder; dan moet ook de bovenkant maar weer even los.
Mijn monteur raadt me 5W40 aan, gezien zijn ervaring en passie voor de Golf doe ik altijd wat hij zegt... en er staat ook op; High Performace VW Engines. Is dunne olie ook niet juist goed omdat de G-lader de olie deelt met het blok? |
#7
|
|||
|
|||
![]() TE dun is niet goed bij warme motor en TE dik niet bij koude motor.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Maar sowieso, alles met TE voor, is nooit goed
![]()
__________________
VWClubParkstad |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik zou echt gewoon voor 10w40 gaan ook omdat je er een sloot olie bij in moet gooien. Er is mij eens verteld dat als je te dunne olie gebruikt je auto olie gaat gebruiken en je dat nooit weer goed krijgt. (dunner als wat hoort)
Beetje net alks water in de grond, als het 1 keer zijn weg heeft gevonden blijft het komen.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT ![]() Golf 1 1.9 TD 83 ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Bij een blok dat ik hier uitelkaar heb liggen hebben kleine afgebroken stukjes zwart plastic het filter van de oliepomp verstopt. Of die stukjes ook van die plaat afkomen, of ergens anders vandaan zijn, weet ik niet... goed is het in ieder geval niet, dus gewoon effe lekker vervangen. Je lader zal ook niet blij zijn als die plaat er opeens doorheen vliegt.
![]() Quote:
Te-quilla.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
olie spatscherm? die heb ik niet.. is dat soms g60 specifiek? giet de olie altijd direct op de nokkenas ![]()
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Zit alleen in latere 8v's dacht ik.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat is een latere 8v? Een EV (1985) moter heeft het ook. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Idd, ik zie t nu, maar in 'geen GTI Golf I/II' zat ie niet toch, en in de MK3 wel altijd.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() ik heb een Golf 2 1800 GTI 8v uit 1990 en ik heb deze plastic kap ook gewoon over de nokkenas
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij mijn oude nz zat er ook een schermpje over de nokkenas ![]() |