![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
na al het een en ander te hebben opgezocht, heb ik hier toch nog een en ander van vraag... Ik heb absoluut geen ervaring met sleutelen aan wagens laat staan dat ik er wat van ken... daarom dus nog vragen :-) (ook benamingen e.d. van verschillende onderdelen kunnen als chinees in de oren klinken :-S) Ten eerste: Intererieurverwarming wordt niet warm. Komt mogelijk door: thermostaat, schuim van de kleppen in kachelhuis, de mod. Nu ik ben vrij zeker van de thermostaat omdat de temperatuur dus niet constant (bij file veel warmer en meteen zakken bij sneller rijden) is en het pijltje niet recht omhoog komt te staan. Ook ben ik vrij zeker van het schuim, toch als dit zwart schuim is van zo een 3mm dik aangezien dit uit mijn blazer komt. Hier is geen haast bij om dit op te lossen want men blazer werkt niet door dat men schakelaar niet meer om wil draaien. Ten tweede: Er lekte olie uit de peilstok vanonder, deze had ik net vast gezet (na bijna een jaar mee rond te rijden terwijl die los was) en daarbij heb ik hem onderaan wat los getrokken vrees ik. Nu heb ik hem weer losgemaakt en ppast hij weer netjes op zijn plaats en lijkt het mij niet meer te lekken, maar nu zit er wat speling op de stok enfin veel, in die zin dat ik denk dat ik alles in het geheel er gewoon kan uit halen, kan dit kwaad (wss wel). Ten derde: Kachel lekte (denk ik) aangezien het KVS peil gezakt is (ben ik wel niet 100% zeker van). Maar men vloer was an bestuurder zijde en passagier zijde nat. Ik heb dan anti-leak bij het kvs gedaan (noodoplossing). En ik denk dat het hiermee opgelost is (als die al lekte) want KVS is nog steeds op zelfde peil en ook de ramen beginnen niet als een gek aan te dampen (ze dampen wel nog aan, maar het is dan ook een golfke). Maar men vloer blijft nat, bij bestuurder vooral links aan de voeten en aan de flank ter hoogte van motorkap dekselhendel. Passagiers zetel zowat heel de vloer. Ik had hier iets gelezen van afwater geulen en spleten vrij maken, maar heb geen flauw id waar het over gaat. Dit lijkt me redelijk ernstig aangezien ik schrik heb dat het gaat rotten... hoop dat iemand me wat verder kan helpen... Merci... tussen haakjes:Als iempand nog zo een oude caddy heeft waar hij/zij vanaf wil... ![]() |
|
|||||||
|
|||||||
![]() Quote:
Quote:
Als de motortemperatuur onder het rijden sterk daalt, en bij stilstaan normaal is, blijft inderdaad je termostaat open staan, en gaat wet water door het hele circuit. Als de temperatuur van de lucht uit de blower / interieurverwarming alleen lager wordt tijdens het rijden, en bij stilstaan hoger wordt, zou ik het enkel bij de kleppen van je kachelhuis zoeken. Het schuim daarop is dan waarschijnlijk versleten, of opgelost door een lekke kachelradiator. Als de kleppen niet meer volledig sluiten, komt er constant als je rijdt rijwind naar binnen, en met dit weer is die nu eenmaal koud. Heeft je thermostaat verder niks mee te maken. Quote:
Klopt, dat is dat schuim. Even het kachelhuis uitbouwen achter de middenconsole, en de kleppen controleren. Het schuim dient de gehele klep te bedekken, ook de gaten die er in zitten. Als je de boel er toch uit hebt liggen zou ik gelijk een nieuwe kachelraiator inbouwen. Die dingen kosten 20 euro, en gaan na z'n 15-20 jaar eigenlijk allemaal kapot. Dan zou je de hele boel wederom uit de auto moeten bouwen. Quote:
Schakelaar is makkelijk te vervangen, dus dat zou ik eerst testen. Trek het pinnetje dat de kachelstand regelt er uit, en de andere twee schuifjes. Die kun je er gewoon met een beetje kracht uittrekken. Het kachelpaneeltje kun je nu losklikken. Beste gewoon boven er op duwen en naar je toe kiepen. De schakelaar zie je nu zitten. Trek de stekker uit, en schuif de schakelaar naar boven uit het paneeltje. Even een nieuwe testen, en je weet of het daar aan ligt. Anders misschien de zekeringen eens nakijken. Quote:
Blijft er wel nog een oranje deel op de huls waar de pijlstok in gaat vast zitten? Dat moet namelijk wel. Als dat niet zo is, zit dat deel op het oranje deel van de pijlstok, en is hoogstwaarschijnlijk stuk. Bij de dealer even een nieuwe halen voor 3 euro, en opnieuw vastklikken. Als de hele huls los zit, kun je die het beste even vastkloppen met een hard-rubberen of houten hamer. Quote:
De dus bij het eerste punt genoemde en oh zo beruchte kachelradiator. Die zit in het kachelhuis, achter de middenconsole, boven de tunnel. Een nieuwe kost via Ebay of Marktplaats 20 euro. Als het bij de bestuurderskant nog steeds nat is, zou ik eens onder de rubber van de voorruit kijken. In de onderste hoekjes wil het daar nog wel eens gaan rotten, vooral aan bestuurderszijde. Moest dit het nou niet zijn, kun je eens kijken of het rubberen hoesje nog rond het knopje van de deurverklikker zit. Dit schakelaartje zit net onder het scharnier van de deur. Als het rubbertje er af is, het schakelaartje er niet in zit, of het geheel niet goed gemonteerd zit, loopt hier behoorlijk water naar binnen. Als je die afwateringskanalen nog zoekt....: motorkap openmaken. Tussen de scharnieren van de motorkap zit een zwarte plastic kap (breekbaar) van het linker scherm tot het rechterscherm. De afwateringsgaten zitten links en rechts van die kap, en gaan de binnenschermen in. Daar wil zich door de jaren heen aardig wat vuil en bladeren verzamelen, waardoor de boel verstopt. Even peuteren en doorspoelen, en klaar.
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 26-01-2010 at 00:03. |
|
|||
|
|||
![]() muchos gracias! Bij deze uitleg zijn er toch al heel wat mysteries uitgeklaard... alleen ook enkele bijgekomen :-), ligt niet aan de uitleg, wel aan men auto kennis :-)
1) peilstok mysterie: Ik mag dus aan die huls is trekken om te kijken of deze er uit komt? Als die er uit komt, gutst er dan niet een hoop olie uit? Aan de huls zit ook een schroef onderaan, maar hier kan deze dus niet mee vast zetten? verder is er op de peilstok zelf (dus niet aan de huls) geen oranje deel te bespeuren, de huls moet ik nog nakijken, maar wacht even af op antwoorden van de nieuwe vragen. 2) afwatering kwestie: bij mij loopt dit plastic scherm niet over de hele breedte van de wagen, normaal? Dient dit scherm vervangen te worden als er scheuren/gaten in zijn? Die afwateringsgaten ga k morgen eens grondig schoonmaken!!! 3) KVS kwestie: ik was een bus van 5l kvs gaan kopen voor het geval de mijne moest bijgevuld worden... maar was dus niet nodig... maar nu lijkt de kvs in men auto voor de verste verte op die in de bus: in auto is bruine smurrie precies ook wat dik, die in de bus mooi fluogeel. Mijn KVS lijkt me dus aan vervanging toe. Is het juist als ik dit op e volgende manier doe: 1) dopje expansie vat open 2) Onderste slang van radiator aan de voorkant van de auto lospeuteren (als ik het goed heb zal daar dan al het kvs uitstromen) 3) tuinslang op expansievat om alles goed uit te spoelen 4) onderste darm er weer op, KVS in expansie vat gieten (als ik niet toe kom met 5liter, mag ik dan bij aanvullen met gewoon water en zal het dan nog voldoende vriesbestendig zijn?) 5)Motor laten draaien met expansievat open, wachten tot deze warm wordt en fan aanslaat (mijn fan sloeg laatste keer na een kwartier nog niet aan, normaal voor een diesel?) sorry voor de hoop vragen, maar ik zou niet graag dingen fout. Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval al! Hugo |
|
||||||
|
||||||
![]() Quote:
Die huls zit gewoon in je onderblok geperst, tenminste dat is bij mij zo, en heb een geschroefde huls nog nooit eerder gezien. Je kunt eens voelen of deze er erg los in zit. Als dat zo is, kun je hem met een hard-rubberen of en houten hamer weer vasttikken. Tikken dus, en niet rammen. ![]() Maar wat ik eerst dacht, was dat je dat oranje plastic buisje, dat bovenop die metalen huls zit, los had zitten. Na jaren van peilen, wil dat ding wel eens afbreken. Ze zijn nieuw bij de dealer nog voor 'n euro of 3 te verkrijgen. Ik heb het dan dus enkel over dat oranje plastic hulsje, bovenop die metalen buis. En aangezien die er bij jou niet op zit, ga ik er van uit dat ie danwel kapot is, en verdweden, danwel aan de peilstok zelf is blijven hangen. Quote:
Bijna de hele breedte dan. ![]() Quote:
Klopt, bruine dikkige smurrie heeft niks in je motor te zoeken. Vervangen dus. ![]() Quote:
Nadat je alles met kraanwater doorgespoeld hebt, kun je het altijd nog even met kvs doorspoelen. Zodra er geen water, maar kvs uit de onderste radiateurslang komt, sluit je deze weer aan. Je kunt evt een tekort bijvullen met water, maar kvs kost de wereld niet, en je kunt er dan weer een tijdje tegenaan. Dus beter in één keer helemaal goed doen. ![]() Maar nogmaals, als je toch bezig bent, haal dan gelijk de kachelradiator d'r uit. Hij moet toch los als je dalijk die kleppen in het kachelhuis nakijkt, en dan moet je weer opnieuw ontluchten. Dus ik zou tot dan wachten met het verversen van het koelsysteem. En bij het ontluchten, ook de interieurverwarming aanzetten, helemaal op warm, en de hoogste stand blazen. Kan zijn dat je het systeem meermaals moet ontluchten. Quote:
Daar is 't forum voor. ![]()
|
|||
|
|||
![]() en kijk dan niet bij de sloop voor een kachel radiateur maar echt een nieuwe, anders blijf je bezig
![]() als die dingen gebruikt zijn en ze staan 3 maanden of langer stil zonder dat er vloeistof inzit drogen de rubbers uit die erin zitten en gaan ze ook weer lekker.
|
|||
|
|||
![]() pff... kblijf sowieso bezig aan men bakske
![]() Ik kan al bijna beter een nieuwe kopen, kwestie dat men ophanging ook ga moeten vervangen worden toch bedankt voor jullie replies! Ik kan niemand plezieren met mkII met bovenstaande prblemen? ;-) |
|
|||
|
|||
![]() let op ! koelvloeistof en water gaan niet samen! je koel systeem staat onder druk, daardoor gaat gewoon water al koken bij ongeveer 88 tot 90 graden(denk maar aan de snelkookpan van vroeger) koelvloeistof kookt pas bij 120 graden of zo, resultaat: het gaat schuimen als het gemengd erin zit!
daar ben ik helaas te laat achter gekomen nadat de anwb meneer me naar huis gesleept had!(hij had mij dit dus uitgelegd!) |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
kom maar brengen hoor ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dynamo / alternator kun je goed gebruikt kopen voor 2 tientjes. Een nieuwe kachelradiator kost hetzelfde. De dynamo heb ik van de week op de Audi van m'n pa in 20 minuutjes vervangen, in de vriekou, omdat ik snel naar 't werk moest. Die radiator is een rotklus, maar prima te doen. Kost dus niet veel geld, en ook niet echt veel moeite. Ruitje... achja, dat kan altijd eens gebeuren. En kapotvriezen doet ie pas als er al schade aan zat waar in kan komen, of als je er opeens gloeiend heet water op kiepert. ![]() En de standaard ophanging van een mk2 wordt hier doorgaans toch vervangen door een schroefset (€200 euro voor een budget setje), dus dat zien we niet eens als onderhoud, maar meer als noodzaak.
|
|||
|
|||
![]() Dat klinkt allemaal als muziek in de oren :-) maar denk dat ik toch een andere wagen koop (ben op zoek naar mk 2 uiteraard) dat ik weer op gang kom en deze bij houdt en op het gemak inorde zet. Alles rustig en netjes, want als het bij mij zo snel mogelijk moet gaan... dat ist raprap en niet te goei...
dussssssss binnekort zal ik hier veeeeeeeeel vragen komen stellen :-) als dat nu al niet zo was :-) iets meer over dat schroevensetje: is daar een extra keuring voor nodig? Ik bedoel wordt dat niet gezien als tuning? Misschien dat het in nederland verschilt met belgie... |