Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-01-2010, 10:39
otzie otzie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 23
Default caddy TDI '98 waterpomp defect?

beste mensen,

sinds kort een extra caddy erbij gekocht.. maar hetvolgende probleem:

- koeltemperatuur meter blijft laag (in het witte vak zelfs) staan en sporadisch gaat deze omhoog
- hoogte koelvloeistof niveau in expansievat is steeds verschillend
- koelsysteem lekt naar mijn weten niet
- verwarming binnenzijde wordt niet warm

maar ... uiteindelijk ging de motor aan de kook..

ik denk dat of mijn waterpomp defect is of mijn sensor van de koelmotor of misschien zelfs de motor zelf?

wat denken jullie ? en hoe kan ik dit testen?

alvast bedankt!
otzie
__________________
vw history: caddy2,polo2,polo3,golf4,crosspolo,kever,T5,LT35,c addy2,caddy2,caddy2,golf MK1 cabrio, polo3... and counting
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2010, 20:03
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

kijken of de waterpomp circuleert,door de dunne slang van het
reservoir los te halen.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-01-2010, 20:14
otzie otzie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
kijken of de waterpomp circuleert,door de dunne slang van het
reservoir los te halen.



Als ik het goed begrijp moet er dan permanent een koelvloeistof straaltje uit komen?

heb voor de zekerheid vandaag al een nieuwe waterpomp gehaald, de mensen die ik erover sprak hadden het vermoeden van de waterpomp..

bij dit type blok schijnt de distributie niet los te hoeven maar schijnt deze op de multiriem te zitten..

even kijken wat ik uiteindelijk voor een riem nodig heb, dat bleek nogal te verschillen of je wel geen airco had en of je een "dubbele cooling" hebt.
dat laatste is bij mij in iedersgeval.. 2 ventilatoren op mijn radiateur.

ik zal het morgen even testen.. !

bedankt voor de tip
__________________
vw history: caddy2,polo2,polo3,golf4,crosspolo,kever,T5,LT35,c addy2,caddy2,caddy2,golf MK1 cabrio, polo3... and counting
Reply With Quote
  #4  
Old 27-01-2010, 19:57
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

vervang gelijk je thermostaat
kost een beetje meer werk,maar dan heb je het weer fijn in orde
Reply With Quote
  #5  
Old 27-01-2010, 20:48
otzie otzie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
vervang gelijk je thermostaat
kost een beetje meer werk,maar dan heb je het weer fijn in orde



Ik kan toch ook alleen het klepje zelf vervangen ? Of is het noodzakelijk om meteen het complete thermostaat huis te vervangen ?

Otzie
__________________
vw history: caddy2,polo2,polo3,golf4,crosspolo,kever,T5,LT35,c addy2,caddy2,caddy2,golf MK1 cabrio, polo3... and counting
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2010, 23:27
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

thermostaathuis trekt vaak krom door warmte.
met overzetten op de nieuwe waterpomp kan deze wel eens gaan lekken
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2010, 23:31
otzie otzie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnV5
thermostaathuis trekt vaak krom door warmte.
met overzetten op de nieuwe waterpomp kan deze wel eens gaan lekken


ik heb bij mijn onderdelen bedrijfje hier een waterpomp gekocht met "een behuizing" kost 15 eurotjes meer dus moet komen.. lijkt me.. zit op dit model ook meteen de thermostaat ? of zit deze los?

sleutelen kan ik wel.. maar de techniek daar heb ik nog weinig kaas van gegeten!

otzie
__________________
vw history: caddy2,polo2,polo3,golf4,crosspolo,kever,T5,LT35,c addy2,caddy2,caddy2,golf MK1 cabrio, polo3... and counting
Reply With Quote
  #8  
Old 28-01-2010, 18:18
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Ik denk dat je thermostaathuis en behuizing door elkaar haalt.
Je kunt kiezen uit een gewone waterpomp en een waterpomp met complete behuizing.
Met behuizing wil zeggen dat je niks hoeft over te zetten en hem compleet vervangt.
Het thermostaatgebeuren staat hier los van en zit er NIET bij en zul je los moeten kopen.
Het thermostaathuis zit onderaan de waterpomp en zou ik meteen met je thermostaat vervangen, deze trekt vaak krom zoals ik al zei.
Je moet dat toch allemaal los halen, dus kun je het net zo goed allemaal meteen mee vervangen
Dus nog ff een thermostaathuis en thermostaat halen en let goed op de O ring die daar bij zit dat je die goed monteerd
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum