Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2004, 16:14
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default Verlagings probleem,

Na het monteren van me schroefset raakt mijn uitlaat de achteras. Jullie hebben ook veel lage golf 2's dus hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt, Marald
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2004, 16:35
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Ik pieker me suf, hoe je dat voor elkaar krijgt....mijn achteras komt niet eens in de buurt van de achtervering....hij blijft met verlagen op precies de zelfde afstand als voor heen.....

Vertel eens welk deel dan je achteras raakt ??
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2004, 16:44
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik heb het wel eens vaker gehoord Fred, de bocht die over de as gaat die hangt dan op de as. Meestal een kwestie van de uitlaat even van nieuwe rubbers voorzien en even opnieuw ophangen (klemmen los, en dan uitlaat beetje richten)
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #4  
Old 19-12-2004, 16:47
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Hmm, de uitlaat gaat met een ruime bocht over het torsiedeel van de achteras heen....en zit vast aan de auto, dat deel van de as zakt niet met verlagen??

Vandaar dat ik me er over verbaas...
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2004, 16:55
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

heb ik ook last van gehad op mijn 1300. uitlaat hing al wel wat los hoor. mijn theorie was toen: omdat de afstand van de dempers+veren korter wordt, komt de as dichter bij de auto, waardoor het "gat" waar de uitlaatbocht doorheen moet kleiner wordt. de uitlaat blijft hetzelfde hangen en zou dus dichter op de as moeten komen te hangen.
bij mij hing de uitlaat al zo los dat hij af en toe de as wel aantikte maar na het verlagen lag de uitlaat(bocht) constant op de achteras (zwaar irritant!!)
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2004, 17:04
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Het torsiedeel komt wel iets omhoog, dus het kan zijn als de uitlaat al een beetje hangt zeg maar dat ie de uitlaat dan net wel raakt. Precies wat matheo zegt idd

Wat je ook kan doen is het rubber dopje wat op de ophanghaak voor net na de bocht zit verwijderen. Daar hoort namelijk (en zit er meestal ook) een dopje te zitten wat de uitlaat van de carros weg duwt
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #7  
Old 20-12-2004, 01:40
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

nieuwe rubbers en nieuwe klemmen doen idd meestal wonderen zoals marco zegt

als immitatiedempers al geen goede pasvorm hebben (bocht net iets anders) en het torsiedeel komt net een tikkeltje meer richting carrosserie, kan het net raken..
Reply With Quote
  #8  
Old 20-12-2004, 07:16
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Mark is right, ik had ooit een semi-coole demper van een onbekend joekiejakkie merk van een bepaalde zaak. Rammelen en trillen als een malle. Daarna een Sebring voor een golf 2 16V, hangen en klaar. Weg probleem!
Reply With Quote
  #9  
Old 20-12-2004, 08:16
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Mijn uitlaat hing ook op m´n achteras, destijds bij de 16V. Het scharnierpunt ligt ver naar voren, dus bij verlaging komt de torsiebalk dichterbij de uitlaat. Inderdaad: beter, steviger en netter de uitlaat ophangen of de buis een beetje ovaal knijpen op het punt waar hij de achteras over gaat.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-12-2004, 08:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

maar die 16v van jou Stijn, dat was toch ook een verschrikkelijk laag ding??
Reply With Quote
  #11  
Old 20-12-2004, 09:08
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Die van mij niet zo
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 20-12-2004, 19:02
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Was idd behoorlijk laag ja, volgens mij zat bij stijn de pijp gewoon klem.

Stijn, heb je die foto nog dat je auto vast staat op de brug?? Dat je de hefbomen van de brug niet meer onder je auto vandaan kreeg?
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #13  
Old 20-12-2004, 20:03
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ik heb zelfs nog nooit een lagere gezien.....
Reply With Quote
  #14  
Old 20-12-2004, 21:20
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

om mijn auto op de brug te krijgen moest ik m eerst op van die caravanblokken rijden. En als ik een uitlijning of iets anders op een rijplaatbrug moest doen ging ik altijd zonder voorbumper, enigste manier! :p

Zal eens wat van die oude pics opzoeken, morgen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 20-12-2004, 21:33
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Het torsiedeel komt wel iets omhoog


Daarom moet je ook de bouten waarmee de achteras aan de carroserie vast zit (die dor de achteras rubbers heengaan) los draaien en in de nieuwe stand van de achteras weer vast draaien. Anders zitten die rubbers gedraait en zijn eerder versleten dan normaal.

Maar dit is net als het verstellen van de remkrachtverdeler, niemand doet het bijna :biggrin:
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #16  
Old 21-12-2004, 18:31
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Nee.. die remkrachtverdeler doet het ook bijna bij niemand
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #17  
Old 21-12-2004, 19:16
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Nee.. die remkrachtverdeler doet het ook bijna bij niemand



Klopt..ik heb zelfs helemaal geen remdrukverdeler op mijn Golf....wel een remdrukbegrenzer....

Die overigens beter gaat werken als ie niet afgesteld word bij verlagen, dat ding komt namelijk in actie bij remmen, als de carroserie voorover duikt en zo de wielen dreigen te blokkeren..

Als ie niet afgesteld word bij verlagen *denkt* ie dat er zwaar beladen is, dus minder duiken en zal er meer remkracht op de achterwielen komen... soms zelfs teveel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum