![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Ik speel met de gedachte om een single Weber DMTL 32/34 te monteren op een KR, 9A, ABF of 6A. De carburateur is bedoeld voor een 1.8 8V. Is dit verstandig met de juiste afstelling, of kan een enkele carburateur de toerentallen van een dergelijke motor niet aan? Inlaatspruitstuk zal zelf gemaakt moeten worden. Oscar
|
||||
|
||||
![]() Iemand?
|
||||
|
||||
![]() Toerentallen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, de venturis zullen de bottleneck worden denk ik
|
|
||||
|
||||
![]() downsizen
![]() Je gaat een carb geschikt voor een (+/-) 90pk motortje op een motor zetten die standaard 140/150/160pk levert, daar ga je spijt van krijgen. Denk zelfs dat het niet gaat werken, als je vermogen vraagt zal de carb de boel smoren.
|
||||
|
||||
![]() Dan is het nog afwachten of het past onder de kap past
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dacht zelf ook al dat het niet een goed idee was, dan maar 2 x dubbele Webers
![]() Maar het was met oog op brandstofverbruik, gaat om mijn daily ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zelfde plannen als waar ik mee bezig ben? Heb ook een 16V liggen hier om in mijn type 81 te slingeren. Ik heb hier nog een setje 40er solexen liggen maar ook die zijn aan de kleine kant ben ik bang.
|
||||
|
||||
![]() Ja ik was er al een tijdje over aan het denken, 5 cilinder verhaal heb ik laten vallen.
Ik ben alleen even aan het kijken over hoe en wat. Ik denk dat het een KR wordt, die zijn beter betaalbaar dan een ABF. Ja die Solexen zijn wel ideaal qua afstelling enzo. Misschien net groot genoeg voor een KR? Jij heb een ABF toch? 45mm is wel beter denk ik!
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een hybride blok zeg maar, 9a onder, kr kop en abf nokkenassen. De kop van dat blok zou ook bewerkt zijn.
|
||||
|
||||
![]() motorfietscarbs ?
heb nog setje 42mm liggen ![]()