Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-03-2010, 20:43
Crispijn Crispijn is offline
Forum Newbee

Default Versnellingsbak T3 Westfalia

Hallo,

ik ben net nieuw hier op het forum. Ik heb me aangemeld omdat ik met wat problemen zit met mijn T3 en ik zoek me op het internet helemaal suf, dus richt ik me liever tot mensen die er wat meer verstand van hebben.

Vorig jaar in april heb ik me een T3 westfalia joker gekocht, van 1981. Origineel had die een 1600 diesel, maar er zat toen al een 1.9 diesel uit een vw polo in, met de originele 4 bak van de T3. In september heeft die versnellingsbak het begeven en sindsdien staat de camper binnen omdat ik hem toch niet nodig had. Met de zomer in aantocht zou ik hem nu willen herstellen, dus, een andere versnellingsbak steken, liefst ook de 4 bak omdat ik daar voor de rest best nog tevreden mee was.

Weet iemand de code van die originele versnellingsbak? Heeft iemand nog zo één liggen? Wat mag dat kosten? Dat zijn de vraagjes die ik heb.

Alvast bedankt voor jullie antwoord, en groetjes!

Crispijn

P.s.: Uiteindelijk is het de bedoeling om hem dan later deze zomer te verkopen en me een T2 aan te schaffen.
Reply With Quote
Old 25-03-2010, 08:48
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life

De bakcode staat op het huis.
Als je de onderkant bekijkt zit er links een vlak stuk, daarop staat de code ingeslagen.
Waarschijnlijk zal dat een DM zijn of heeel misschien een DS.

Succes.

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
Old 25-03-2010, 20:17
DGio DGio is offline
Forum Newbee

zijn daar dan geen problemen mee in verband met "te traag" of niet goed genoeg voor de motor? (1.9l)
Reply With Quote
Old 25-03-2010, 22:28
Crispijn Crispijn is offline
Forum Newbee

Ik vond die versnellingsbak eigenlijk best wel oké, tot hij het opgaf natuurlijk. Het lijkt me gewoon gemakkelijker om er terug de originele bak in te steken dan te veranderen naar een 5bak. En goedkoper. Nu moet ik alleen nog één vinden. Grtz en alvast bedankt voor de replies.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules