Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-04-2010, 23:14
Steven28 Steven28 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 12
Default 1600td vragen

Had graag wat meer vermogen gehad.
Na het lezen van enkele topics over boostpin/governor blijft ik toch nog met enkele vragen zitten:

Wat doet de min/max throttle limit screw en idle screw die aangeduid zijn op volgende tekening?
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24497.0

Bedoeling is ook om onderin al een snelle respons te hebben, voor welke setup kan ik dan best kiezen?
Reply With Quote
  #2  
Old 24-04-2010, 23:32
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Voor onderin al veel vermogen te hebben is de makkelijkste weg een TDI inbouwen.

Dingen die je kan doen om onderin al redelijk vermogen te hebben is zorgen dat de motor al meer brandstof krijgt onderin, kleinere turbo erop en een downpipe met grotere diameter monteren.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 25-04-2010, 15:04
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by Steven28
Had graag wat meer vermogen gehad.
Na het lezen van enkele topics over boostpin/governor blijft ik toch nog met enkele vragen zitten:

Wat doet de min/max throttle limit screw en idle screw die aangeduid zijn op volgende tekening?
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24497.0

Bedoeling is ook om onderin al een snelle respons te hebben, voor welke setup kan ik dan best kiezen?


Even een woordje uitleg:

MAX Fuel screw:
Hiermee regel je de hoeveelheidbrandstof die er wordt ingespoten.
Indraaien voor meer trekkracht.

min/max throttle limit screw:
Met deze twee kan je de positie van de gashendel bepalen.
Min kan je het stationaire regelen en de Max dus hoever je gashendel kan doorgetrokken worden. Dit is wel ook nog afhankelijk van je gaskabel. Als deze namelijk te kort of te lang is afgesteld begrijp je natuurlijk wel dat het verdraaien van deze schroefjes weinig zin heeft.

Idle adjust:
Nog een manier om je stationaire toerental te regelen.
Als je de MAX fuel screw gaat indraaien zal je merken dat je stationaire ook sterk zal stijgen.
Het stationaire kan je dus op deze manier terugdraaien.

Voor meer trekvermogen & dus meer rijplezier:
De max fuel screw zover indraaien dat je het stionaire niet meer lager krijgt met de idle adjust.
Vervolgens even bekijken als hij niet te fel rookt.

Wel opgelet, dit is een extreme manier, de betrouwbaarheid zal dus achteruit gaan. Kheb echter meer als een jaar zo rondgereden met daarbij nog eens de turbo op max. Je moet ook weten met welk blokje dit kan doen. Als je blok al in slechte staat verkeerd moet je dit uiteraard niet gaan toepassen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 25-04-2010, 20:42
Steven28 Steven28 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 12
Default

Merci voor de uitleg.

Heb daarstraks eens op mijn pomp gekeken en deze is precies iets anders.
Op de paddestoel heb ik ook nog de torx met borgmoer om de brandstofhoeveelheid te regelen. Maar ik zie nergens de "idle screw"?
Reply With Quote
  #5  
Old 26-04-2010, 21:24
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Even een woordje uitleg:

MAX Fuel screw:
Hiermee regel je de hoeveelheidbrandstof die er wordt ingespoten.
Indraaien voor meer trekkracht.

min/max throttle limit screw:
Met deze twee kan je de positie van de gashendel bepalen.
Min kan je het stationaire regelen en de Max dus hoever je gashendel kan doorgetrokken worden. Dit is wel ook nog afhankelijk van je gaskabel. Als deze namelijk te kort of te lang is afgesteld begrijp je natuurlijk wel dat het verdraaien van deze schroefjes weinig zin heeft.

Idle adjust:
Nog een manier om je stationaire toerental te regelen.
Als je de MAX fuel screw gaat indraaien zal je merken dat je stationaire ook sterk zal stijgen.
Het stationaire kan je dus op deze manier terugdraaien.

Voor meer trekvermogen & dus meer rijplezier:
De max fuel screw zover indraaien dat je het stionaire niet meer lager krijgt met de idle adjust.
Vervolgens even bekijken als hij niet te fel rookt.

Wel opgelet, dit is een extreme manier, de betrouwbaarheid zal dus achteruit gaan. Kheb echter meer als een jaar zo rondgereden met daarbij nog eens de turbo op max. Je moet ook weten met welk blokje dit kan doen. Als je blok al in slechte staat verkeerd moet je dit uiteraard niet gaan toepassen.



Idd! Ik heb ook een tijdje met een opgeschroefde td gereden, daar lag binnen 2mnd de koppeling eruit en de motor begon steeds meer heen en weer te wankelen in het vooronder
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum