Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2010, 15:51
janwillem701's Avatar
janwillem701 janwillem701 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 41
Default rvs spruitstuk roodgloeiend

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en heb gelijk een brandende vraag.
Ohja heb de search gebruikt, maar bij mij is niet iets anders, denk ik.....

Ik heb een golf 1 gti 1.8 8v met een dx motor.
Ik heb de motor vervangen door een andere dx motor.
Maar nu word na een paar minuten het spruitstuk rood gloeiend, maar alleen op de 2de en 3de cilinder, bij de 1ste en de 4de cilinder word het spruitstuk niet rood gloeiend.

Probeer a.u.b. een beetje in makkelijke woorden uit te leggen, ben niet super technisch...
__________________
Golf 1 Gti '82 1.8 8v 112pk
Audi a3 1.8T 20v 224pk
Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2010, 16:05
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Er is laats nog een topic voorbij gekomen met exact hetzelfde. Ook een zelf ingebouwde DX met een roodgloeiend spaghettispruitstuk. Van GJ007 volgens mij.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2010, 16:07
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #4  
Old 15-05-2010, 16:08
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2010, 16:10
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Moet zeker wat in deze twee posts staan
Reply With Quote
  #6  
Old 15-05-2010, 16:38
janwillem701's Avatar
janwillem701 janwillem701 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 41
Default

Quote:
Originally Posted by Typ 81


Had ik inderdaad zitten door lezen, maar bij is alleen op de 2 en 3 cilinder en niet het hele spruitstuk.
__________________
Golf 1 Gti '82 1.8 8v 112pk
Audi a3 1.8T 20v 224pk
Reply With Quote
  #7  
Old 15-05-2010, 17:36
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 876
Default

heerlijk, jij leest niet goed en je zoekt niet ^^
hij begint bij die cilinders, maar dat is logisch gezien de ontstekingvolgorde.

check je luchtslangen rondom je inlaat maar eens goed. zorg dat die 900 toeren stationair loopt. en ga dan je ontsteking, met de vacuum eraf maar is goed zetten... blijft heeeeeeeel veel vroeger te kunnen

zelfde bij mij.

check ook je koelvloeistof in de kop (geen luchtbel) en je mengsel... maar 99 op 100 dat het je onsteking is
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #8  
Old 15-05-2010, 20:33
janwillem701's Avatar
janwillem701 janwillem701 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 41
Default

Dacht dat het probleem van mij verschilde met het probleem van jou..(gj007)

Maargoed, om de ontsteking goed af te kunnen stellen moet een lamp hebben en die heb ik niet.
__________________
Golf 1 Gti '82 1.8 8v 112pk
Audi a3 1.8T 20v 224pk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum